Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kaffe med en kendt

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 01-05-2007 14:36:37 Forfatter: Martin Thorborg Lasse din gamle MLM-Haj, det er sgu da Henrik Bruhn  ;-)))

Dbh Martin

HAHAHA!! Nej - det var ikke ham - ham skal jeg først mødes med imorgen i brummen!
Spøg til side ---- nej, den banan holder jeg mig lige fra.. men helt sikkert han garanteret har en masse ideer oppe i ærmet --- er han forøvrigt ikke med i den seneste Erik Clausen film...?

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 14:53
Nææ, det tænkte jeg også, tror nu heller ikke at han spiser burger, er vist en helsefreak.

Tror vi får svært ved at blive enige om hvem som er DK''s største entertainer, ser ud til at Viggo S er en stjerne hos Lasse, men det er ikke sikkert at han er det hele vejen rundt.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:56
Dato: 01-05-2007 14:37:13 Forfatter: Chr. Hoffmeyer Jeg gætter på Anders Bircow, der hænger en tung MLM skygge over ham :-)

Det er skægt, som man skal sættes i bås blot fordi man er networker - men mit projekt har faktisk ikke noget direkte at gøre med Network Marketing - det er blot "redskabet" til at skabe midlerne til alle de andre spændende ting jeg gerne vil skabe.

Jeg har kastet en af tingene i spil tidligere her på Amino - men har et par ting, som jeg så sandelig forventer at "være først med", som ikke har noget at gøre med mine nuværende netværksaktiviteter.

Men ellers fine bud ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 11. Jul 05
Fra  PACK2 Skrevet kl. 15:04
Hej Lasse, ja jeg tror at det er svært at bryde ud af MLM rollen. Jeg personligt ser netværks/MLM folk som nogen som ofte vil gå meget langt og ned på et meget lavt niveau for at få skabt deres business. Det er ikke noget personligt, blot mine erfaringer. :-)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:14
Dato: 01-05-2007 15:04:20 Forfatter: Chr. Hoffmeyer Hej Lasse, ja jeg tror at det er svært at bryde ud af MLM rollen. Jeg personligt ser netværks/MLM folk som nogen som ofte vil gå meget langt og ned på et meget lavt niveau for at få skabt deres business. Det er ikke noget personligt, blot mine erfaringer. :-)

Ja, den må da så sandelig stå for egen regning ;-)

Men forstår godt hvad du mener - og kan uden tvivl også "digge" et par eksempler op ---- men det vil samtidig være en eksempel-liste hvor en lang række andre brancher også er nævnt

Problematikken omkring den negative vibe der findes rundt omkring, skyldes bestemt ikke branchen generelt - eller en generel holdning til hvordan man driver forretning - men skyldes nogle enkelte forretningskoncepter som jo er stærkt kritisable allerede fra start, både i udforming, indhold etc. - koncepter som enhver erfaren forretningskyndig (hvadenten man er seasoned networker eller konventionel forretningsdrivende) holder sig langt fra.

Tiden er ved løbe fra denne salgs koncepter (WGI, GII, Upside m.fl.) - nu og da forsøger nye sig, men de falder lynhurtigt til jorden igen - fordi folk generelt er blevet klogere. En anden faktor er at uddannelsesniveauet selskaberne imellem er stærkt højnet; man er samtidig uhyre bevidst om integritet og de mekanismer der skal være på plads for at skabe en branding effekt over tid.

Læs eks. "Faktorer for valg af Network Marketing selskab"

Samtidig må man så også konstatere at der findes en lang række særdeles dygtige folk som har skabt forretninger som mange konventionelle forretninger kun kan måbe af når man måler omsætning og markedspenetration.

MVH

Tilmeldt 11. Jul 05
Fra  PACK2 Skrevet kl. 15:27
Hehe, ja den står absolut på egen regning, og er kun baseret på egen erfaringer. Jeg er sikker på at du har ret i at der er sket en vending, men jeg er blevet godt tyndhudet efter at have stiftet bekendskab med WGI og lign. altid igennem (tidligere) venner og bekendte som blændet af dollartegn i øjenene, tilsidesatte alt moral og etik.

Er dog sikker på at du er en flink gut som ikke laver den slags kortsigtet business.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:50
Dato: 01-05-2007 15:27:08 Forfatter: Chr. Hoffmeyer

Er dog sikker på at du er en flink gut som ikke laver den slags kortsigtet business.

Jeg gør ingenlunde noget kortsigtet, deri har du fuldstændig ret... læs: www.lasseburholt.com/lasse.pdf ;-)

Og WGI... tja, muligt du lod dig engagere på baggrund af venner som havde $$$ i ansigtet... men måske du lige skal spole tilbage - og så tænke en ekstra gang over hvad er RENT FAKTISK gjorde at du signede op i WGI (hvis altså det var tilfældet.. det fremgår ikke af din kommentar) ;-)

I tilfældet at du ikke har haft et engagement - hverken lige-ved eller lidt... så er det basal viden for networkers at sådanne selskaber aldrig er langsigtet tænkning.. derfor er det også en bestemt type personer disse koncepter tiltrækker; som regel er grådighed en væsentlig og altoverskyggende faktor ;-) - og det er ALTID i sådanne koncepter at etik og moral tilsidesættes fordi ALLE godt ved at selskabet har et meget kort "lifespan"; altså kun holder i en begrænset periode.

MVH

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:42
Nu snakket er faldet på fordomme m.m. omkring MLM vil jeg benytte chancen til at løfte sløret for nogle af min egne fordomme.

For nyligt søgte jeg på Amino på ordet "Kaffe", og faldt over en MLM tråd omkring en der ville afsætte kaffemaskiner med funktionalitte tilsvarende Senseo (men naturligvis meget bedre). På trods af utalligeopfordringer var det ikke til at drive en pris ud af manden fordi "Det var svært at danne sig et helhedsindtryk af produktet og at prisen derfor ville skræmme mange væk."

Her er det at jeg må sige at jeg altså er et voksent menneske som dagligt tager stilling til mange forskellige produkter og priser, og ikke er bange for at betale for kvalitet. Jeg behøver ikke nogen til at "beskytte" mig for ikke at begå mit livs dumhed (ved ikke at købe vare X). En sådan insisteren på personlig kontakt før prisen overhovedet kan nævnes kommer derfor mere til at virke som et forsøg på at udnytte overraskelsesmomentet til at få mig eller andre til at købe noget vi enten ikke har behov for, eller kunne have fået billigere andetsteds. Dette kan måske tjene som input til de seriøse MLM''ere om hvorledes nogle af os reagerer på nogle af MLM metoderne (som der sikkert er mange forskellige af).

Fra Tune
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 77
Fra  Whisky Tastings and Tours Skrevet kl. 16:50
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 20:02
Dato: 01-05-2007 16:42:05 Forfatter: Jesper Jørgensen

På trods af utalligeopfordringer var det ikke til at drive en pris ud af manden fordi 'Det var svært at danne sig et helhedsindtryk af produktet og at prisen derfor ville skræmme mange væk.'

Ja, pågældende "kaffesælger" har tydeligvis IKKE fattet at prisen er underordnet i den forstand, at han må være for usikker på værdi i forhold til det man får (og værdien i forhold til markedet iøvrigt) - og omvendt heller ikke har lært hvordan kan tackler en sådan situation... men samtidig har sikkert ikke gjort sig tanker om HVORFOR kaffe kan blive en forretning - han burde nok lige læse min vurdering af kaffe i Network Marketing sammenhæng ;-)

Det er altid lettere at snakke pris når man sidder overfor hinanden - men han burde være i stand til at tage "dig videre" i forløbet ved at gøre prisen sekundær - og udelukkende fokusere på hvad du får i værdi.

Af samme grund handler netværksmarkedsføring i lige så høj grad om "personlige relationer"; hvis min ven vil sælge mig en - i dette tilfælde - en kaffemaskine, så ved jeg at han ikke vil sælge den til mig hvis ikke han mener at han kan stå indefor produktet - ligesåvel som jeg kender hans historie - og derfor alene på den kan vurdere om jeg skal købe den eller ej.

Det er klart at man i det koncept du refere til betaler for en dyr kaffebrygger - men som uden tvivl ikke er dyrere end de maskiner man direkte skal sammenligne med (og derfor ikke low cost discount Senseo maskine). Men hvis det budskab ikke når ud - eller pågældende ikke kender markedet; HVORFOR der er et marked for dyre maskiner og dyr kaffe, ja så er han lost - fordi han hele tiden vil forsvare sig i forhold til eks. en Senseo maskine eller Superbrugsens det billigste kaffe.

As simple as that.

MVH

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)