Hej Problemet er at når man laver politik, så er der valg hvert 4 år mindst. Og man kan jo bare se på, hvad dette valg har bragt........Dem der lover mest, er dem der bliver valgt. Vi er et vanligt folk, og det skal vi ikke negligere, og vi er nogle mennesker som skal betale for at andre har råd til at have Iphone. Men det betyder ikke at vi der yder, ikke også har en mening. Jeg mene absolut ikke at LA, er svaret på noget. De har taget redikal politik, og ført den ud i et ingenmands land. Hvor man ikke fatter dem. De har svage ledere, der ikke kan stå distancen. Det er ikke som nu hvor redikal venstre faktisk får alt igennem. Jeg ville aldrig sætte mit kryds ved LA, og hvorfor, fordi at de ikke forstå at for at et iværksætter miljø kan eksisterer, så skal der være et erhvervsliv, der kan brødføre det. Og det er forskellen på venstre samt LA mod De Konservative. /Kenneth |
Mikkel deMib Svendsen:JBO har ikke formået at flytte en eneste holding. Han har bare bekræftet de mest ekstremistiske liberalister i at de (synes det selv) har ret i en politisk holding, som det regerende flertal ikke deler.
Jeg tror fortsat at det befolkningsflertal der stemte regeringen ind + nogle flere (af de mere humanistisk indstillede blå vælgere) er mere enige med Mimi Jacobsens velformulerede svar på debatten end JBO: http://redbarnet.dk/Nyhed.aspx?ID=25&Action=1&NewsId=653&PID=54
Hun kan meget vel have ret i det, som hun siger, men hendes vurdering og løsningsforslag, er ligeså gode/dårlige som den debat, som hun taler nedladende om...
De fleste kan blive enige om, at der i alle lande inkl Danmark, altid er og altid vil være børn, som lever under standard. Og der findes ofte en logisk forklaring på dette...
Det er jo børn, som kommer fra hjem, hvor forældrene knap nok kan tage vare på sig selv. Altså børn for dårligt stillede familier, som er i en dårlig situation på grund af et eller andet.
Eller det er børn, som f.eks har en moder eller fader, som arbejder som kassedame, ekspedient eller andet arbejde, som får en ussel løn, hvor det bedre kunne betale sig, at de gik hjemme ved deres børn.
Problemet med disse familier er, at selve de fik xxxx kr om måneden, så børnene kunne komme til fodbold, håndbold, spejder eller what ever, så ved du og jeg og alle andre, at kun et fåtal af disse børn, faktisk ville dukke op. For forældrene ville typisk benytte det ekstra beløb til andre ting, som de prioriterer højre. Dvs selvom du støtter udsatte børn, så vil mange alligevel intet få ud af det.
Så kan kommunen jo vælge, at gå ind og benytte en masse administrativ tid på, at lave ordninger mm, som skal tjekkes i hoved og røv, så disse børn kan komme til fodbold. Resultatet bliver blot, at administrationen ender med at kvæle projektet eller tage 50% af det beløb, som bliver sat af til sådan et projekt...
Og vupti så er vi sjovt nok tilbage ved en hjælpeorganisation, som Mimis egen. De vil hjælpe børn, og de vil dit og dat, hvis man blot spøtter i kassen. De glemmer bare selv at fortælle, hvor stor en del de bruger på administration... Og det er mange % af de penge, som kommer ind!
Løsningen ligger ikke ved tilskud, kontrolordninger eller andet. Nej løsningen ligger hos de forældre, som tydeligvis ikke magter at få børn, men som alligevel får børn. Og her betaler børnene så den største pris af alle, som man kan betale i et moderne samfund!