Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb og salg

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino.

Er det fuldt ud lovligt at købe noget det ene sted og så sælge det videre? altså i teorien gå ned i brugsen og købe noget og så bare sælge videre?

Ikke at det er det jeg vil men er der ikke nogen regler for det? 

På forhånd tak :-)

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 10:35

Mener også at have hørt at det ikke er lovligt. Men hvis man læser om momsfradrag på skat web side så står der at det du køber til vider salg kan du trække moms fra.

Håber at en af revisorerne kan svare på dette 100%.

Men mange gør det man ser det jo spec. i Bilka når de har sodavand, kyllinger osv. på tilbud har også set at kiosker sælger budget varer som er Dansk Supermarked eget navn.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:44

Ja, naturligvis er det lovligt.

Fra Roskilde
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 73
Fra  eSternberg Skrevet kl. 10:49

Jeg mener at det er lovligt, med mindre at der er en påtrykt værdi på varen. Du må eksempelvis ikke sælge koncertbilletter dyrere end den påtrykte værdi.

Er der nogen, der kan bekræfte dette?

Fra Herning
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 74
Fra  Jysk Skridsikring Skrevet kl. 10:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er helt lovligt og jeg da gjort det et hav af gange og tjent gode lommepenge på det.

Et eksempel: Sidste år havde Metro tilbud på 9 mands telte, der er svære at skaffe til rimelige priser. Jeg købte 20 stk. til en rigtig god pris, fordoblede prisen og satte dem til salg på dba.dk 

Der var en enkelt, der opdagede at jeg havde købt dem i Metro og fordoblet prisen, Han blev meget sur, men jeg forklarede ham, at det var sådan køb og salg fungerede: Køb billigt og sælg så dyrt som muligt.

Teltene var væk på en uge, da det var i juni, hvor festivaldeltagere søger efter telte på nettet.

Andre gange har det været nogle andre af Metros slagtilbud jeg har købt ind. Jeg har endda formået at tjene penge på varer købt i Føtex og A-Z. Det gælder blot om at sætte dem til salg på det rigtige tidspunkt. 

Hvis du holder omsætningen under 50.000 skal du ikke spekulere på moms. Udelukkende sørge for at opgive din fortjeneste til skat.

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 11:01

Hvordan foregår hele proceduren så hvis man overskrider de 50.000 kroner, og så skal betale moms? Hvad gør man rent praktisk?

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 11:16

Hvis du kommer over 50k i omsætning, begynder du at drive momspligtig virksomhed, og skal lade dig momsregistrere.

Du bliver momsregistreret ved at oprette et firma og derved få tilknyttet et SE nummer. Du opretter et firma ved at gå ind på http://www.webreg-portal.dk/home.asp og udfylde startblanketten. Du kan også finde blanketten i pdf her: http://webregforum.pro.dir.dk/log/eogs/library/startblanket-revideret2-prod-maj06.pdf.

Når du har firma skal du så begynde at registrere din ind og udgående moms (købs og salgsmoms) men det kan du meget netm gøre via Skats tast selv service. Det skal du gøre ved udgangen af hvert kvartal, eller halvår hvis du vælger det.

Det eneste andet du umiddelbart skal være opmærksom på er at du får udvidet selvangivelse, og en forlænget selvangivelsesfrist. Dvs fristen for at selvangivet er rykket nogle måneder tilbage til den 1 juli.

Fra Herning
Tilmeldt 27. Dec 11
Fra  Jysk Skridsikring Skrevet kl. 11:17

Så henvender du dig til Told og Skat i din region og beder om at få et momsnummer. Så er du momsregistreret og så begynder problemene. Nej, det er pjat. Men det medfører, at du skal til at bruge tid på papirarbejde, når du skal lave dit momsregnskab.

Har du en kæreste kan hun jo gøre det samme, så I hver kan omsætte for 50.000 kr.

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 11:23

Har tilfældigvis en dejlig kæreste, så det var da en god idé Helge!

Ens omsætning løber ikke sammen med ens SU el.l. vel? Men indtjeningen fra videresalg skal man ligge sammen med eventuelle affiliate indkomster o.l. ikke?

Fra Herning
Tilmeldt 27. Dec 11
Fra  Jysk Skridsikring Skrevet kl. 11:24

Jo, din fortjeneste skal på din selvangivelse som indkomst.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)