Det er naturligvis altid surt når man ikke lige kan få drømmen til at gå i opfyldelse.
Men banken er sgu ikke så onde, som de tit bliver fremsat som :-)
Umiddelbart har de to interesser:
- At tjene penge, på at låne penge ud!
- At sørge for ikke at låne mere ud, end du med fornuft kan tilbage betale
Ved tilpas stor gæld er der endda mange der på tegne livsforsikringer, for at kunne få lånet da banken skal kunne drive en fornuftig og forsvarlig forretning - helt ligesom den lokale købmand skal :-)
Nu kender jeg lidt til bankverdenen, men ikke vildt meget. Men det der umiddelbart skal til er 3 stablie lønsedler fra samme arbejdssted, hvor du samtidig også arbejder idag. Derfor næsten ligegyldigt hvad du gør, vil et sådan lån have store omkosninger.
Du referere tidligere til de kvik-lån, har jeg en forståelse af - men kort sagt det er en virkeligt dårlig forretning. Udover at de typisk har en meget høj rente (ÅOP), så er de også ret gebyrfyldte.
Der er intet der er så nemt som at brænde den første million af, men det er pokkers hårdt og svært at tjene den første million. Derfor vil jeg også mene at 250K er en slags penge.
Men hvis du lige skal prøve at vende sagen 180 grader - er du så sikker på at det er det du vil? Det tager dig et godt stykke tid at afdrage på de 250K.. Med lidt hovedregning, så vil 250K, med 4K om måneden til en rente på 7-8% tage dig cirka 7-8 år at betale af.
Du kan næsten kun komme til at sælge den med tab, såfremt du ønsker at sælge den indenfor den periode.
Imens du stadig er ung, og sikkert ikke har en plan 100% for hvad skal der ske de næste 8 år, har jeg overhovedet den samme kæreste osv, alle de der typiske ungdomsspørgsmål, så kan du altså komme langt med at bo til leje!
Selv jeg bor stadig til leje, fordi jeg ikke har lyst til at leve med usikkerheden for hvor meget man nu har mistet. Ejendomsmarkedet kommer helt sikkert til at falde i pris snart, når renterne stiger. Vi har set eksempler på noget der nærmer sig negativ rente, og det må være bunden... Så når der bliver lavet et reelt kasseeftersyn over DK's likvider, så vil renten sikkert også stige i Danmark indenfor en overkommelige fremtid.
Good luck! :)
PS: Når du kan være så ivrig for dette, så har du også det der skal være til for at blive iværksætter!!!! Nemlig gå-på-mod :-)