Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du 250.000 til overs??? (smiler) hvordan får jeg disse penge?

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

om vinter er det lettere få jobs flere bliver syge prøv alt muligt aflyser job avisbud rengøring job og vis kræver kørsel så gør det og arbejder der ud i en iværksættere passion

husk spar og atter bo billigt indtil sparet måske bare lidt samme kroner og gå så ned i banken igen efter et par måneder

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 10:42

Det ærger mig at blive taget op på den måde, idet jeg har læst flere af dine indlæg og du udviser en rigtig stor entusiasme.

Derfor fulgte jeg på op på din over skrift : "hvordan får jeg disse penge", hvor det er ment som et forslag, eftersom du virker energifyldt, men som du selv skriver er uden arbejde pt.

Du har jo en komplet udafvendt indstilling til at komme videre.

Ma92bj:
men man må fra start lære at klare sig selv.
Yes

godt nytår

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:51

Jeg ved godt, at jeg ikke opfylder kravene nu. Men jeg syntes bare, det er generalt ærgerligt, at det skal være så svært for studerende at få en bolig. Andelsforeningensøkonomi ser fin ud, og er blevet godkendt af to banker. Jeg har som kunde i mine banker, haft mange penge stående, jeg har vist jeg kan spare op, jeg har tjent mere end 20.000 kr på aktier..  

Hej Seivan

Lejer vi en lejlighed, så er prisen på 6-7000 kr for en lille toværelses, og 5000 for et kollegieværelse, som der er alt for lang ventetid på. Det kunne vi godt, men jeg føler det er spild af penge, jeg vil heller investere i ejendom så. 

Vi er begge studerende, og han får SU,så det vil banken hel sikkert ikke.

Hej Mikael.
Tak for svar, jeg prøver nogle vikarjobs :-)

Michael P: Det jeg ked af, jeg blev mere provokeret af dit indlæg end nødvendigt. Det blot et emne jeg har vendt og drejet, og som matematiker er det møg irreterende, at der ikke findes en løsning :-( QED!'

Tak for alle svarene, jeg må vist sande, at det ikke bliver dén lejlighed. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er naturligvis altid surt når man ikke lige kan få drømmen til at gå i opfyldelse.

Men banken er sgu ikke så onde, som de tit bliver fremsat som :-)

Umiddelbart har de to interesser:

1. At tjene penge, på at låne penge ud!
  2. At sørge for ikke at låne mere ud, end du med fornuft kan tilbage betale

Ved tilpas stor gæld er der endda mange der på tegne livsforsikringer, for at kunne få lånet da banken skal kunne drive en fornuftig og forsvarlig forretning - helt ligesom den lokale købmand skal :-)

Nu kender jeg lidt til bankverdenen, men ikke vildt meget. Men det der umiddelbart skal til er 3 stablie lønsedler fra samme arbejdssted, hvor du samtidig også arbejder idag. Derfor næsten ligegyldigt hvad du gør, vil et sådan lån have store omkosninger.

Du referere tidligere til de kvik-lån, har jeg en forståelse af - men kort sagt det er en virkeligt dårlig forretning. Udover at de typisk har en meget høj rente (ÅOP), så er de også ret gebyrfyldte.

Der er intet der er så nemt som at brænde den første million af, men det er pokkers hårdt og svært at tjene den første million. Derfor vil jeg også mene at 250K er en slags penge.

Men hvis du lige skal prøve at vende sagen 180 grader - er du så sikker på at det er det du vil? Det tager dig et godt stykke tid at afdrage på de 250K.. Med lidt hovedregning, så vil 250K, med 4K om måneden til en rente på 7-8% tage dig cirka 7-8 år at betale af.

Du kan næsten kun komme til at sælge den med tab, såfremt du ønsker at sælge den indenfor den periode.

Imens du stadig er ung, og sikkert ikke har en plan 100% for hvad skal der ske de næste 8 år, har jeg overhovedet den samme kæreste osv, alle de der typiske ungdomsspørgsmål, så kan du altså komme langt med at bo til leje!

Selv jeg bor stadig til leje, fordi jeg ikke har lyst til at leve med usikkerheden for hvor meget man nu har mistet. Ejendomsmarkedet kommer helt sikkert til at falde i pris snart, når renterne stiger. Vi har set eksempler på noget der nærmer sig negativ rente, og det må være bunden... Så når der bliver lavet et reelt kasseeftersyn over DK's likvider, så vil renten sikkert også stige i Danmark indenfor en overkommelige fremtid.

Good luck! :)

PS: Når du kan være så ivrig for dette, så har du også det der skal være til for at blive iværksætter!!!! Nemlig gå-på-mod :-)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 11:38

Hvorfor går du ikke ned i banken?

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02

AngryBird:

vh AB

Det har hun også prøvet ;) Men som du kan læse i tråden, er problemet er bevillingen er umulig i en arbejdsløs situation :)

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 12:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Klø dog bare på, - på den traditionelle måde.....

Hvis kæresten og du ellers ikke har forbrugslån kan i forhøre jer hos Københavns Andelskasse som gerne rådgiver jer omkring finansieringen. Her er der bestemt ikke lukket for långivning.

Forudsætningen er dog, at økonomien kan hænge sammen, både hos jer personligt og i den andelsboligsforening jeres nye lejlighed ligger i. Det kan jo så være røvhamrende bedstefaragtigt kedeligt at få et afslag her, - men til gengæld vil i kunne klare udgifterne hvis i får et ja.......

Prøv at tage kontakt til dem med et åbent sind.....

Held og lykke ønskes i af Michael

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 12:19

Jannik Hansen - MaxiWeb:

AngryBird:

vh AB

Det har hun også prøvet ;) Men som du kan læse i tråden, er problemet er bevillingen er umulig i en arbejdsløs situation :)

Ja det er også rigtigt. Så må hun sgu ud og slide ligesom os andre ;)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:26
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Tak for din opfordring... Det kan jeg så forsikre dig om at jeg gør og har gjort mere end de fleste!!! 

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 12:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

AngryBird:

Jannik Hansen - MaxiWeb:

AngryBird:

vh AB

Ja det er også rigtigt. Så må hun sgu ud og slide ligesom os andre ;)

Sådan har jeg i hvertsåfald ment det fra starten - akurat som dig, Angrybird. Så selv om hensigten var velment og positiv, er det bare surt at blivet rakket ned med flere dårlige stjerner i karakter.  Hun spørger jo pænt i overskriften. (og så kan jeg iørigt smaddergodt li´ hendes indstilling til blive iværksætter)

hilsen

Michael

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)