Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Julen nærmer sig og min deadline for min kommende bog :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har brug for hjælp til at udgive min kommende bog.

Jeg har skrevet den færdig i det bogformat det skal være.

Nu har jeg disse spørgsmål:

Hvordan får jeg fat i nogle der kan rette den? / korrektur

Skal jeg have et forlag?

Hvordan får jeg den ud i butikkerne?

Er E-bog løsning god hvis man kun går efter at sælge via e-bog?

Det eneste jeg ved er at jeg vil udgive bogen i sammenhæng med et foredrag jeg arbejder på for unge i 9. klasse.

Glædelig jul alle sammen Drinks

Mvh.

Kristian L.A

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 22:25

Hej Kristian

Jeg står næsten i samme situation som dig :)

Jeg har også skrevet en bog på 170 sider der skal udgives nu her.

Jeg har valgt selv at stå for alt.

Jeg har fundet firmaer til at kører korrektur, osv.

Jeg har selv oprettet en virksomhed, hvor jeg så kan udgive bogen fra.

Mvh Thomas

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 22:34

Hej Kristian

Jeg kan ikke fortælle dig hvordan "man" gør, men jeg vil gerne dele hvordan jeg gjorde og de overvejelser jeg havde i forbindelse med udgivelsen af min egen bog:

Kristianlim:
Skal jeg have et forlag?

Der er to yderligheder: I den ene løsning står du for det hele selv - i den anden afleverer du et manuskript til forlaget, og så sørger de for det praktiske. Jeg valgte det sidste.

For at afgøre om du skal have din bog ud på et etableret forlag, så tag et kik på hvad forlaget ellers udgiver. Hvis det i forvejen har bøger, i samme genre som den du skriver, så er chancerne til stede. Dernæst foregår det i praksis ved at du sender dit manuskript til gennemlæsning ved forlaget og derefter får du en tilbagemelding. Forlaget vurderer om din bog har potientiale til at tjene omkostningerne ved produktionen ind.

Det andet alternativ er at udgive selv. Der ved jeg ikke mere end hvad du selv kan finde på Google.

Der er selvfølgelig også et spørgsmål om indtjening her. Udgiver du selv, så står du både med risiko samt gevinst selv. På forlaget skal du dele. En anden ting jeg ville overveje var at betragte markedet for bøger som dine. Hvis sådanne bøger typisk udgives som e-bøger, hvis du selv har at sort netværk og/eller kundebase at sælge til kan det pege på at du vælger den løsning.

Kristianlim:
Hvordan får jeg den ud i butikkerne?

Det er en af fordelene ved at vælge et etableret forlag. Min bog er udgivet på Gyldendal, hvilket vil sige, at den kan fås i samtligt boghandler; de fysiske såvel som dem på nettet. Hvis du udgiver selv skal du selv rundt for at sælge den. Jeg har ladet mig fortælle, at det er noget af en udfordring at få boghandlerne til at antage sådanne bøger. Du kan selv smutte ned i den lokale boghandel og se om du kan finde en eneste bog, der ikke er fra et stort forlag.

Men "butikken" kan også være din egen side på nettet. Hvis du har tiltro til at du kan sælge bogen via netværk og markedsføring på netet, så er det ikke sikkert at din bog behøver at stå i butikken.

Kristianlim:
Hvordan får jeg fat i nogle der kan rette den? / korrektur

Hvis du vælger løsningen med et etableret forlag, så vil du få koblet en redaktør på og der vil senere i processen også være eksterne korrekturlæsere. Hvis du udgiver selv kan du fx finde freelancere her på Amino til at klare opgaven.

Og du har behov for en redaktør! Mine egne skriverier blev langt bedre efter jeg fik en anden til at læse det igennem og pege på ord, passager og hele kapitler, som ikke fungerede optimalt.

Kristianlim:
Glædelig jul alle sammen Drinks

Lige over - håber du kan bruge noget af ovenstående.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)