Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min hjemmeside er blevet hacket og misbrugt, brug for hjælp....

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Middelfart
Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 71
Fra  Byggetilladelse.nu Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle derude..

Og godt nytår.

Jeg har fået en mail fra min host af min hjemmeside (Unoeuro) om at de er blevet nød til at lukket min side, da den er blevet hacket og misbrugt. Ved ik rigtig hvordan det er gået til..Skype-Wondering

Jeg har modtaget et specifikt link som skulle være blevet hacket...

Jeg har selv lavet min hjemmeside i Wordpress, og har kun en begrænset viden omkring det at administrere en hjemmeside. 

Jeg vil høre om der er nogle som ved hvad jeg skal gøre for at få min hjemmeside op at køre igen?

På forhånd tak

Simon

Tegnestue med fokus på byggetilladelser til private - www.byggetilladelse.nu

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:29

En af de største grunde til at Wordpress sites bliver hacket er at Wordpress ikke er blevet opdateret. Så har din Wordpress installation samt plugins været fuldt opdateret?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1769
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:34

Jeg har kun selv oplevet noget i den retning en enkelt gang.

Min pc blev angrebet af at eller andet script shit, der kopierede alle mine ftp accounts og smed en iframe ind i topen af alle mine sites, med et skjult link.

Selv om jeg slettede op uploadede lå¨lortet der igen efter kort tid.

Løsningen var bedre antivirus og et restet af mine passords.

Bed unoeuro om et nyt password og gesinstaller...dog pænt nederen, hvis de ikke har en kopi/backup af dit wordpress.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 23:42

Hvis du ikke har taget backup af din hjemmeside så spørg din udbyder..

Skift alle password og opdater WP samt alle dine plugins.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Middelfart
Tilmeldt 8. Oct 09
Fra  Byggetilladelse.nu Skrevet kl. 23:44

hmm okay..

Jeg synes jeg har opdateret siden sådan jævnligt, men vil da lige tjekke op på det.

Jeg må ellers lige prøve at hører UnoEuro om det du siger Jonas, er det normalt at de har en backup af ens side liggende?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:47

Ja de burde da meget gerne have en backup liggende, og tror også de gerne vil finde dem frem til dig. Du kan evtuelt også spørger hvad de anbefalder at gøre for at forbedre sikkerheden da de jo lidt bedre kan se hvad der er sket.

Men en ting er sikkert, det er meget vigtigt at holde Wordpress og plugins opdateret for kommer der et sikkerheds brist bliver de meget hurtigt kendt og udnyttet.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:55

Jonas Jørgensen:
dog pænt nederen, hvis de ikke har en kopi/backup af dit wordpress.

UnoEuro har en service hvor man betaler for backups jævnligt. Ellers afhænger man selvfølgelig af sine egne backups :-)

De tilfælde jeg har hørt om, som ikke har bestilt og betalt for den service, har måttet undvære den backup de selv skulle have taget. Prisen er dog ret lav - især når man har mange sites. Jeg tager dog personligt selv mine back ups til mine 40+ sites, da jeg ikke har opbygget nok tillid til leverandørerne af webhosting. En del er jeg glad for var lynhurtige til at vise at de ikke var til at stole på. Det er virkeligt et område jeg har kysset mange frøer indenfor.

Min pointe:
Tag din egen backup. Det er ikke besværligt. Mange står med håret i postkassen når de tror de kan installere WordPress selv og installere diverse plugins og temaer. Når de så har bygget en masse indhold op får de en virus eller malware og kan ikke bekæmpe den uden timevis af konsulentarbejde fordi de ikke har brugt få minutter på at tage backup.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 23:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Simon.

I tilfælde af din webhost ikke har backup som du kan få og ikke selv kan få din side frem igen. Så må du gerne kontakte mig. Kan være din side ikke er helt væk, men bare ændret så den ikke virker længere.

Hjælper dig gerne, hvis jeg kan. Gratis.

Du kan kontakte mig gennem en privat besked.

Fra Middelfart
Tilmeldt 8. Oct 09
Fra  Byggetilladelse.nu Skrevet kl. 00:10

Gina:

Ja du har da en sikkert ret, jeg burde have lavet min egen backup :) Men siger man ikke at af skade bliver man klog Skype-Wondering

Kim det lyder rigtig flot, mange tak. Jeg prøver at tage kontakt til UnoEuro imorgen, og så må vi se hvad de siger til det hele..

Mange tak for de mange og hurtige repos, det er sgu verdensklasse..

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:54

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)