Skulle umiddelbart ikke se noget problem, men det afhænger af hvilken type erhverv der er tale. For ca. 4 år siden, da jeg startede op var det også i en lejlighed til leje - faktisk i en almen bolig. Her undersøgte jeg lejekontrakten og der var kun forbud på erhverv, som kunne skabe gener for andre beboer i området. Fx måtte der ikke komme kunder til lejligheden og umiddelbart var der heller ingen problemer med at få leveret varer - igen så længe det ikke skabte problemer for de andre beboer i området. Noget helt andet, som du skal være opmærksom på ifm. opstart af virksomhed: affaldsgebyret. Læs mere her: http://www.mst.dk/Virksomhed_og_myndighed/Affald/Vejledende_udtalelser/Om_kommunale_affaldsgebyrer.htm |
Anders_bp:hvor der står at lejligheden kun må benyttes til beboelse
Hej
Her har du jo egentligt svaret. Og så er det ligegyldigt hvad andre skriver. Og har gjort.
Fx så står der i min lejekontrakt at boligen primært skal bruges til bolig, altså at hovedformålet skal være almindelig beboelse. Ligeså så er der udpinslet at man ikke må sætter erhvervsskiltning op uden tilladelse. Så derfor må vi godt.
Så nu har du to muligheder.
1) at starte virksomhed, og resikere at blive smidt ud.
2) at forhøre dig, ved udlejer, og så tage den derfra.
En anden ting man også skal være klar over, er at mange lejekontrakter er skrevet for flere år siden, hvor muligheden for hjemmearbejde ikke var mulig, som fx webdesign, eller andet IT arbejde. Og at man primært har tænkt på produktion eller ting hvor der vil være en lind strøm af kunder. Som er til gene for andre beboer.
Og de tider er jo slut idag. Og problemet er at mange almennyttige boliger fx har en bestyrelse der ikke følger med tiden, og tit er oppe i årene, sådan at man tit kan grine lidt af ordensreglementet. Fx står der så også stadig at man skal vise hensyn når man spiller gramofon i min lejekontrakt....Så er det jo ligesom sat på plads med hvor i tiden vi er henne.
/Kenneth