Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du 250.000 til overs??? (smiler) hvordan får jeg disse penge?

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Privat indlæg. Jeg står og har fundet en perfekt lejlighed, der passer perfekt til mig og min kæreste. Vi har råd til den MEN! Jeg har intet job, EFTER EN UBERRETIGET fyring, men regner med at få penge fra en retssag. Derfor vil banken selvfølgelig ik låne mig en krone, selvom min far gerne vil gå ind og garantere for at alt bliver betalt. Jeg starter uddannelse i september (har sabbatår).
Vi kunne selvøflgelig lave forældrekøb, men jeg ser flere fordele i at JEG ejer den, end at min far gør.

250.000 til en lejlighed er jo ikke meget. Det bunder i, at den skal sættes i stand, for ca. 80.000. Dette kan min far lave, og han skyder også penge ind i lejligheden til al reperation og renovering.

Det er rigtig surt, at banken ikke kigger på mig personligt, og ser lidt ud i fremtiden. Jeg søger hverdag efter nye jobs, jeg har sågar droppet kontanthjælpen, da jeg hellere vil have et ordenligt job og søge selv, jeg har et flot CV, jeg tager ansvar for min egen økonomi og jeg har ikke mindst styr på den! 

Det er ikke mange penge vi snakker om, jeg får en pæn sum børneopsparing på min 21 års fødselsdag, har en pæn sum aktier, og har iøvrigt lige brugt en opsparing på 20.000 kr jeg selv har sparet op, på 2 år. 

Så snart jeg får et job, er jeg ikke i tvivl om at banken gerne vil låne mig pengene, men de tør ikke når jeg ikke har nogen indtægt. 

Jeg har ingen anden gæld, hverken SU eller forbrugs, er ikke registreret  i RKI. Jeg drømmer bare om en lejlighed til 4000 om måneden, fremfor et kollegie tli 5000!

HAR DU ET FORSLAG TIL HVORDAN JEG KAN LÅNE DISSE PENGE, KENDER DU NOGEN? 

Så vil jeg være mere taknemmelig!

Jeg fortæller gerne mere om mig selv, min økonomi, hva jeg kan tilbyde som sikkerhed og andre nødvendige oplysninger. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05

Ma92bj:
Vi kunne selvøflgelig lave forældrekøb, men jeg ser flere fordele i at JEG ejer den, end at min far gør.

En gang imellem må man bide i det sure æble og vælge den løsning, som ligger lige foran en. Det selvom det ikke altid er at foretrække.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 22:19

Sagt på en anden måde; der er for mange ulemper, i vores situation, til at kunne foretage et forældrekøb.. 

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 22:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hvis man ikke har pengene og ikke kan låne dem må man vel til tider vælge en løsning som har lidt "ulemper."

Eller hvad tænkte du på da du oprettede indlægget?

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 23:01
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Med den energi du ligger i dine indlæg på Amino, kan du helt sikkert tjene til dagen og vejen via dette link :

http://www.amino.dk/forums/t/146950.aspx  Yes

Det er ment som et godt råd, for hvis du kigger igennem tidligere tråde om lån så er der reelt set ikke noget at hente - jo forresten; masser af opmuntring og gode tip..  Godt nytår

mvh.

Michael

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 23:56
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Amino er til for at spørge!!! Så jeg kan ikke helt se hvad dét indlæg skal til for.

Jeg syntes bare det er urimeligt, at skulle give 7000 for en lejebolig i byen, men jeg kan ikke få lov til at låne og afdrage og betale boligydelse for i alt 4000 om måneden. 

Ja, jeg har forældre der vil hjælpe mig i sidste ende, men man må fra start lære at klare sig selv. 

@Kristoffer Broholm; jeg tænkte på steder man kunne låne penge, til en højere rente. Der findes flere steder på nettet, men alle dem jeg er stødt på, skal du have en indkosmt på mere end 30.000 om måneden for at blive godkendt. Jeg tænkte at nogle måske, havde penge til overs, til at låne beløb mig det beløb, da jeg har hørt om en, der har fået finansieret sin bolig gennem en fra nettet. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15085
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ma92bj:

Privat indlæg. Jeg står og har fundet en perfekt lejlighed, der passer perfekt til mig og min kæreste. Vi har råd til den MEN! Jeg har intet job, EFTER EN UBERRETIGET fyring, men regner med at få penge fra en retssag. Derfor vil banken selvfølgelig ik låne mig en krone, selvom min far gerne vil gå ind og garantere for at alt bliver betalt. Jeg starter uddannelse i september (har sabbatår).

250.000 til en lejlighed er jo ikke meget. Det bunder i, at den skal sættes i stand, for ca. 80.000. Dette kan min far lave, og han skyder også penge ind i lejligheden til al reperation og renovering.

Det er ikke mange penge vi snakker om, jeg får en pæn sum børneopsparing på min 21 års fødselsdag, har en pæn sum aktier, og har iøvrigt lige brugt en opsparing på 20.000 kr jeg selv har sparet op, på 2 år. 

Så snart jeg får et job, er jeg ikke i tvivl om at banken gerne vil låne mig pengene, men de tør ikke når jeg ikke har nogen indtægt. 

Altså der er intet mærkeligt i, at en bank ik vil låne penge af denne kaliber ud til en person, som ik engang er i arbejde. Hvis du tjekker Amino løbende, så vil du opdage, at selv mange velkørende firmaer har svært ved at låne/forny lån pt. Bankerne skal reducere deres udlån, og det skal ramme nogle...

Men ud fra det du skriver, så er der da mange muligheder. Det er bare et spørgsmål om at vende og dreje dem rigtigt...

Du kunne vel låne pengene af din far? Altså lade ham optage lånet, og så lade ham låne dig pengene... Så er sagen løst.
Eller lade din far købe lejligheden, og så køber du den på afbetaling af ham løbende. Så står han som ejer indtil du har købt den fri...
Alternativt så kunne du overdrage rettighederne til din børneopsparing til din far, mod at han udbetaler den nu. Så har du vel en sjat penge + aktiebeholdningen, som måske kunne få en bank/udlåner med på ideen.

Når du siger, at den "kun" koster 250.000 kr, er det så en andelsbolig? I såfald har du evt tjekket andelsforeningen bag? For han denne en anstrengt økonomi, så forstår jeg endnu mere hvorfor, at din bank slet ik har en interesse i at låne dig pengene på nuværende tidspunkt... 

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 00:10
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

250.000kr er mange penge, for en lejlighed når du er under 21 år, og ikke har noget arbejde.

Har dig og din kæreste overvejet at leje en lejlighed i stedet, for at købe en? (går ud fra det her handler, om at købe en lejlighed)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:56

Du skriver at I har råd til den, men at DU ikke kan få lånet. Kan kæresten optage lånet? Nu ved jeg jo ikke noget om jeres forhold, men hvis han har job, og kunne få lånet, ville det så ikke være løsningen?

Iøvrigt, jeg turde ikke låne 250k fra "en på nettet" !!!

Håber det lykkes for dig.

Mvh Carsten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:08

Jeg tror ikke et sekund, at en på nettet bare vil låne dig 250.000 kr uden sikkerhed. Glem det vil jeg sige - Du har fået anvist andre muligheder, men jeg tror en mulig løsning skal findes i familien. Jeg kan sagtens forstå, hvis der kan være problemer med forældrekøb af 100 vis af årsager - kæresten - dig selv og hvad ved jeg - i lommen på fornemmelse og alt muligt andet, men DU skal selv finde løsningen, som en holdbar en, der gør alle føler sig godt behandlet, og på mig virker det ikke helt overbevisende, at du er klar over det. Det mest tåbelige var at blive uvenner med familien over det - og det tror jeg også du gør alt for at undgå, men 250.000 kr er altså mange penge

vh

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)