Nu kaster jeg lige en række faktorer og kriterier i spil som jeg mener er vigtige (men ikke altafgørendende) ifm. valg af hvilket Network Marketing selskab & koncept man ønsker at bruge sin tid og krafter i. Lad mig få dine input også - og se iøvrigt hvordan de passer ind i det du vægter højest. Ledelse Historie Stabilitet System, Rutiner Originalitet Indtjening Branding Data Miljø & kultur Selskabets LEDELSE skal have Network Marketing erfaring - selskabets HISTORIE er en faktor som kan bruge i alt hvad der går igen, bl.a. ifm. stabilitet, originalitet, branding og kultur. Jo mere unik en historie selskabet har jo bedre. STABILITET er selskabets vækst, produkternes evne til at fastholde kunder, forhandlere og fremtidig nyhedsværdi - ligesåvel som system, rutiner og indtjening er synergier der styrker stabiliteten. SYSTEM, RUTINER er alt hvad selskabet har i ryggen for at understøtte din forretning; kontorer, support, systemer for uddannelse og træning (ikke individuelle teams, men selskabets egne rutiner = bedre, lettere duplikation og implementering på andre markeder hvor man ikke selv kan være). ORIGINALITET; selskabets produkter, vision og ekspansionsmuligheder - der findes rigtig mange "me too" produktbaseret selskaber - altså selskaber hvor produkterne er identiske og ikke bære et unikt præg; unikke "råstoffer", unik historie. Produkter der aldrig har været "firstmovers". INDTJENING er de økonomiske muligheder du har fra dag 1 - den indtjening du vil opleve på din indsats; generel vurdering af bonusplan. BRANDING; hvad gør selskabet for at blive i "førertrøjen" - at blive markedsledende; opretholde kunde-interesse og forhandlerloyalitet. Hvilke systemer, metoder og rutiner har de på plads. DATA er eks. backoffice, online bestilling, redskaber og systemer i internet/online regi. Kort sagt: Hvad fungere, er på plads for at gøre din forretning lettere at operere i hverdagen. KULTUR er en blanding af originalitet, historie, passion og systemer, rutiner der skaber en kultur blandt selskabets repræsentanter; Hvad driver selskabets repræsentanter - hvordan er kulturen. Det er punkter jeg vægter højt i vurderingen af selskabers evne til at begå sig langsigtet - og bibeholde stabilitet, indtjening, kultur. Det er ikke altafgørende at alle punkter er opfyldt til "topkarakter", men ret så væsentligt at langt de fleste punkter opfylder helt basale "krav"; Der er jo nok selskaber at vælge imellem! Hvordan vurdere du - og hvad ligger til grund for det valg du har gjort i forhold til dit nuværende selskab/produkter? MVH |
Hej igen Lasse
En super tråd.... Det erpå nogenlunde samme måde jeg har fundet frem til til det produkt jeg seriæst arbejder på at skulle arbejde med...
Ville bar elige kommentere tråden...
MVH
brian