Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor finder man anger management i Danmark

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er måske ikke lige det mest hyggelige spørgsmål man kan stille her i Cafe og hygge, men jeg har simpelthen brug for nogle råd/vejledning...

Jeg har igennem min barndom udviklet et ret voldsomt og hidsigt temperament, og jeg er nu nået til den konklusion at der skal gøres noget ved det. Det er hverken godt for mine omgivelser eller mig selv når mit temperament koger over, for selve temperamentet gør mig ikke bare sur når noget går mig for meget på - det gør mig simpelthen arrig. Rigtigt mange i min omgangskreds har set og oplevet når mit temperament koger over, og de siger alle at mine øjne bliver helt kolde og onde, ligesom de tydeligt kan se spændinger i min kæbe og næse.

Jeg har to vidunderlige døtre (heldigvis er de endnu små), og jeg ønsker ikke at de skal tage ved lære af mit temperament igennem deres opvækst - for deres egen skyld. Jeg har forsøgt at finde informationer om hvordan man kan lære at styre sit temperament på internettet, men de få "tips" jeg har fundet har slet ikke fungeret.

Det skal siges at temperamentet stammer helt tilbage fra 6 års-alderen hvor jeg flere gange om ugen var nødt til at forsvare mig med aggressivitet og vold i folkeskolen på grund af mobning og nogle lærere som blot vendte det blinde øje til mobningen. Så temperamentet stammer altså fra langt tilbage, og det er noget som jeg har været nødt til at bruge igennem hele min tid i folkeskolen.

Tag ikke fejl - jeg er normalvis en fredelig, rar og varm person (siger min omgangskreds), men når der er noget som tænder mig, så er det som om at der er noget som blokerer for den del af hjernen hvor min fornuft kommer fra.

Er der nogen som har personlige erfaringer med nogle tips og tricks man kan bruge for at holde temperamentet nede? Eller er der nogen som ved hvor man skal henvende sig/kontakte for at få professionel hjælp?

Jeg siger på forhånd tusinde tak for de svar jeg (forhåbentligt) modtager Big Smile

Venligst,

Morten

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:56

Jeg har haft gode erfaringer med, at dagligt gå i træningscenter / dyrke kampsport :-)  Beklager jeg ikke decideret kan henvise dig til anger management.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:03
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 17:12

Tak for svar begge.

Jeg har tidligere fitness bokset i fitness center for at komme af med vreden, og det virker også så længe jeg slår på sækkene eller generelt træner. Men til gengæld havde jeg tendens til at blive mere voldsom i mit kropssprog (læs: arme, knytnæver m.v.) i samme periode. Boksetræningen har ikke fået mig til at slå nogen ned, blot gjort mig endnu mere aggressiv i min fremtoning når klappen går ned.

Desværre ligger kurset som Fashion-Seller henviser til i København, og jeg bor selv i omegnen af Gråsten. Så det er lidt langt at køre hver onsdag ;)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 17:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Morten Falk Nielsen:
Desværre ligger kurset som Fashion-Seller henviser til i København, og jeg bor selv i omegnen af Gråsten. Så det er lidt langt at køre hver onsdag ;)

Du skal være velkommen til en overnatning her, hvis du kommer herover :-)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:31

Johnny Nielsen:
Du skal være velkommen til en overnatning her, hvis du kommer herover :-)

Yes

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og så er Lyngby Bokeklub dejlig tæt ved, og nogle glimrende trænere. Ken der dem selv fra min tid som bokser.

På motionsplan har jeg selv en af de "gamle" figther og OL deltager Erik Madsen. han hjælper nu Slagelse Bokseklub

http://www.lyngbybokseklub.dk/?id=15&c=Profil

Med hensyn til dine bemærkninger omkring det aggressive tror jeg du netop skal satse på boksningen fremfor mange andre kampsport grene.

Bokseningen er hjulpet virkeligt mange i forbindelse med vold m.m.

Se bla.a. Jimmy Bredahl (tidligere prof.) i Tuse ved Holbæk der lever af at rette op på utilpassede unge.

Han lagde selv blikkerslager svendebrevet på hylden.

Men den rigtige ledelse, herunder træner er meget vigtigt.

Held og lykke med det Morten, rart du er kommet til en selverkendelse, så er vejen kortere. 

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 17:44

Først vil jeg rose dig for at nå til den erkendelse. Det er virkelig flot af dig. Og flot at du deler det med os andre. Der er ikke mange, der kan se sig selv i øjnene og komme til den konklusion. Så du er allerede halvvejs.

Jeg kan ikke henvise til nogle der decideret arbejder med anger management.

Men jeg har hørt meget godt, om en effektiv alternativ behandlingsmetode, som skulle kunne afhjælpe vrede, aggresion og udfarende adfærd.

Rosenmetoden. Jeg er ikke ekspert. Men umiddelbart skulle følelser osv blive lagret i kroppen. Og via rosenmetoden kan spændinger og andet, som fører symptomer med sig, blive løsnet og dermed få symtomerne til at forsvinde.

Er som sagt ikke ekspert. Men har hørt utroligt meget godt om det. Kender en der har haft virkelig stor gavn af rosenmetoden - netop mod hans aggresive adfærd.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 18:47

Jeg vil gerne sige mange tusinde tak til jer alle for jeres input. Det betyder rigtigt meget :-)

Jeg tror at jeg vil til at genoptage boksetræningen igen - denne gang dog i en bokseklub så jeg kan modtage den helt rigtige træning.

Jeg har også fået masser af svar via PB med nogle gode bud, hvilket bl.a. er en form for coaching. Det vil jeg også overveje nøje...

I skal i hvert fald alle have mange, mange, mange tak for jeres tid :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Med hensyn til dine bemærkninger omkring det aggressive tror jeg du netop skal satse på boksningen fremfor mange andre kampsport grene.

Hej Ib

Nu har jeg selv dyrket karate, og her var der så også en del etik. Og det er der generalt i forskellige kampsport. Når man tager fx karate, så er der meget med at man skal være venlig, man skal hjælpe og vise overskud. Og det betyder også at man ikke slås uden for dojo'en. Og det har mange amerikanske film også taget til sig. Men ikke desto mindre så er det noget der stadig praktiseres. Og folk bliver smidt ud af klubberne, når det ikke overholdes. Klubben må ikke tabe ansigt.

Til emnet

Så vil jeg ikke mene at det  vil gavne noget i den alder at starte på kampsport(herunder boksning), da det er så meget forplantet i ens underbevisthed, sammen med at jo ældre man bliver, jo mere skal der til for at ændre ens adfærd.

JEg ville vælge at kontakte min læge, og så tage en snak med vedkomne. Og evt høre hvad muligheder der er. Det kan godt ske at han/hun vil henvise dig til nogen andre.

/Kenneth

Ps. jeg mener her ikke at boksning ikke har hjulpet nogen, det ved jeg det har, men er lidt imod at sige noget er bedre end andet, uden at kende de reele forhold omkring tingene.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)