Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisk fornyelse - 12 mdr DanaWeb

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

vi har lige forsøgt, at opsige vores webhotel hos DanaWeb, og fået besked om at vi bare har at betale for yderligere 12 måneder, som anført i vores aftale.

Og ganske rigtigt - der står automatisk forlængelse i 12 måneder medmindre det opsiges 3 mdr før udløb, som er 31. januar 2012.

Tilfredse kunder får man jo ikke af at fastholde den slags, så hermed en advarsel mod DanaWeb - men hvis det er lovligt er det jo vores eget problem/skyld.

Mit spm er om det er lovligt med disse automatiske fornyelser i erhvervsforhold - eller om vi kan henvende os med henvisning til, at det slet ikke er lovligt.

mvh stig

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at firmaet har været etableret så længe og gjort sig gode til at trække penge ud af også de utilfredse kunder, at du kan sprælle lidt i nettet uden at det rører dem overhovedet.

Men du kan bære din oplevelse med dig resten af livet og for altid gøre oprør imod og boycutte uretfærdige firmaer der opretholder "kundeforhold" uden at kunden ønsker det, for ussel mammon.

Husk altid at bruge google når du får noget tilbud i telefonen, og hvis google ikke viser noget, - så køber du måske ikke. Hvis google viser noget negativt, så køber du slet ikke. Det er vores bedste våben imod fusentastere.

Og så kan du handle med firmaer der ønsker at handle med dig på dine vilkår, - og kun når det er af din egen fri vilje.

Uden at kende forholdene i din kontrakt med firmaet vil jeg tillade mig at tro der er tale om bagsiden af medaljen i kapitalismen. Der hvor pengene TAGER magten, og overskygger alt andet.

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Er bange for du har ret. De professionelle seriøse udbydere har normalt 3 mdr, men det er selvfølgelig min egen opgave at holde øje med om det var en professionel udbyder jeg indgik samarbejde med - og sådan et firma er DanaWeb så IKKE.
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

http://da.wikipedia.org/wiki/Professionel

Lille udsnit af artiklen:

Professionel (af latin "professio": levevej, erhverv, næring; branche; håndtering, bestilling, profession; fag). Som tillægsord bruges "professionel" oftest om en persons arbejde, og som navneord om en sådan person, "en professionel" i et fag.

Jo, Danaweb er professionelle :-)

Never look back mr. B. They will be waiting for You.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Er i registreret som virksomhed eller privat? 

Ved forbrugerkøb må du gerne være bundet i de første 12 måneder ved et IT abonnement. Ved forlængelse af abonnementet kan du ikke bindes for mere end 1 måned ad gangen. dvs. pr. løbende måned.

Som virksomhed er jeg ikke helt sikker, men håber andre kan supplere.. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

her er en sag hvor de tabte ved ulovligt binding 3 måneder http://newz.dk/webhoteller-binder-kunder-ulovligt

jeg troet faktisk alle var stoppet efter de seneste sager hvor webhotel udbyder har tabt fordi 3 måneder frist den var for kort frist

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomheder er slet ikke beskyttet på samme måde som forbrugere er. Og jeg er bange for, at der ikke er så meget at gøre for at komme ud af aftalen - som andre skriver, så har de været på markedet i lang tid, og holdt deres kontrakter ikke vand i retten, så var de nok rettet til.

Som med alt andet gælder det om at vide, hvad man går ind til og ikke mindst skriver under på. Betragt det som dyre lærepenge, og nu ved du da, hvad du skal holde øje med næste gang.

MVH

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

her er en sag hvor de tabte ved ulovligt binding 3 måneder http://newz.dk/webhoteller-binder-kunder-ulovligt

jeg troet faktisk alle var stoppet efter de seneste sager hvor webhotel udbyder har tabt fordi 3 måneder frist den var for kort frist

Jeg mener, det er noget andet i dette tilfælde - der er ikke kun tale om webhotel, men også betaling for deres CMS system.

MVH

Thomas

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

vis du er det som skat.dk betragter som hobby virksomhed eller det er en helt privat side hvor ikke tjenes  penge på , er du under de normale forbruger regler ,

er du virksomhed gælder der andre regler end vis du er forbruger det må du bedste vide om du er eller ej

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

vis du er det som skat.dk betragter som hobby virksomhed eller det er en helt privat side hvor ikke tjenes  penge på , er du under de normale forbruger regler ,

er du virksomhed gælder der andre regler end vis du er forbruger det må du bedste vide om du er eller ej

Nope, den afgørende forskel er om den jurdisk enhed aftalen er indgået med er virksomhed, og dermed har et CVR Nr. eller en person der har et CPR Nr.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)