Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas på - dit SMBA kan lide døden efter 1.1.2012 !!!!!

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 09:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person
Entrepeneur-Jan, hold dig til trådstarterens emne, og ikke til min funktion her, jeg har sagt det engang før.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:25 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter - Revisor:
Det er ufine forretningsmetoder at bruge af en advokat.

Peter, nu er jeg desværre ikke spåmand og har ingen ide om hvad den stygge advokat har tænkt sig at skrive i sit blogindlæg. Faktum er blot, at tilføjelserne til lov om visse erhvervsdrivende virksomheder fra nytår, vil give mulighed for at tvangsopløse SMBA'ere med kun 1 deltager. En mulighed som du ikke har i dag.

Nuvel siges siger der så. Der skal altid være mindst to deltagere i et SMBA. Jeps - og på det område har EOGS skærpet kursen, da det nu er præciseret at det endda skal være aktive deltagere. Hvad sker der så når den ene af disse deltagere falder fra efterfølgende?

Her ligger der en skærpelse i den nye lov, da EOGS fra nytår vil kunne sende det "det resterende SMBA" til tvangsoplødning uden varsel.  Der er dog mulighed for at EOGS kan give en frist, men som loven er skruet sammen er det ikke et krav.

Opfat Jacobs indlæg som det det er - en teaser. Som et ganske almindeligt veldrevent SMBA er der ingen grund til at bekymre sig om tilføjelsen til loven. Hvad man dog bør tænke på er hvad der skal ske hvis en partner pludselig udtræder af den ene eller anden årsag. Hvad skal der ske så man undgår at stå med et SMBA med en deltager og de risiko der er forbundet med det.

Hvis man endelig skal sprede frygt og dermed påpasselighed er Amino ikke det værste sted at gøre det. Der er stadigvæk SMBA-hajer på Amino, som via eksempelvis google-ads ulovligt  tilbyder SMBA'ere med kun en ejer.

At tale om SMBA'ets dødskamp er vel egentlig ikke en forkert betegnelse, hvis man ser på antallet af stiftede SMBA'ere i nyere tid og herunder hvilke vilkår hovedparten af alle SMBA'ere er blevet solgt på, så vil en oprydning blandt alle disse selskaber betyde, at SMBA som selskabsform udgør en meget lille del af helheden.

/Henrik

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:31 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Rune Gjersvik:
Entrepeneur-Jan, hold dig til trådstarterens emne, og ikke til min funktion her, jeg har sagt det engang før.

Mvh. Rune.

Du siger så meget Rune Gjersvik.

Advokaten taler ned til voksne mennesker i form af "Styr jer drenge" og "Styr pulsen" det er da totalt latterligt i en ellers lødig diskussion/debat.

Men snig dig bare uden om grunden til ophidselsen og straf de passionerede frem for dem der fremsætter mulige usandheder.

Og giv mig bare karantæne, jeg har sagt det før, jeg er ligeglad. Det jeg IKKE er ligeglad med, det er utidig ansvarspålæggelse på forkert personage, og hvis ikke du kan acceptere at dette nævnes, så skal du måske læse en tråd 2 gange før du beder personer om moderation.

Køb ren argan olie her

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 09:42 | Låst
Gennemsnit 1,9 stjerner givet af 9 person
Entrepreneur - Jan:
Du siger så meget Rune Gjersvik.

Entrepeneur-Jan får en lille pause fra Amino, primært for ikke at have fulgt mine henvisninger.

Mvh Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:48 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Entrepreneur - Jan:
Og jeg finder det grundløst for dig at nævne Peter i din besked, da advokaten ikke er bedre.

Yes JEPS

WinkJeg som gik rundt og troede at en moderator skulle værre neutral.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 09:51 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Ib Abildgaard, vær venlig at holde dig til trådstarterens emne.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 09:55 | Låst

Henrik Koudahl:

Peter - Revisor:
Der er jo intet nyt i det.

Nu er det jo en teaser  - den gode advokat har sendt sted. Det nye er næppe formuleringen 3 stk. 2, men snare tilføjelsen i loven under hvilke forhold et smba kan sendes til tvangsopløsning. Men det er kun gætteri - lad os afvente Jacobs indlæg, Han plejer trods alt at have fingeren på pulsen.

Tak Henrik, for at se indlægget som en teaser eller et oplæg til en sober debat.

Alle har mulighed for at argumentere for eller imod Jacobs indlæg, men vi forventer, at det fra alle deltagere sker i en sober tone. Naturligvis. Skype-Smile

Titlen på Jacobs indlæg er rettet tilbage til det oprindelige. Eventuelle uenigheder om emnet må tages i en sober tone i debatten. Føler man, at et indlæg i tråden overtræder Aminos regler - eller gældende dansk lovgivning, er man mere end velkommen til at anmelde det via "Anmeld" knappen. Så ser vi moderatorer på det.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:01 | Låst
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

Sanktioner fra Amino, som låsning af tråde - pauser - stjernepauser m.m. skal nok motivere gode debatører fremadrettet til at gøre en indsats på Amino.

Uanset om man er enig eller uenig med Peter Revisor gør han en formiddabel indsats på Amino og har virkelig hjulpet mange iværksættere. Se bare også på indstillingerne til Amino omkring hvem der gør en indsats på Amino.

Jeg har også været uenig med Peter, men respekterer hans store indsats på området. Hans indsats er i mine øjne større end mange ekspertbloggers.

Hvis en advokat påstår at SMBA er død fra 1. januar 2012 var det så ikke rimeligt at få dette i vide 14 dage før "undergangen" ? og hvad ulykkelige indehavere af nogle sådanne kunne gøre ?

Jeg troede også en advokats arbejde var af forebyggende karakter, og ikke først assistance først når uheldet var indtruffen.

Med hensyn til "styring af pulsen" troede jeg dette var en opgave for en læge ? og ikke var i advokat regi ?.

Med hensyn til mere end 1 deltager i et SMBA behøver man ikke at læse til advokat for at vide, det ved de fleste der beskæftiger sig med SMBA.

Ja jeg ved godt at det er Martin Tovborg der ejer Amino, og dermed har hånd og halsret over Amino.

Jeg ved også der er forskel på Jørgen Hattemager og Kong Salomon.

Men Hr. Advokat Jacob T. kan alle os måbende få i vide hvorfor S.M.B.A er død efter 1. januar 2012 ?

Evt. gode råd til hvad vi så skal beskæftige os med, altså hvilken virksomhedsform der er hensigtsmæssig efter 1. januar 2012 ?

WinkTakker på forhånd for gode råd, og at du evt. tog dig tid til at belyse disse vanskelige forhold.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:43 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Hvis en advokat påstår at SMBA er død fra 1. januar 2012 var det så ikke rimeligt at få dette i vide 14 dage før "undergangen" ? og hvad ulykkelige indehavere af nogle sådanne kunne gøre ?

Sikken en gang ordgejl. Hvorfor bruge tid på at gætte hvad Jacob mener med det han selv kalder en teaser.

Faktum er der ved lov 616 af 14. juni 2011 sker ændringer i Lov om Erhvervsdrivende virksomheder, som kan berøre en hel SMBA'ere eller bør give anledning til overvejelser i eksisterende SMBA'ere.

Hvis Peter-revisor eller andre ikke mener, at ændringerne har nogle betydning, vil det have været en smal sag at skrive det i tråden. Så kunne vi tage debatten med udgangspunkt i ændringerne og ikke i hvad vi tror den Jacob tænker på eller vil skrive om.

/Henrik

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 12:42 | Låst

Rune Gjersvik:
Entrepeneur-Jan, jeg har læst det hele, og jeg står som moderator ved at man skal holde en ordentlig tone her, og jeg ved efterhånden osse når en tråd har potentiale til at blive afsporet og ende i personfnidder.

Jeg tager det nu i opløbet, for helst at undgå at uddele karantæner, eller at tråden ender låst eller slettet.

Har du et problem med min rolle her, så er du velkommen til at sende en klage til Amino. Denne tråd er ikke til for at diskutere hvorvidt jeg skal bede nogle om at dæmpe sig eller ej.

Mvh. Rune.

Jeg vil gerne stå ved, at det er min opfattelse, at din behandling af Peter Revisor ikke lever op til mit moderator-ideal.

Det giver anledning til at spørge, om det er tilladt at diskutere din rolle, eller om du i din egen selvforståelse er hævet over kritik ?

Hvis det sidste er tilfældet, er det ikke nødvendigvist en god idé at være bruger på Amino.

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)