Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

flybilletter (priser)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Bare sådan for at spørge, så vil jeg da lige høre om der tilfældigvis er nogen aminoer som har nogen erfaring med at bruge div. flybillet prisportaler?
Jeg sidder lige pt. og kigger på en rejse til Borneo (kota kinabalu) og er nået frem at protalerne tilbyder mig en rejse til ca. 13.000kr. Og det på et grundlag af prissammeligning af over 500 forskellige selskaber (skriver en af dem i hvert fald).

Nu har jeg så selv siddet og forsøgt mig lidt med at finde rejsen manuelt (ved lige selv at kigge på et par selskabers sider) og har fundet ud af at jeg kan sætte en tilsvarende rejse (samme afrejsedato, mellem stop og lufthavne) sammen til 6400kr.

Er det bare mig eller virker det lidt lusket? Jeg kan spare ca. 7k ved at lave ca. 30 min ekstraarbejde og man skal alligevel holde sig en rimelig fornuftig timeløn før  det ikke kan betale sig!

Nogen der kan svare mig på hvor de penge bliver af?

Nå men om ikke andet så var det da bare lige gøre opmærksom på at det godt kan være at man skal tage de der "billigste rejser til hele verden" og lignende slog med at gran salt...

Nå ja, og så var der lige en oplagt iværksætter ide. Lav en pris portal som rent faktisk finder de billigste rejser! Det må der da være penge i.

/Peder

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:37
Det er min erfaringer at en halv- eller hel time er godt givet ud ved selv at undersøge og tjekke priser på samtlige flyselskabers websites - og der er ofte rigtig mange penge at hente ved at kigge flere steder. Seneste lurede jeg noget, da det var muligt for mig at komme Las Vegas t/r FRA Aalborg, via KBH, Amsterdam, Chicago til kun 3.500,- sidst jeg var der ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 19:25
jeg bruger Momondo til at starte med og så søger jeg videre på hjemmesiderne hos de billigste og kombinere gerne mellem flere selskaber ud og hjem.

jeg købte billetter til sommerferien til 725 kr tur/retur på den måde :-)

Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 20:07
Ville da godt lige give et lille hint til hvor det er værd at søge...

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 20:28
I gør det bedre end mange af jeres konkurrenter. Men i ender stadig ud med at være ca. 2k dyrer end hvad jeg selv kan sætte rejsen sammen til.
Ydermere er det slet ikke muligt at booke hele rejsen gennem jer. Vi skal til Kota Kinabalu og det tætteste i kan få os er Kuala Lumpur.

Har i overvejet at inkludere flere af de asiatiske selskaber i jeres tilbud? De kan unægteligt klare det en smule billigere end de store europæiske.

Peder

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 20:31
derudover kan man kun vælge danske lufthavne, som afrejselufthavne.

Jeg kan rejser ofte ikke ud og hjem fra samme destination og så er det lidt svært at bruge jeres maskine...

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 20:37
Nå ja, nu de bliver nævnt, med forskellige hjemrejse destiantioner. Vi har planlagt et to dages ophold i Hong Kong på vejen hjem, hvilket jo også unægteligt ville have skabt noget bøvl hvis vi skulle bestille gennem travelwatch.
Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 20:56
Jep, den feature er skam på vej.

Problemet som du nævner har at gøre med at kombinationsmulighederne stiger meget, når du kommer ud på de interkontinentale flyvninger. Herved kan rejsens pris variere meget afhængigt af, hvilken kombination af stop-overs du vælger.

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 21:04
Det kan du selvfølgeligt have ret i. Men jeg tror godt kan kan betale sig at få udviklet det, jeg tror der bliver langt flere tilfredse kunder på den måde.
En anden ting som kunne være interessant var hvis man kunne få vist alternativer til den flyvning man er i gang med at bestille. F.eks. +- 3 dage, andet  stop-over, alternative lufthavne (både udrejse og ankomst) og  hvad der ellers har indflydelse på prisen. Så ville det hele pludseligt blive lidt mere interessant. Men det er selvfølgeligt noget af en mundfuld at komme igennem med en farlig masse variabler.

Peder

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 21:29

Er simpelthen stoppet med prisportalerne, da det ofte bliver mega meget dyrere, bruger nu i stedet for vejle rejser, meget nemmere, og virker til at være rimelige priser.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)