Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg undgå Google læser dele af en side?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tom Frank Christensen:

KTJ-Media.dk:

I glemmer lidt at dissalow i robots.txt, ikke beskytter mod indeksering, men mod crawling. Han opnår det han vil med ikke at få indekseret indholdet, men risikere at han får en masse indekserede links.

Man skal bruge noindex robots metatag hvis man vil opnå at siden som iFramen referere til ikke skal indekseres.

MVH Kim

robots.txt er
Disallow: /div_draws.php
mens html head indeholder:
<meta name="robots" content="noindex,follow"/>

Google ser jo aldrig dit metatag, da de jo ikke må crawle din side, så nej ikke ligesom den der... der skal ikke stå noget i din robots.txt. Som du kan se her, er det allerede gået galt for din side, Google har indekseret over 19.000 links til den specifikke side.

Læs dette indlæg om robots.txt

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 11:44

Indrømmet... Den havde jeg sgu overset. 

Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 11:46

Google må gerne se indholdet så der er ikke noget Black hat i det, men jeg vil bare gerne kunne bruge tabellen flere på flere sider uden det opfattes som DC.

Hvis jeg laver det på en seperat side og så viser det på flere sider i en iframe, undgår man så Google ser det som DC? Hvis jeg ikke laver nogen blokering i robots.txt læser Google vel bare den seperate side en gang?

Mvh Kristian

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:50

Kristian T:

Google må gerne se indholdet så der er ikke noget Black hat i det, men jeg vil bare gerne kunne bruge tabellen flere på flere sider uden det opfattes som DC.

Hvis jeg laver det på en seperat side og så viser det på flere sider i en iframe, undgår man så Google ser det som DC? Hvis jeg ikke laver nogen blokering i robots.txt læser Google vel bare den seperate side en gang?

Mvh Kristian

Ja hvis du sætter et noindex robots metatag på den separate side, den separate side skal så være den du indsætter på de andre sider, mens du har originalen direkte på siden som er originalen. på den måde kan du kopiere den til flere sider, og stadig få indekseret originalen.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:50

Tom Frank Christensen:

Indrømmet... Den havde jeg sgu overset. 

Yes

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 12:41

KTJ-Media.dk:

Ja hvis du sætter et noindex robots metatag på den separate side, den separate side skal så være den du indsætter på de andre sider, mens du har originalen direkte på siden som er originalen. på den måde kan du kopiere den til flere sider, og stadig få indekseret originalen.

Det ville nok være nemmest for mig hvis jeg bare brugte 1 tabel alle steder, så de alle var i iframes. Men kan jeg risikere Google ser det som black hat hvis ikke den originale er indexeret?

Mvh Kristian

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:45

Kristian T:
Det ville nok være nemmest for mig hvis jeg bare brugte 1 tabel alle steder, så de alle var i iframes. Men kan jeg risikere Google ser det som black hat hvis ikke den originale er indexeret?
Det kommer an på så meget, det du skal have i tankerne er at du ikke skal overdrive det når du gør sådan noget. Du skal holde det på en niveau hvor det ikke virker mistænksomt. hvor grænsen går er meget svær at sige, da det også kommer an på så mange andre ting.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)