Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt brand eller ej?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 18. Oct 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Jeg har nogle selvlavet armbånd, som jeg rigtig gerne vil have solgt på min webshop, som pt. er under opbygning.  

Jeg har evt. et navn til min webshop, men mine spørgsmål er så:

1. Skal mine armbånd have deres eget smykkenavn, som et slags nyt smykkedesign? eller

2. Kan man godt bare have et navn til sin webshop, uden at have et navn til sine smykker?

Mvh Mai  

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 16:22

Hej Mai

Altså man kan jo begge dele, så hvis det er et spørgsmål om hvad der er bedst, kommer det jo lidt and på dig selv.

Personligt synes jeg det ville lyde godt hvis du kaldte dine smykker dit eget navn. f.eks. et Mai halsbånd eller et Mai øreringe..

Mvh Jannik H

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:35

Hej Mai

Det lyder meget spændende. Det kommer meget an på, hvad du vil med din forretning. Har du en forkærlighed for et bestemt type smykke som fx armbånd, så kan du give dem et navn og så markedsføre dem. Du kan også vælge, at din smykkebutik har nogle unikke smykker med et bestemt udseende, så kan du markedsføre dem under navnet på din smykkebutik.

Der er mange muligheder i brandopbygning.

Bedste hilsner

Thomas Svanevik

http://blueknowledge.dk | Support til iværksættere

Tilmeldt 18. Oct 11
Skrevet kl. 17:04

Hvis jeg nu har et specielt navn til mine smykker, hvordan finder jeg så ud af om jeg må bruge dette navn?

F.eks. kunne jeg måske godt tænke mig at kalde mine smykker Murano, men jeg har fundet ud af, at der både er en bi og en ø med det navn, kan jeg så ogsp kalde mine smykker det? eller hvordan undersøger man sådan noget?

Mvh Mai 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:11

MaiWürtz:
Hvis jeg nu har et specielt navn til mine smykker, hvordan finder jeg så ud af om jeg må bruge dette navn?

Det er altid en god idé at starte med at søge på Google efter navnet. Hvis der ikke er et smykkefirma, der hedder det eller et allerede eksisterende smykke som hedder det, så burde der ikke være nogen ko på isen. Det lyder som et godt navn, som de fleste vil kunne udtale og huske.

Du kan også undersøge varemærkelister, hvis du vil være meget grundig.

Bedste hilsner

Thomas Svanevik

http://blueknowledge.dk | Support til iværksættere

Tilmeldt 19. Mar 11
Skrevet kl. 17:13

Man kan, så vidt jeg ved, kalde det hvad man vil, medmindre navnet er copuright'et. På www.rettighedder.dk kan du undersøge om det er tilfældet.

Tilmeldt 19. Mar 11
Skrevet kl. 17:17
Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 17:18

MaiWürtz:

Jeg har nogle selvlavet armbånd, som jeg rigtig gerne vil have solgt på min webshop, som pt. er under opbygning.  

Jeg har evt. et navn til min webshop, men mine spørgsmål er så:

1. Skal mine armbånd have deres eget smykkenavn, som et slags nyt smykkedesign? eller

2. Kan man godt bare have et navn til sin webshop, uden at have et navn til sine smykker?

For mig at se er der størst potentiale i 2 forskellige brands, pointen er at den af de to brands som du for størst succes med, kan du kører videre med, uden at brandet er associeret med det andet brand.

Jamen hvad så hvis de BEGGE bliver en succes. Ja, der har du så forhåbentlig sørget for at de to brands kan arbejde sammen og man kan se de er familiære, ellers er der mange, undskyld VI er mange ;-) der gerne hjælper professionelst med dette :-)

Men... Verdens bedste branding for nye produkter, er at få solgt produkter så de kommer ud og arbejde i folkemunde, og på den baggrund vil jeg mene du skal bruge mere energi på at hælde brandvalue i armbåndene end i webshoppen, den skal du sørge for bliver SEO/adwords/whatever skarp i stedet for.

Tilmeldt 18. Oct 11
Skrevet kl. 17:22

Så du synes altså jeg skal få lavet plakater og lign. for at markedsføre mig først, før jeg lægger vægt på min webshop?

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 17:26

MaiWürtz:
Så du synes altså jeg skal få lavet plakater og lign. for at markedsføre mig først, før jeg lægger vægt på min webshop?

Begge dele ;-) Pointen er at du til webshoppen skal have trafik, om de kommer fordi butikken hedder A eller B eller har brandessensen A eller B, er ikke vigtigt, bare der er trafik og din webshop har god konvertering.

Dit armbåndsprodukt skal du brande, ikke til start med plakater, før det... ANALYSE.

Hvad skal dit brand kunne? Hvad skal det signalerer etc. etc. etc. Kan anbefale http://www.berg-marketing.dk/ Der er mange gode artikler om Branding, så du selv kan gøre dig de relevante overvejelser inden du investerer penge i plakater eller for den sags skyld brandkonsulenter :-)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)