Hej alle, Vi er to iværksættere som har udviklet en "omvendt auktion" hjemmeside som henvender sig til danskere. Auktionen fungerer i princippet som en almindelig auktion, bortset fra at det ikke er den højstbydende deltager, men deltageren som har det laveste unikke bud ved auktionens afslutning, som vinder auktionen. Siden har samme funktionalitet som bidster.com (se www.bidster.com) med pænt design, sms betaling, samt kortbetalingssystem. Vi har valgt ikke selv at køre siden fordi én af os skal til udlandet for at læse og den anden påbegynder hans kandidatuddannelse til efteråret. Vi vil gerne mødes med potentielle købere hvor vi kan forklare mere om siden og hvordan det administrativt kan sættes op. Vi kan kontaktes på chansen12@jubii.dk. Med venlig hilsen, Christian |
omvendt auktion
Han får så lidt som muligt for sin vare der sættes til salg? |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
På bidster koster det 15 kr for at afgive et bud. Det betyder at hvis det er en meget populær ting så kommer der mange bud. F.eks. et rolex som måske koster 30.000. Der skal blot 2000 bud for at det er betalt. |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Hej. Hvorfor sætter I den ikke til salg på Amino Virksomhedsbørs? Og så ville det være flot hvis I kom med et forslag til handelspris. |
Hvis du smed det online og lavede et demo-login til administrationsdelen osv, tror jeg du kunne få en del flere henvendelser. Jeg kunne i hvert fald godt være interesseret. |
Hej Anders, Det er kun hjemmeside ejeren der auktionere ting væk. Det koster brugere et fast beløb at byde på en vare (15 eller 20 kr.). Hvis man har det leveste unikke bud køber man varen for det beløb man har budt. Mvh Christian |
Hej Rasmus, Det har vi også gjordt: Vi skal have mindst DKK 50,000 for den da det er hvad de kostede at udvikle siden. Mvh Christian |
For en god ordens skyld bør det nok nævnes, at Bidster før eller siden får problemer med Telekommunikationsindustrien, der formentlig lukker ned for SMS betalingsdelen, ligesom de gjorde det med Responsfabrikken og Bonnier i sin tid. Bidster og evt. andre skal overholde "Rammeaftale for mobile indholdstjenester" uagtet, at de befinder sig i England. Gatewayen står i Danmark, så der er ingen smutveje. Rammeaftalen siger bl.a. at: Hver kunde kun må opkræves 12 kr. pr. dag pr. tjeneste (auktion i dette tilfælde). Hver kunde må maksimalt opkræves 75 kr. i alt pr. tjeneste. Bidster opkræver 15 kr. pr. bud og sætter ingen begræsninger = en sikker lukning. En evt. køber bør tage det med i tankerne. Ellers bliver en kort fornøjelse. |
God information hvilket bestemt er værd at tage med i overvejelserne.
Det er alt for meget for et relativt simpelt system, så jeg står af. |