Hey Amino´s,
Efter at have været en ivrig læser i mange år, har jeg nu brug for lidt hjælp. Jeg driver et mindre busselskab som kører for en udenlandsk rejseudbyder - Vi har kontrakt på vort arbejde til og med 30.09.13. Kontrakten er startet i 2006 og siden tilrettet & forlænget et par gange, pga. massive investeringer. I mandags modtager vi så en opsigelse fra vores kunde, da har fundet ud af at det er billigere for dem at benytter store busser ( vi kører med 16 personers ). De skriver ganske kortfattet at de gerne vil opsige kontrakten fra 1. April - 2012, da det ikke længere er rentabelt for dem at køre med exclusive minibusser, men vil ændre koncept til store busser. De nævner intet i deres opsigelse om hvorvidt de ønsker os til at fortsætte, bare med store busser ( der er indkaldt til et møde i Luzern 25.01.12 ) såfremt det kunne lade sig gøre at komme ud af vores leasingaftaler på de små. Der er et punkt i vores kontrakt hvor der står at de kan justere ned i antallet af busser, såfremt antallet af solgte rejser ændres markant, men udover et fald på ca. 20% som vi allerede har justeret ned - Er det jo ikke det de kan henføre deres opsigelse til, men det er det eneste punkt i kontrakten jeg er nervøs for. De har den samme kundemasse, men vil istedet sende dem med store busser. Jeg har naturligvis smidt alt materiale til vores advokat, men eftersom denne kunde fylder mere end 50% af min virksomheds omsætning, ville jeg gerne have lidt flere øjne på min udfordring og hvorledes jeg bør, kan/skal forholde mig til opsigelsen. God weekend, KåPE |
Kontraktbrud fra kunde!
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)