Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsøgende salg??

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/4/2006 12:20:44 PM Forfatter: Casper Sigaard

Tag nu ikke sådan på vej. Beklager, misforstod/overså en sætning i det du skrev.

Det gør jeg skam heller ikke. Jeg forklarer også bare, hvad jeg har skrevet ;-) Det ville jo være useriøst hvis jeg ikke forklarer mig, når der opstår misforståelser
 
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
 
§ 6. Erhvervsdrivende må ikke ved salg af varer eller fast ejendom til forbruger eller ved udførelse af arbejds- eller tjenesteydelser for forbruger yde tilgift, eller hvad der må sidestilles hermed, medmindre tilgiften er af ganske ubetydelig værdi. Reklamering med ulovlig tilgift er ligeledes forbudt.

[/QUOTE] Det lyder ikke som lov nr 1389 af 21/12/2005, som er den jeg finder når jeg søger, men som sagt er jeg ikke en advokat, og jeg kan kun fortælle, at denne iværksætter har fået at vide, at det er ulovligt at gå på besøg i butikker (her tøjbutikker) med det formål at skabe kontakt med henblik på salg af varer til butikken, uden foregående kontakt. Jeg har allerede gjort hende opmærksom på, at der er andre, der her har en anden opfattelse, så hun må undersøge sagen nøjere, men det ville være fedt, hvis nogen af jer kan dokumentere meget præcist, at der ikke findes en lov eller lign., der forbyder hende denne fremgangsmåde. [/QUOTE]

§6 stk. 3 og 4. udfra det jura jeg har haft inde på livet, er den kun gældende overfor privat personer. Men jeg skal da ikke sige at den ikke kunne være ændret. Det kunne være fint at få det bekræftet af en advokat.
 
 
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/4/2006 1:20:28 PM Forfatter: lasse
Dato: 1/4/2006 12:48:08 PM Forfatter: The game

Nu stammer kildehenvisningen ikke fra mig, så jeg vil ikke debattere paragraffens relevans, men den side du linker til ser ud til ikke at være opdateret. Prøv retsinfo i stedet.

 
Den har samme reference som du selv har nævnt før lov nr. 1389 af 21.12.2005 , hvilket er 14 dage gammelt. Så jo, den er opdateret!
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke markedsføringsloven, men dørsalgsloven (lov om visse forbrugeraftaler), der regulerer dette forhold.
Den regulerer for mig at se ikke b2b, men kun b2c.
 
Læs det relevante kapitel 2 her:
 
 
 
mvh Hans
 
PS - det er ikke så længe siden, jeg sidst troppede op i en tøjbutik og solgte en annonce - politiet har stadig ikke lagt mig i håndjern.
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
[QUOTE]Dato: 1/4/2006 2:16:26 PM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Det er ikke markedsføringsloven, men dørsalgsloven (lov om visse forbrugeraftaler), der regulerer dette forhold.
Den regulerer for mig at se ikke b2b, men kun b2c.
Læs det relevante kapitel 2 her:
mvh Hans
 
- Der står at det er henvent til forbrugeren. DEt er angivet i parrentes, så jeg er ligeledes enig i med Hans.
 
PS - det er ikke så længe siden, jeg sidst troppede op i en tøjbutik og solgte en annonce - politiet har stadig ikke lagt mig i håndjern.
 
- hehe... Nej, jeg tror godt nok også der var mange der skulle en tur på stationen , hvis det var relevant
Fra Vejle
Tilmeldt 6. Nov 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Då jag idag jobbar som säljare och har tidigare även jobbat i butik så vill jag personligen och av erfarenhet anbefäla att du besöker butikerna direkt.
 
Det är det som du får mest ut av. Kunden vill se och "känna" på produkten om du förstår vad du menar. Om du ringer och bokar ett avtalk i førsta hand så är det lätt av innehavaren att tacka nej då han/hon ev befinner sig oftast i en stress situation.  Om man bara dyker upp så har de oftast inget val än att høra på vad DU har att sälja ))
 
 
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Opsøgende salg er noget af det allervigtigste for dig og din virksomhed. Hvis du ikke hele tiden fylder mere vand i dit badekar - så tømmes det efterhånden.
 
Jeg vil foreslå, at du skriver nogle og rammende salgsbreve og derefter, efter to dage, følger op på telefonen med SIGT-metoden, for at booke et møde. Det er en god metode. Du kan læse meget mere om det i bogen Nøglen til det salg, der tager dig ved hånden og fører dig sikkert igennem alle salgets faser. Se mere på www.detgodesalg.dk.
 
God fornøjelse!
 
 
Fra Ejby
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim W,
 
Nu skriver du jo ikke så meget om hvilken art produkt/service, som du vil tilbyde butikkerne. Er det noget de skal sælge videre for dig og tjene på? Er det en service, der skal gøre dem bedre..? Er det inventar? Er det noget helt nyt for butikkerne? Eller kan du lave noget 10% bedre end eksisterende leverandører..?
 
Jeg tror ikke du kommer udenom at forsøge dig direkte med besøg i butik, om ikke andet for at du kan få kontant feedback på dit produkt/service. Så kan du bedre briefe et kommende call-center i fase to, når du har slagene på din egen krop. Men gør det smart. Et pre-booket møde direkte i en butik med chefen/indehaveren har jeg erfaring for rangerer lavt på chefen/indehaverens prioritets liste og du kan risikere at ofte få et "desværre har ikke tid nu..." når du kommer derhen. Kalenderplanlægning er ikke altid så strømlinet i detail branchen. Så det kan godt være du skal forberede dig på en hel kæde påvirkninger indtil du får en rigtig dialog igang: Besøg uanmeldt - have noget med du kan give i hånden/lægge der - ring og følg op - kom igen...
 
Og så gør ALT hvad der står i din/jeres magt for at få nogle referencer. Jeg ved ikke om dit produkt kan "gives væk på prøve" eller "en udvalgt butik får noget i kommision (skal kun betale for det de sælger)", så du som indgangbøn til kunde nr.2. kan sige "Vi hjalp butik Jensen til at reducere omkostning Y med 10.000 kr/måneden, det vil jeg gerne kort fortælle dig om at vi nok kan for dig også...".
 
Og læg dine besøg i butikkerne på tidspunkter, hvor en butikschef/ejer kan formodes IKKE at have travlt. F.eks. kunne du jo spørge en lavere rangerende butiks-assistent hvornår chefen er rimeligst at snakke med. Tro mig, det ved netop dem der er dødelige ansatte i butikken. Og hvis du kan, så skaf information om butikken først. Gå evt. på besøg som "osende kunde" først og se om der står noget på nettet om butikken/kæden, som kan give dig vigtig baggrundsinfo.
 
Gå efter at starte med at få hul på en håndfuld, fremfor at drømme om at sælge 10.000 stk. til en hel kæde, men mindre du har netværk/branche kontakter i forvejen. Det er hammesvært og langvarigt at få en samlet kæde-ordre. Tæl først fra et til 10, så fra 10 til 100, osv...!
 
Under alle omstændigheder, held & lykke.!
 
 
 
 
 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de gode råd og kom endelig med flere ;0)

Vi skal ikke sælge en vare til videresalg. Vi skal sælge en løsning til butikker mfl. der som regel vil ligge fra 25.000 kr og op efter. Jeg tror umiddelbart at jeg vil starte med at turnére rundt med visitkort og brochure og få nogle tæsk i butikkerne. Hvis ikke det fungerer optimalt, så vil vi nok se på en løsning med noget mødebook.
 
Jeg synes det er kanon at høre jeres idéer eller erfaringer med opsøgende salg, så bare bliv ved..
 
Jeg har lige et tillægsspørgsmål: Når en virksomhed skal have et tilbud på en løsning, ryger de nogen gange ud i licitation. Hvordan opfanger man sådanne leads??? Håber i forstår hvad jeg mener..
Side 3 ud af 3 (30 indlæg)