Hejsa, vi har lige forsøgt, at opsige vores webhotel hos DanaWeb, og fået besked om at vi bare har at betale for yderligere 12 måneder, som anført i vores aftale. Og ganske rigtigt - der står automatisk forlængelse i 12 måneder medmindre det opsiges 3 mdr før udløb, som er 31. januar 2012. Tilfredse kunder får man jo ikke af at fastholde den slags, så hermed en advarsel mod DanaWeb - men hvis det er lovligt er det jo vores eget problem/skyld. Mit spm er om det er lovligt med disse automatiske fornyelser i erhvervsforhold - eller om vi kan henvende os med henvisning til, at det slet ikke er lovligt. mvh stig |
Jeg tror at firmaet har været etableret så længe og gjort sig gode til at trække penge ud af også de utilfredse kunder, at du kan sprælle lidt i nettet uden at det rører dem overhovedet.
Men du kan bære din oplevelse med dig resten af livet og for altid gøre oprør imod og boycutte uretfærdige firmaer der opretholder "kundeforhold" uden at kunden ønsker det, for ussel mammon.
Husk altid at bruge google når du får noget tilbud i telefonen, og hvis google ikke viser noget, - så køber du måske ikke. Hvis google viser noget negativt, så køber du slet ikke. Det er vores bedste våben imod fusentastere.
Og så kan du handle med firmaer der ønsker at handle med dig på dine vilkår, - og kun når det er af din egen fri vilje.
Uden at kende forholdene i din kontrakt med firmaet vil jeg tillade mig at tro der er tale om bagsiden af medaljen i kapitalismen. Der hvor pengene TAGER magten, og overskygger alt andet.