Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er formålet med en blog?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Når folk blogger, er det så egentlig bare en slags dagbog de skriver??? Eller er der andet formål med bog???

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 09:03

Hej Miriam

En blog er en hjemmeside som opdateres ofte, og hvor sidens besøgende kan skrive kommentarer til de indlæg man skriver, hvilket også gør at en blog kan bruges som en diskussionsstarter, hvor man fx skriver et indlæg omkring ens holdning til nogle ting.

Man kan også bruge en blog tematisk. Altså hvis du fx interesserer dig for mad, så kan du skrive opskrifter, uploade billeder, skrive meninger om restauranter osv. og på den måde dele dine personlige erfaringer.

Men jo, som du selv skriver, så kan en blog være en form for offentlig dagbog.

Håber det var svar nok til dig Miriam, ellers må du gerne kontakte mig igen.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 09:25

Blogging kan være meget effektfuldt rent firmamæssigt, hvis blot man tænker det ind i selve konceptet.

De fleste amatører blogger for at lægge links ind, men det er sådan set version 0.01 mens det nye sort jo er videoblogging. Det kan du se et eksempel på her og det giver en ret effektuld virking mellem det kommercielle og mere personlige.

Jeg blogger med stor succes på stort set alle mine forretninger, men det mest almindelige, nemlig wordpressbloggen med stort og småt om alting skal man nok passe lidt på med. Hvem ved hvad man laver imorgen.   

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 09:41

Hvis man fjerner alt andet imellem linjerne så er der 2 ting ved at blogge som jeg ser på det.

1. Man vil tiltrække flere mennesker til at kommer ind på ens blog idet man tit opdatere den og måske senede dem videre til ens hjemmeside eller have en anden plan med de mennesker som kommer ind på en blog.

2. Google kan se der kommer hele tiden nyt læsestof, der kommer sikkert også links på til specifikke sider. Dvs. at bloggen ryger lidt højere op på google og linksene bliver lidt mere værd, og i sidste ende er det faktisk igen for at få flere folk ind på sin hjemmeside :) 

Så man gør sådan set samme ting, bare med 2 forskellige måder på samme tid.. :)

Hvis andre har en anden mening er i meget velkomne til at rette mig.

Der er selvfølgelig også dem som bare vil øve sig at skrive, eller vil være en informations kilde for noget. :)

Godt nytår

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 09:52

Hej Alle

Ud over det ovennævnte, som mest beskriver "forretnings-bloggning" er der også mange eksempler på  holdnings-bloggning. Hvor forfatteren vil frem med sine synspunkter, politiske, etiske osv, uden at have et direkte ønske om økonomisk gevindst.

KMosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 10:02

kmosen:

Hej Alle

Ud over det ovennævnte, som mest beskriver "forretnings-bloggning" er der også mange eksempler på  holdnings-bloggning. Hvor forfatteren vil frem med sine synspunkter, politiske, etiske osv, uden at have et direkte ønske om økonomisk gevindst.

KMosen

Ahh ja selvfølgelig det har jeg vist helt overset..

Godt nytår.

– Oscar Levant

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 12:44

Alexander R. B | Freelance Grafiker:

1. Man vil tiltrække flere mennesker til at kommer ind på ens blog idet man tit opdatere den og måske senede dem videre til ens hjemmeside eller have en anden plan med de mennesker som kommer ind på en blog.

2. Google kan se der kommer hele tiden nyt læsestof, der kommer sikkert også links på til specifikke sider. Dvs. at bloggen ryger lidt højere op på google og linksene bliver lidt mere værd, og i sidste ende er det faktisk igen for at få flere folk ind på sin hjemmeside :) 

Men kan man ikke bare have en blog på sin community site,så folk kan følge med i hvad jeg laver både personligt,og fagligt med hjemmesiden de er medlem af. havde ikke tænkt mig at jeg skulle linke osv..kun skrive i ny og næ. Mener er det ikke også en måde at virke troværdig på??

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:12

det vil ikke virke særligt troværdigt kun at have en blog på en anden siden du vil desuden mistet mange kunder folk skal jo klikke ekstra gange før er på din side

jeg ville lave en blog egen opdatere den jævnligt med nyheder det giver bedste at aktivet er på egen side end det er på en anden side

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 14:30

Miriam:

Alexander R. B | Freelance Grafiker:

Jo selvfølgelig, du kan sagtens lave en blog hvor du "informere" dine kunder/besøgende om dine gøremål, opdatering osv. Du skal bare springe ud i det :)

Godt nytår

Men kan man ikke bare have en blog på sin community site,så folk kan følge med i hvad jeg laver både personligt,og fagligt med hjemmesiden de er medlem af. havde ikke tænkt mig at jeg skulle linke osv..kun skrive i ny og næ. Mener er det ikke også en måde at virke troværdig på??

– Oscar Levant

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39

Miriam:

Når folk blogger, er det så egentlig bare en slags dagbog de skriver??? Eller er der andet formål med bog???

For mig er en blog en måde, hvorpå folk kan give udtryk for noget, inkl. meninger og holdninger. Nogle vælger at give mulighed for kommentarer fra andre, måske fordi de har brug for råd/vejledning.

Blogs kan være politiske, forretningsorienterede eller private.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)