Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Windows XP Pro.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der kommer Windows XP Home på min comp igen. Og nu kører den som den skal. Er der nogen der kan komme med en fornuftig forklaring på det? Min computer er Windows Vista kompatibel, så jeg forstår det ikke helt?

Så er dit problem garanteret driver relateret - du skal have de korrekte drivers installeret som HP har lavet specifikt till din model og herunder bundkortet. Du kan finde disse på HP's website under support/drivers/download....

At den er Vista kompatibel har ikke noget at gøre med at du forsøger at installere Windoze XP Pro.

Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 22:56
Hej Whatever.

Da jeg installerede Win XP PRO var jeg inde og downloade alle de drivers der var til XP hos HP.com. Jeg har snakket med HP teknins support 1,5 time i sidste uge. de sagde at min comp "ikke" fejlede noget. Men de mente at der var en driver der bare ikke passede sammen med XP PRO eng, som du siger, men de unne ikke sige hvad det var. For alle de rigtige drivver var downloaded fra deres hjemmeside sagde de????

MSB
Tilmeldt 6. Dec 06
Skrevet kl. 01:22
Den eneste måde du kan finde ud af det på er alt lave en fejlsøgning step-by-step dvs.
(Installere ikke dine alm. programmer, kun system drivers og lign.)

1) Lav en clean install af Windoze XP (Pro) Check herefter hvis XP genkender ram'men (ialt 1024 mb) hvis den gør det gå til step 2

2)Lav en backup af den clean'e install, backup (TNbackup, ASR, aka Automatiseret systemoprettelse) ) finder du under kontrol panel --> Ydelse og vedligeholdelse -(så du can reverse ændringerne som følger i 3)

3) Installere en driver ad gangen - check derefter ram'en, hvis alt er ok gå til 4

4)Installere næste driver, samme procedere indtil du rammer den driver der giver dig fejlen, skriv ned hvilken driver der fejler og ring herefter til HP med beviset i hånden.

5)Kør en gendannelse af XP fra backup'en du lavede i step 2. (Guiden Gendannelse avanceret)

6)Installere nu systemet med de korrekte drivere incl. den nye/korrekte driver som HP har givet dig.... Herefter alle dine programmer osv...
Når du er færdig lave en fuld backup af systemet (ASR, aka Automatiseret systemoprettelse) for fremtidig brug (forhåbenlig ikke )

Du nævner at du skal bruge SATA driver? - har du SATA hardisk/e in din bærbare? - eller hard du alm. ATA harddisk/e i den....?

SATA=datakabel som er tynde

ATA=Alm. connector kabler som er bredere og normalt grå i farven, men forekommer i andre farver også...

Normal set i begge tilfælde finder XP selv og installerer harddisk driverne som er kompatible -  måske er det SATA driveren som driller dig?

Har du forsøgt at installere XP uden SATA driveren under selve installationen og gøre det bagefter som et led i pkt. 1 - 6?
Hvis du kan - så forsøg....

Du skal mht. driverne være meget opmærksom på at du får fat i det helt korrekte systemsoftware, herunderdriverne til helt specifikt din maskine. Det er meget vigtigt at være opmærksom på at selvom det er det samme brand(HP i dit tilfælde?) og model kan der godt være forskellige versioner af samme model og derfor forskellige version af drivers.....

En hurtig måde at finde ud af driver fejlen før du installere er at skrive i "start" -> "kør" ->msconfig -> "enter"

Et vindue vil poppe op. Vælg -->"diagnostisk start" Windows vil nu genstarte med kun det mest nødvendige for at overhovedet starte - så kan du check om ram'men bliver læst korrekt og slå til en driver 1-by-1...

Du skal VÆRE MEGET bevist om hvad du laver i msconfig vinduet, og hvis du piller ved noget som du ikke forstår så kan du meget let vil stå i en situation Windows ikke starter igen... dvs du skal installere hele systemet fra scratch igen....
Note: Dette kræver selvfølgelig at du har fejlen i systemet igen...
Så før du piller - forstå hvad du laver...

Jeg tager ikke ansvar for det....
Tilmeldt 6. Dec 06
Skrevet kl. 01:58
Til sidst en lille note til alle "formaterings-idioter" i dette forum, som jeg har lagt mærke til at der findes mange af....

At formatere disken sletter ikke noget som helst på harddisken!!

Windows nøjes kun med at skrive en note på enhver fil "må genre overskrives på senere tidspunkt" og at formatere som problem løsning som regel en dårlig ide hvis man skal finde kernen til problemet.

Det svarer lidt til at skubbe lortet under måtten og håbe på at det ikke kommer væltende frem igen..

Hvis det ovenikøbet er virusrelateret vil det overhovedet ikke hjælpe da virusen/malwaren stadig ligger på harddsiken hvilket den ny installereede operativsystem vil arve når den læser harddisken da den kun er formateret....
Fordi chancen er MEGET stor at de filer ikke bliver overskrevet under selve installationen..

Og hvis du har et ønske om at slette indholdet på harddisken dvs nulstille, slette vira og andet crap, hemmelig/følsom data så skal man bruge et ordenligt disk destruktionsprogram som f.eks KillDisk som sletter al data på harddisken til ulæselighed.. (men disk kan bruges igen selvfølgelig - den er bare "nulstillet")

//whatever

Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 09:48
Hej.

De siger at Windows registerer alle rammene. Jeg skulle skrive msinfo32 inde i søg, og der kan man se alle rammene.

Men den var stadig så langsom så den var ti at smide ud.

SATA. Jeg skulle ind på HP.com og downloade en sata driver som jeg skulle installerer på en diskette. Når jeg booter på cd drevet ved installation af windows skal jeg trykke F6 for at installerer en 3. parts driver eller noget i den stil. På et tidspunkt skal jeg vælge en af sata driverne på disketten og så bruger den driveren i et stykke tid. Hvis jeg ikke gør det med driveren kan jeg ikke installerer noget. Så siger den bare at installationen ikke kan forsætte og lukkes.

MSB
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 09:51
Det va rda en god information. Det viste jeg ikke. Det må jeg lige huske på.

For nu skal jeg sende min kones bærbar ind. Den lavede også ballade og da jeg så installerede XP HOME igen, så gik tastaturet IGEN. (Fik skiftet det for et halvt år siden på garanti) Typisk. Så jeg venter lige med at rode med min computer, så vi hvertfald har en der dur i huset.

MSB
Tilmeldt 6. Dec 06
Skrevet kl. 14:12
Det var så lidt - den samme princip gælder også for Windoze skraldespanden - når du tømmer og vælger slæt indholdet i skraldespanden så slettes der ikke noget som helst på harddisken. Windows markerer her også kun filerne med "må gerne overskrives på senere tidspunkt", men INTET er slettet på harddisken...

Jeg håber du fik lidt styr på din pc...

//whatever
Side 3 ud af 3 (27 indlæg)