Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affliate på enkelte produkter? Hvordan?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner,

Jeg sidder og bakser med at få en affliate kampagne på plads til min selvbruner webshop. Til at starte med bruger jeg Partner Ads og jeg er ved have styr på det på det meste(tror jeg ;))

Dog vil jeg kun have at kampagnen er gældende for et bestemt mærke med 4 produkter. Hvordan gøres det i praksis? Jeg har prøvet at kigge på google, partner-ads men synes det er begrænset med guides og indlæg der er om det. Eller er jeg bare dum :-) ?

Godt nytår 

Kristoffer

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:23

Såvidt jeg ved er det ikke muligt :-) men skriv en mail til Ken - han kan give dig et præcist svar :-)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:27

Partner-Ads har blot brug for et beløb som der skal afregnes udfra. Det er dit system der skal beregne det beløb, efter de præferencer du nu har. Om du kan blive godkendt på de betingelser du nu har, tør jeg ikke svare på. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:18

Generelt tror jeg ikke at der ville være specielt attraktivt at for hverken affiliates eller netværk at køre dit program - Der er jo stor chance for at kunden vælger at købe et af de 20 produkter som du ikke giver kommission på.

Hvad er grunden til at du ikke vil betale for alt i din shop? For hvis det drejer sig om at du har mindre avance, så kan du jo bare betale mindre på de produkter hvor du tjener mindre og mere hvor du tjener mest.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 11:35

Hej Kristoffer

Med mindre der er meget tungtvejende grunde for kun at køre affiliate på en enkelt varegruppe, så vil jeg advare imod det. Specielt når du har andre interessante brands.

Grunden til min advarsel er at mange affiliates vil blive skuffede når de ser et potentiale for indtjening, som så kun delvist kan realiseres på grund af den begrænsning.

Måske vil du kunne få salg, men for mange affiliates vil det nok være uinteressant at påbegynde samarbejdet.

Jeg vil anbefale dig at køre affiliate på hele sortimentet.

Hvis du insisterer på kun at køre affiliate på én gruppe, så skal du naturligvis beskrive dette i dit partnerprogram, så affiliates ikke kommer i tvivl.

Dernæst skal du sørge for at trackingkoden bliver aktiveret pr. varelinie (i stedet for på hele ordren) og kun aktiveres på varelinier der indeholder varer fra den udvalgte varegruppe.

Mvh.
Ken Schultz
Partner-ads

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)