Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Droppe fritidsjobbet og tage chancen?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Er studerede på HG ind til sommer og skal starte som elev på fuldtid efter sommeferien, såfremt jeg findet noget, men regner jeg da stærkt med! 

Jeg står nu og skal på studieophold 3 uger i münchen slut feb/start marts. Overvejer meget at sige mit fritidsjob op i netto, så jeg er arbejdsløs den fra den dato jeg tager afsted og så når jeg kommer hjem kan lave iværksætteri i stedet! :-)

Pt. får jeg hjemmeboende SU, men ved ikke hvor jeg skal bo fra den 1/2-12, da vores hus er solgt, men måske hos nogle venner eller sådan, så vil selvfølgelig forsøge at finde egen bolig (KBH og Lyngby omegn)! :-)

Skal bruge en 6-8000,- til sommerferien, da det er den sidste langesommerferien inden jeg er på arbejdsmarkedet.

Mine idéer giver ikke rigtig mere og arbejder ikke videre på dem mere. Jeg laver nogle gange hjemmesider for folk, men gider det ikke. Så det holder jeg op med og giver hellere ikke det store! Kørt rigtig træt i dem pga. de ikke giver penge!

Tror det er meget vigtig jeg laver noget, hvor jeg kan røre ved det (altså noget fysisk). Gider ikke SEO mere lige nu, så hvis det skal være online skal det være en allerede kørende webshop

Det jeg så har overvejet er, at reparere Iphone skærme og kan måske tjene 150-200 per skift (tager 30-45 min.) hurtigere når jeg har lavet det lidt! Så er mit spørgsmål bare om mine venner er kunder nok? Måske hvis jeg giver alle dem jeg laver et visitkort og så kan de henvise til mig?. Her kan jeg selv bestemme arbejdstider og lave det sammen med et fuldtidsjob.

Nu har i hørt det hele. Hvad synes i jeg skal gøre? evt. andre forslag end mine egen?

Mvh Lasse

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:06

Hvorfor ikke beholde dit fritidsjob, og samtidig reparere de iPhones? Så burde der jo komme endnu flere penge i kassen :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 22:15
husk nu at så snart du er cvr og momsregistreret skal du betale skat osv, der skal godt nok repareres mange telefoer... ideen er god,men ja hvorofr ikke beholde fritidsjobbet,der skal jo penge på bordet.og visitkort og markedsføring koster jo også lidt,ikke ret meget men penge er vel penge... en cool hjemmeside med din service måske....?! mit råd behold jobb,men start roligt op med din hobby og ideer,og mærk dig frem.
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 22:35

Tak for jeres råd! :) Hader det job, fine mennesker men at sidde i kassen er sgu røv sygt og tager min energi fra alt hvad jeg laver!

Jeg får SU og flytter jeg hjemmefra er det udeboende SU, som jeg kan leve for. Så kan jeg i princippet lavet nogle hjemmesider. Tror bare mere min motivation kommer, når jeg mangler disse penge og ikke bare får dem som nu! Ved jeg f.eks. at jeg skal tjene 2000,- per måned for at kunne få god mad og tage i byen, skulle jeg sgu nok få tjent de 2000,- så? Måske kommer mit drive, af at jeg selv skal arbejde for det og ikke har andre muligheder?

Men sælger også en masse vare til venner osv. så der kan jeg nok hente 500-1000,- per måned! Sælger også lidt i gennem trendsales, dba osv. er flere muligheder for at tjene nogle penge, tror bare først jeg virkelig gør det, når det er nødvendigt? 

Mvh Lasse

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 22:43

Miriam:
husk nu at så snart du er cvr og momsregistreret skal du betale skat osv, der skal godt nok repareres mange telefoer... ideen er god,men ja hvorofr ikke beholde fritidsjobbet,der skal jo penge på bordet.og visitkort og markedsføring koster jo også lidt,ikke ret meget men penge er vel penge... en cool hjemmeside med din service måske....?! mit råd behold jobb,men start roligt op med din hobby og ideer,og mærk dig frem.

Personlig Skat slipper du altså ikke for, bare fordi du ikke har et CVR :)

Dog har man jo et personlig fradrag man kan bruge af Yes

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 22:43

Har overvejet en anden løsning. Arbejder pt. hver onsdag og hver anden lørdag! Måske ville det være bedre bare at komme af med alle mine onsdage. Så skulle jeg kun arbejde hver anden lørdag og så kan jeg tage nogle vagter ind i mellem, hvis jeg mangler noget? Ville give 1500-2000 per måned.

Er det mere fornuftigt? :-)

Mvh Lasse

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 22:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder virkelig som om, at du slet ikke ved hvad du vil.. Først snakker du om, at skippe dit job, for efter sommerferien at blive iværksætter - men du har ikke nogen ide.

Så vil du have et fuldtidsjob, men ordne iphones ved siden af! Det kan sagtens lade sig gøre, men dine venner er ikke nok som kunder, medmindre de smadre dem hver eneste dag..

Desuden virker det på mig, at pengene driver dig meget og det er jo også vigtigt, men man skal jo også lave noget som man vil lave i flere år - især hvis du vil være iværksætter og have succes. 

Så sæt dig ned, find ud af hvad du vil og lav en plan. Det hjælper ikke meget, at spørge folk herinde som du skal droppe din vagt om onsdagen - hvor skulle folk vide det fra? De kender jo slet ikke dit budget og hvis du skal bo i København eller Lyngby, så er udeboende SU slet ikke nok, så du skal have en form for job.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 23:13

KennM:

Det lyder virkelig som om, at du slet ikke ved hvad du vil.. Først snakker du om, at skippe dit job, for efter sommerferien at blive iværksætter - men du har ikke nogen ide.

Jeg skrev jeg skulle ud som elev på fuldtid efter sommerferien i 2 år! Gerne som indkøber, hvilket jeg søger og er meget målrettet mod at blive og går lige nu på handelskole. Så der kommer der jo indtægter.

KennM:

Så vil du have et fuldtidsjob, men ordne iphones ved siden af! Det kan sagtens lade sig gøre, men dine venner er ikke nok som kunder, medmindre de smadre dem hver eneste dag..

Som jeg svarer overstående, skal det bare være supplering og give 2-2500,- om måned.

KennM:

Desuden virker det på mig, at pengene driver dig meget og det er jo også vigtigt, men man skal jo også lave noget som man vil lave i flere år - især hvis du vil være iværksætter og have succes.

Det passer og har ikke rigtig nogle gode idéer pt. hvilket gør mig lidt desperat. Gider ikke vente 5 år på at starte det perfekt, så hellere lave noget nu, men som måske ikke er det samme om 2 år, men noget jeg kan lave lidt penge på nu!

KennM:

Så sæt dig ned, find ud af hvad du vil og lav en plan. Det hjælper ikke meget, at spørge folk herinde som du skal droppe din vagt om onsdagen - hvor skulle folk vide det fra? De kender jo slet ikke dit budget og hvis du skal bo i København eller Lyngby, så er udeboende SU slet ikke nok, så du skal have en form for job.

Svaret gælder lidt for overstående kan godt bo ude i 3-5 måneder før jeg bliver elev og får en fin løn.

Så du har nok misforstået situationen lidt? 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lasse

Jeg tror jeg ville beholde mit job i netto også se hvordan forretningen går, hvis den ender med at gå godt jamen så kan du jo altid give slip på netto.

Men at fixe iphone skærme tror jeg ikke er helt nok, så ja sælg sælg sælg. Go for it. - Men behold dit job i netto indtil videre, indtil forretningen går godt.

Du skal også tænke på at skat nok også skal have lidt.

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lasse Lykke(Master Vind):

Hej Amino'er

Er studerede på HG ind til sommer og skal starte som elev på fuldtid efter sommeferien, såfremt jeg findet noget, men regner jeg da stærkt med! 

Jeg står nu og skal på studieophold 3 uger i münchen slut feb/start marts. Overvejer meget at sige mit fritidsjob op i netto, så jeg er arbejdsløs den fra den dato jeg tager afsted og så når jeg kommer hjem kan lave iværksætteri i stedet! :-)

Pt. får jeg hjemmeboende SU, men ved ikke hvor jeg skal bo fra den 1/2-12, da vores hus er solgt, men måske hos nogle venner eller sådan, så vil selvfølgelig forsøge at finde egen bolig (KBH og Lyngby omegn)! :-)

Skal bruge en 6-8000,- til sommerferien, da det er den sidste langesommerferien inden jeg er på arbejdsmarkedet.

Mine idéer giver ikke rigtig mere og arbejder ikke videre på dem mere. Jeg laver nogle gange hjemmesider for folk, men gider det ikke. Så det holder jeg op med og giver hellere ikke det store! Kørt rigtig træt i dem pga. de ikke giver penge!

Tror det er meget vigtig jeg laver noget, hvor jeg kan røre ved det (altså noget fysisk). Gider ikke SEO mere lige nu, så hvis det skal være online skal det være en allerede kørende webshop. 

Det jeg så har overvejet er, at reparere Iphone skærme og kan måske tjene 150-200 per skift (tager 30-45 min.) hurtigere når jeg har lavet det lidt! Så er mit spørgsmål bare om mine venner er kunder nok? Måske hvis jeg giver alle dem jeg laver et visitkort og så kan de henvise til mig?. Her kan jeg selv bestemme arbejdstider og lave det sammen med et fuldtidsjob.

Nu har i hørt det hele. Hvad synes i jeg skal gøre? evt. andre forslag end mine egen?

Mvh Lasse

Hej Lasse

Nu er jeg jo som du ved meget direkte og ligefrem, og det jeg skriver nedenunder skal du ikke tage personligt ment derhen at jeg har noget i mod dig ok?

Men i min verden lyder det som om der er 1 af 2 mulige ting i vejen.

1. Du er snotforkælet og doven.

eller

2. Der er nogle familiemæssige udfordringer som holder dig tilbage.

Men uanset hvad, så har du gennem 1½ år stået stille og ikke lavet nogetsomhelst der kunne gøre din situation bedre, og det kan så være at det skyldes en af ovenstående 2 ting.

Du har et fritidsjob som mange hungrer efter, og var du min søn, så havde du fået 2 los i røven, 1 for at tage det arbejde seriøst igen og 1 for at få gjort de ting færdige du har været i gang med og få det solgt, som f.eks superstyle.dk (som i øvrigt havde en fungerende shop, som du nu har skiftet ud med ingenting).

Tag dig selv i nakken og find ud af hvad du vil, vi andre kan og bør ikke gøre det for dig, andet end at losse dig i den "rigtige" retning Big Smile

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)