Ok. Jeg prøver lige at finde noget om det, ikke sikkert jeg kan nå det i aften dog. I jeres situation, tror jeg at jeg ville lave det således at jeres generelle forretningsbetingelser accepteres, og nedenunder accepteres så de specielle vilkår som i kalder et eller andet passende. Herved er forbrugeren meget klart gjort omærksom på at specielle vilkår gælder, og acceptere de dette uden egentligt at opfylde kravene er det klart årsag til at kunne ophæve aftalen fra jeres side af. Jeg er ikke specielt meget inde i reglerne omkring leje, men som udgangspunkt er det jo aftaleloven der gælder, og den er fra 1986 (eller sådan noget i den stil), hvor internettet var mere eller mindre ikke eksisterende, og det er derfor vanskelig ud fra den alene at vurdere om man handler korrekt. Men vil anbefale dig at læse forbrugeraftaleloven, e-handelsloven, aftaleloven og købeloven og evt. markedsføringsloven hvis det er noget der spiller en rigtig stor rolle for jer. Det mest anvendelige for jer vil formodentligt være domme, forskellige afgørelse fra forbrugerklagenævnet og udtalelse fra forbrugerombudsmanden. Der er ret mange afgørelse at finde på via forbrug.dk. Faldt lige over dette her fra forbrug.dk, som måske kunne være brugbart. Har også en liste med nogen sager der kunne være relevante for jer, men har desværre ikke lige tid til at checke dem igennem pt. Alle lovene kan du finde på retsinformation.dk |
J. Deleuran:Hvis ikke man skal identificere entydigt f.eks vhj af NemId - kan brugerne nemt omgå betingelsernes opfyldelse, da de så altid kan påstå at en anden har udfyldt i deres navn.
Så det vil være bedst med NemId + betingelser.
Det har jeg lidt svært ved at se om aktuelt, med mindre det er en meget specifik form for udlejning hvor en kunde kan lege og betale for noget ud selv at opdage det, og derved blive snydt ved at en anden udfylder det for en.
Hvis kunden skriver alle deres personlige information(navn adresse etc.), betalingsinfo( dankort nummer osv.) samt leveringsadresse, og i så levere og de modtager. Så tror jeg det ville blive ret svært for dem et par måneder efter at overbevise nogen om det var en anden der bestilte i deres navn?