Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af personligt selskab via virk.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Via Virk.dk har jeg registreret et nyt personligt ejet selskab. Det er nu mere end 4 uger siden, og jeg har intet hørt fra Skat endnu. Er det normalt med så lang en sagsbehandlingstid, når man lader sig momsregistrere, eller hænger det sammen med at jeg har foretaget registreringen online - med digital signatur...?
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant spørgsmål. Jeg står for at skulle stifte holdingselskab samt driftselskab og have egentlig tænkt mig at spare kronerne til advokaten og selv registrere selskaberne, men hvis det betyder så lang ventetid er det da helt udelukket.

Hvis du får et svar fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen eller fra anden side, vil du så ikke være venlig og poste det herinde?
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo, selvfølgelig...
Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mads
Den  lange svartid, kan måske skyldes at Told og Skat, er blevet til SKAT. I den forbindelse er de forskellige afdelinger blevet samlet i større enheder. Ved selve sammenlægningen har der været en del problemer med deres itsystemer. Herunder computere, telefoner mm.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oIlD=351906&vID=0
http://www.computerworld.dk/egov/31312?a=fp&i=3

Hvis det er ca. 4 uger siden du har indsendt materialet, har det passet fint med tidspunktet hvor der var en del tekniske problemer. Måske du skulle prøve at ringe til dem, og høre om hvor langt de er med registreringen af din nye virksomhed?
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Lovede at give svar når jeg vidste mere om tidshorisontproblemet med registrering af personlig virksomhed via virk.dk. Tog i går telefonisk kontakt til Skat for at orientere mig om hvor mit cvr-nummer blev af. Du er ikke i systemet var svaret. NÅ....[:0] Erhvervs- og selskabsstyrelsen kunne nok hjælpe, da det er herfra virk.dk administreres fik jeg at vide. Sød dame i røret herfra, men personlige selskaber kan da ikke registreres via virk.dk var hendes budskab... Og det på trods af, at jeg allerede har registreret mig via virk.dk, og med digital signatur, og med flueben ved alle godkendelsesprocesser. Og på trods af, at jeg ved efterfølgende login kan se mine afsluttede forløb markeret med branchekode og det hele,... var mit måbende spørgsmål til det..... Ja var svaret....
 
Det er heldigt, at jeg selv er ansat ved det offentlige, for ellers kunne jeg godt fristes lidt til at gnide salt i den åbning..... Forhåbentlig ændrer man nu på de forhold på virk.dk, det blev jeg da lovet, meeeeen........................

Jeg har nu udfyldt startblanketten og sendt denne til erhvervs- og selskabsstyrelsen og tager så ikke ordene på virk.dk om, at "springe over papirjunglen" alt for alvorligt.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du skal stifte holding vil jeg blot tillade mig at gøre lidt reklame for at hos os får du selskaberne + cvr samme dag!! Og så er det altså gjort rigtigt.
 
Ring for uforbindende samtale - hvis du har lyst - hos os er det gratis!!.
 
 
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har også lige udfyldt alle papirene på virk.dk - men de skal stadigvæk printes ud og indsendes - det eneste du kan på virk.dk er at udfylde dem alle digitalt...

Lidt underligt at de ikke har taget det sidste "skridt" med?

mvh
Janus J Lindau
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/13/2005 1:03:02 AM Forfatter: Jacob Hesselbjerg Sørensen
Hej Mads
Den  lange svartid, kan måske skyldes at Told og Skat, er blevet til SKAT. I den forbindelse er de forskellige afdelinger blevet samlet i større enheder. Ved selve sammenlægningen har der været en del problemer med deres itsystemer. Herunder computere, telefoner mm.
 
Ja, mon ikke, de var 1 mdr. om at besvare en email fra mig, det er åbenbart lettere at benytte sig af brevduer, når det er det offentlige!
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)