Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP jeg kan ikke sove

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke sove og ligger vågen til langt ud på morgenen og/eller jeg står op og ser tv går med hunden.

jeg kender et par andre selvstændige som har samme problem - sovepiller er ikke lige sagen

er er andre gode råd end sovepiller ( eller er det godt i en periode?)

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 17:23
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Dit indlæg lyder ikke så seriøst.

Hvis det så ER seriøst, så ville jeg råde dig til at besøge din læge :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47188
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan ikke lige få øje på det useriøse.

Du må først og fremmest kunne google en masse om søvn og søvnproblemer, f.eks. http://samvirke.dk/tema/soevn.html?gclid=COTVr4Kuua0CFY1YmAodbnTxkw Du skal selvklart nok også finde ud af hvorfor du ikke kan sove. Har du uløste problemer som virksomhed eller i det private.

Bekymrer du dig over noget som du måske i virkligheden ikke kan rykke så meget ved, eller er det noget, som du skulle tage hård hånd om og få hjælp med. 

Har du nogen at tale fortroligt med så du kan få løst op for den slags ting. Hunden er sikkert glad for de ekstra ture, og i en kort periode sker der ikke det store, men i det lange løb må du naturligvis ikke være uden egentlig sammenhængende søvn - på de tider hvor det falder dig og din nærmeste naturligt at sove.

Jeg går ud fra du ikke har problemer med stoffer eller alkohol, for det kan man både blive træt og søvnløs af.

Der er et håndkøbsprodukt som hedder melatonin. Det er et stof kroppen selv producere, men som den producere mindre af med alderen. Stoffet regulerer bl.a. døgnrytmen og bruges af den rejsende til at nedsætte ubehag ved jetlag. Du kunne prøve 3-5 mg 1 til 1½ time inden du normalt vil sove. Det regnes for uskadeligt.

Ellers tror jeg, hvis det bliver ved, at du skal tale med din læge, men her , som med alt andet med læger, er du afhængig af at ha en som forstår og har interesse.

vh sov godtBig Smile

Tilmeldt 5. Jan 12
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:13
De lyder til du ska have rutine i livet. Der var en periode, hvor jeg heller ikke kune sove.Men gøre følgende:
Står hver eneste dag op ved 6 tiden
Går lange ture
Lav nnoget fysisk arbejde
Spis dig mæt før du gå i sengen

Hvis det ik hjælper kontakt lægen
Jeg kan Muligvis sælge dine smykker send PM
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:20

Du er vel bare et B-menneske, ligesom de fleste andre også er...

Når man selv styre tiden, så er det ik unormalt, at B-menneske tendenserne vinder over A-menneske reglerne...

Du kan høre meget mere om det HER.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 18:38

tak jeg ser på det 

Jo jeg er da seriøs og har også haft en tid hos lægen men alligevel 

jeg er ikke til alkohol eller stoffer og ryger ikke - jeg syndes egnetlig ikke jeg har de helt store problemer 

men tænker måske mere end jeg tror -

Det med nogle faste rutiner som en skriver tror jeg jeg vil prøve sammen med det naturmiddel.

Ja og så ved jeg jo godt - Kaffe jeg drikker nok for meget

Fra Farum
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 18:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har samme problem, men det her er hvad jeg gjorde for at rette lidt op på det:

1. Tag regelmæssigt D-vitaminer

2. Hvis ikke du er meldt til fitness ville jeg gøre det, hvis jeg var dig! Det hjalp mig en del.

3. Spis sundt: min. 3-4 frugter, nødder osv. Men mest af alt varieret! Spis aldrig for eksempel Fast Food 2 dage i træk!

4. Spis fisk mindst en gang om ugen - får jeg ikke gjort helt selv, men det er mit nytårsforsæt ;)

5. Det hjælper ikke helt godt på mig, men det kan være det gør det med dig, så jeg skriver den alligevel ;) - Hør noget klassisk musik på din mobil, ipod eller lign. der er mange der godt kan lide at falde i søvn til sådan noget.

6. Hvis du ryger eller drikker alkohol hver weekend ville jeg kvitte det i dit tilfælde.

7. Lad vær' med at være oppe til klokken **** om natten i weekenderne selvom det godt kan være fristende :) Det ødelægger din søvn i hverdagene.

Det var nok dee 7 bedste råd jeg kunne komme med :) At være et sundt menneske er ofte = bedre søvn. Jeg lover ikke alt det her virker, men det hjalp mig en del og jeg sover 2-3 timer mere om natten nu (før sov jeg 4-5 timer nu er jeg oppe på 7-8 og håber på at jeg kan komme op på en stabil natsøvn på 8 timer).

Sov godt ;)

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 19:14

Jeg vil råde dig til at smide dit spørgsmål til nogle andre sociale netværk eller tale med din læge.

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Nu er der mange forskellige ting der kan indvirke på ens søvn rytme.

Fx laver man ikke så meget i dagens løb, så vil man også have problemer med at sove. Men man vil tit være i en tilstand af træthed. Dette tilfælde er det sværeste at komme ud af, da man her tit har drænet sin energi, på at være vågen.

Snakker man konkret om hvad man kan gøre, så findes der rigtige mange råd, lige fra at være aktiv, til at man skal drikke en øl/glas vin inden sengetid.

Men problemet er at du er kommet i en vane, og det gør det også slemmer at komme ud af, da din krop og hjerne er blevet indstillet på det. Og det gør også at der tit ikke er så mange andre alternativer end sove medicin. Da man skal til at omprogrammere kroppen.

Der findes også alle de psykiske problemstillinger som kan have indvirkning på ens søvn. Her er det vigtigt at man får taget hånd om dem alle inden senge tid. Da ens underbevisthed så gerne vil bearbejde dem.
Det kan være at der er kommet en masse ændringer i ens liv, som man skal have taklet, det kan være alt fra dødsfald, til at man skal starte virksomhed op. Eller at ens kærste har ændret personlighed(altså ikke sådan at forstå at personen er psykotisk, men meget små ændringer som ens bevisthed ikke registrer, mens ens underbevisthed gør).

Men for at kunne give et ordentligt råd, så er det også vigtigt at man kender den fulde baggrund for dig. Og det er for mig formeget at forlange her på et åbent forrum.

Så mit råd, er at søge hjælp, når det nu gør at din livskvalitet ikke er optimal. Snak med din læge. Og så vil han/hun, kunne vurdere hvor der skal sættes ind. Og husk her at være ærlig og åben, og ikke holde noget tilbage. Det kan være at du selv synes det er uvæsentligt eller flovt. Så skal du huste på, at for at få det bedre, så skal man altid være ærlig overfor sig selv. Og det er her de fleste mennesker fejler, og skal tilsidst have psykolog hjælp.

/Kenneth

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 07:34
Det er oplagt at jeg lige slår et slag for BedreSøvn.dk (se min signatur).

Selvstændige, som har søvnproblemer, har ofte en mild/begyndende stress.

Arbejdet foregår ofte indtil man kravler i seng - og selv der, ligger man og tænker på sit firma.

Et kort og godt råd er at sætte regler op for hvornår man stopper med at bryde hovedet med arbejde om aftenen. Hold fri når du har fri. Og tag aldrig problemstillinger med i seng - skriv dem ned på et stykke papir og sig til dig selv: "Nu er det skrevet ned - jeg arbejder videre med det i morgen". Der er noget psykisk og symbolsk over at det er på skrift - det bliver nemmere at slippe det.

Men kig forbi BedreSøvn.dk - der er helt sikkert et råd eller to du kan bruge.
Side 1 ud af 2 (18 indlæg)