Mon der kommer 49.000 bud på Porchen? Hvis vi fratrækker udgifter til betalinger er det nok nærmere 60.000 bud de skal have for at nå breakeven. |
Dato: 03-05-2007 11:13:45 Forfatter: Tommy Jeg synes ikke at det er paranoid at spørge om, hvorvidt præmien overhovedet udbetales. Jeg har set på nogle af de tidligere auktioner og prøvet at ligge antallet af bud sammen og gange det med prisen på at byde... selv hvis firmaet ingen udgifter har ud over præmien, vil de i de fleste tilfælde ikke engang tjene pengene hjem til produktet der sælges.
Mon der kommer 49.000 bud på Porchen? Hvis vi fratrækker udgifter til betalinger er det nok nærmere 60.000 bud de skal have for at nå breakeven.
Du kan ikke udregne deres indtægter fra statistikken under "Afsluttede auktioner", da de ikke viser alle indkomne bud. Porschen er et trækplaster (et temmelig dyrt trækplaster, men dog et trækplaster), som sikrer dem en masse omtale og får folk til at spille på de andre auktioner. Desuden får de formentlig mange af præmierne helt eller delvist sponsoreret.
De er fået en temmelig stor pose penge skudt i ryggen. Mon seriøse investorer smider millioner i et lusket projekt?
Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men jeg tvivler ikke det mindste på, at de udbetaler præmierne.