Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad er webhotel?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
hej

Jeg har været inde på meetbox webhotle, og snakkede online med en derinde fra,men han var sgu ikke meget til hjælp....

Skal man bruge et webhotel til at sarte et community,og hvad gør det PRÆSIST??? jeg forstår mig ikke endnu på det sprog de bruger på de sider. ahhh jeg ville ønske jeg var Einstein og vidste en masse. så nu spørger jeg jer!!! Og hvilekn størelse pakke skal jeg vælge.han snakkede noget om,at det kom an på hvor mange besøgend ejeg regnede med at have..øøøh fisk det aner jeg jo slet ikke.
Fra Dianalund
Tilmeldt 5. Apr 09
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 14:24

Hej Miriam

Så vil jeg gøre forsøget på at gøre dig klogere.

Webhotel er et sted hvor du skal have din hjemmside liggende for at den skal kunne vises på internettet.

Skal du lave et community på internettet skal du bruge et webhotel og et domæne som er et navn.

Nu skriver du at du ikke kender til hvor mange besøgende der vil komme.. der må du tage et skøn og du kan sikkert også opgradere noget større hvis der behov for det.

Jeg vil mene du godt kan klare dig med den webhosting 1 ved dem til at starte med.

Nu håber jeg det var lidt svar på dit indlæg

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:31

Angående hvor mange besøgende du forventer, så vil jeg ikke tænkte så meget over det, da de fleste webhotel udbyder tilbyder dig at opgradere hvis du udvokser den plan du har købt. På den baggrund plejer jeg sådan set bare at anbefalde at starte på den mindste plan også opgradere videre op som nødvendigt.

Som Brian skriver er et webhotel der hvor din webside er gemmes således at din hjemmeside bliver tilgængelig på internettet.

På den vidensbaggrund det lyder til du har, vil jeg dog anbefalde dig at finde et firma som kan varetage hele dit site inklusiv opsætning af dit community, vedligholdelse, web hosting og så videre.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 14:31
dejligt med menneskelig snak,jeg er desværre en af dem der skal have tingen udpenslet,så jeg forstår det,da jeg ikke er it haj.

ER et webhotel og domæne nok, der skal ikke mere til?? SÅ det er KUN de to ting jeg skal koncentrere mig om?? Jeg menr jeg skal vel også finde den rigtige side for mig jeg vil have som forside,med menuer osv... ( ja det har sikkert et navn) men kender ikke ordet for det.
Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 14:33
Jacob Hansen:
På den vidensbaggrund det lyder til du har, vil jeg dog anbefalde dig at finde
et firma som kan varetage hele dit site inklusiv opsætning af dit community,
vedligholdelse, web hosting og så videre

JA men det vill ebestemt også være det nemmeste fo rmig,men det lyder dyrt GISP.??
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:38

Ja at få en integreret løsning er selvfølgelig ikke billigt.

Nu ved jeg ikke helt hvilket form for Community du ønsker at starte, hvis det f.eks. bare skal være et forum (som diskussionen er her på Amino, hvor du så bare ikke har nyheder og alt det andet men kun indlægene her) kan du forholdvist nemt opsætte det med et software som f.eks. phpBB, SMF forums etc (som er gratis). Dette kan somregel gøres fra en såkald 1-klik installer fra en webhotel udbyder. Opsætning af de forskellige discussion boards og så videre i et specefikt software er der massere guides omkring, og du kan somregel finde et design til disse systemer ret nemt og billigt (evt gratis).

Og ja hvis du selv vil sørger for at køre dit community som f.eks forklaret ovenover skal du bare have et webhotel samt et domæne.

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 14:39

Når du har skaffet dig et webhotel + et domæne betyder det bare at du har et sted du kan ligge dit community. Du skal altså bagefter finde nogle som kan lave dit community.

Vil du selv kaste dig ud i at opbygge et community site fra bunden, vil jeg anbefale dig at kigge på Wordpress Buddy press eller evt. et Joomla system.

Jeg vil anbefale dig at købe det mindste webhotel til privat fra Meebox - du kan altid opgradere når du får brug for det. 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 14:43
Gustav Svendsen:
Vil du selv kaste dig ud i at opbygge et community site fra bunden, vil jeg
anbefale dig at kigge på Wordpress Buddy press eller evt. et Joomla system

det er nok billigst at lave det selv ik??? jeg har læst lidt å wordpress men jeg kan altså ikke forstå det de skriver,netop fordi de skrvier med koder og ord,som jeg ikke er bekendt med??? har brug for en it ordbog tror jeg.
Fra Dianalund
Tilmeldt 5. Apr 09
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 14:45

Miriam:

JA men det vill ebestemt også være det nemmeste fo rmig,men det lyder dyrt GISP.??

Hej Miriam

Hvad er dyrt for en webudvikler?

Der er jo også at du må igang med at læse og prøve en masse for at komme frem til den løsning du ønsker.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 14:47

Hej!

Jeg har et site: NemProgrammering.dk, hvor vi har en masse simple skrevne vejledninger og video vejledninger som måske kan hjælpe dig lidt på vej...

Prøv at kigge lidt på det og se om det ikke kan gøre dig klogere...

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)