Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg undgå Google læser dele af en side?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest Godt Nytår :-)

Som overskiften siger vil jeg gerne undgå Google læser dele af mine sider. Helt konkret har jeg en tabel jeg gerne vil have på flere sider, men som jeg jo helst ikke skal have Google til og læse det som DC. Det er ikke "noindex" jeg er ude efter, men kun dele af hver side.

Der er tale om en tabel lavet i html hvis det har noget og sige.

Mvh Kristian

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:36

Kristian T:

Først og fremmest Godt Nytår :-)

Som overskiften siger vil jeg gerne undgå Google læser dele af mine sider. Helt konkret har jeg en tabel jeg gerne vil have på flere sider, men som jeg jo helst ikke skal have Google til og læse det som DC. Det er ikke "noindex" jeg er ude efter, men kun dele af hver side.

Der er tale om en tabel lavet i html hvis det har noget og sige.

Mvh Kristian

Opsæt tabellen som et billede, så er du helt sikker på at Google ikke ser det som DC.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 10:39

Hej Kim

Der er tale om prissamligninger opsat i en tabel med priser og logo´er så det er umiddelbart ikke muligt for mig :-(

Mvh Kristian 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:59

Kristian T:

Hej Kim

Der er tale om prissamligninger opsat i en tabel med priser og logo´er så det er umiddelbart ikke muligt for mig :-(

Mvh Kristian 

oki, så skal du gøre det via javascript. Men pas på, du ikke bevæger dig over i black hat SEO, især den del der hedder cloaking. Det kunne nemlig godt lyde lidt som om at du gerne vil skjule at du har noget med affiliate at gøre, for på den måde at skabe en højere placering?

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Høng
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 11:08

Du kunne lave din tabel i en side for sig selv, og så inkluderer den med en iframe på de sider du ønsker pris tabellen vist

Eks..

<iframe name="tablecontent" src="tablecontent.html" marginwidth="0" marginheight="0" height="300" width="500" scrolling="no" border="0" frameborder="0"></iframe>

Du kan så efterfølgende skrive i robots.txt at søgemaskiner ikke skal indekserer din tablecontent side.

Disallow: /tablecontent.html

Men som Kim siger, så skal du passe på.

It Support - Råd og vejledning i alt indenfor it og elektronik til virksomheder samt billig pc hjælp til private

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:13

Ralf Willers:

Du kunne lave din tabel i en side for sig selv, og så inkluderer den med en iframe på de sider du ønsker pris tabellen vist

Eks..

<iframe name="tablecontent" src="tablecontent.html" marginwidth="0" marginheight="0" height="300" width="500" scrolling="no" border="0" frameborder="0"></iframe>

Du kan så efterfølgende skrive i robots.txt at søgemaskiner ikke skal indekserer din tablecontent side.

Disallow: /tablecontent.html

Men som Kim siger, så skal du passe på.

Den metode kan også bruges, men ikke ved at bruge robots.txt, da den ikke beskytter mod indeksering, men kun mod crawling.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 11:15

Jeg ville gøre det med en iframe hvis jeg var dig. Google læser siden som den vises til brugeren om du bruger Jquery eller andet. 

En iframe kunne du så sætte til at loade f.eks. 

<iframe name="tablecontent" src="/noindex/tablecontent.html" marginwidth="0" marginheight="0" height="300" width="500" scrolling="no" border="0" frameborder="0"></iframe>

og tilføje en 

User-agent: *
Disallow: /noindex/

til din robots.txt

Fra Høng
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 11:20

Gør som Tom skriver, udeluk en hel folder, det virker altid.

It Support - Råd og vejledning i alt indenfor it og elektronik til virksomheder samt billig pc hjælp til private

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:24

I glemmer lidt at dissalow i robots.txt, ikke beskytter mod indeksering, men mod crawling. Han opnår det han vil med ikke at få indekseret indholdet, men risikere at han får en masse indekserede links.

Man skal bruge noindex robots metatag hvis man vil opnå at siden som iFramen referere til ikke skal indekseres.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 11:28

KTJ-Media.dk:

I glemmer lidt at dissalow i robots.txt, ikke beskytter mod indeksering, men mod crawling. Han opnår det han vil med ikke at få indekseret indholdet, men risikere at han får en masse indekserede links.

Man skal bruge noindex robots metatag hvis man vil opnå at siden som iFramen referere til ikke skal indekseres.

MVH Kim

robots.txt er
Disallow: /div_draws.php
mens html head indeholder:
<meta name="robots" content="noindex,follow"/>
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)