Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Umyndig - start af virksomhed - oversigt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er en dreng på 17 år som godt kunne tænke sig at starte en webshop med niche produkter.

Jeg føler at jeg er faret vild i den store jungle af ting der skal være styr på før man må starte op som selvstændig.

Det jeg søger - og som mange andre på min alder, med samme mål søger er et "simpelt" overblik over hvilke praktiske ting der skal være styr på før man har loven på sin side.

Lad os starte med mig som eksempel:

1. Jeg er 17 år, og derfor umyndig.
  2. Jeg vil starte ud som hobbyvirksomhed, indtil jeg kan se at min omsætning rammer de magiske 50.000 hvor jeg skal lade mig momsregistreres.
  3. Jeg vil gerne importere mine varer enten fra Asien (alibaba.com) eller Europa (ebay.co.uk)

Når jeg i starten er en hobbyvirksomhed, hvilke regler gælder så for mig?

Må jeg importere fra eksempelvis Europa, med henblik på vidersalg uden at registrere dette nogen steder?

Når jeg i løbet af året ønsker at overføre penge fra min virksomhedskonto, til min private konto, skal dette angives nogen steder og evt. betales skat af?

Hvad skal mit regnskab indeholde?

Er der nogen som skal se mit regnskab?

Andre vigtige ting som er betydelige?

-På forhånd tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved, så SKAL du have et CVR nummer hvis du skal importere. Og for at få et CVR nummer skal du være fyldt 18 eller have samtykke fra din værge (forældre)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)