Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Windows XP Pro.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.

Jeg ved ikke om det r det rigtige sted at skrive dette men nu prøver jeg.

Jeg har en bærbar (HP) som er fra september 2006. Den er født med Windows XP HOME, men jeg skulle have XP pro. på den. Jeg fir en it afdeling til at gøre det, og det gik perfekt.

Men, så er den blevet meget langsom. Det kan tage op til 2 min at starte f. eks outlook eller word op, og når jeg er på nettet taget det 7 lange og 7 brede.

Jeg har fået formateret alt i sidste uge og har igen fået XP Pro på igen. Men jeg har fundet ud af at Windowx kun registrerer 256 MB ram ud af 1024 MB.  BIOS´en registrerer 1024 MB ram.

Jeg har kontaktet HP og de siger at det kender de ikke noget til og at jeg skal kontakte Microsoft. Microsoft siger at det har de aldrig hørt om før og at det ikke betyder noget.???????

Men en uge efter at den er blevet formateret er den igen blevet langsom. Ikke så langsom som lige inden at den blev formateret men det er som om at den bliver langsommere for hver dag der går.

Jeg er ved at være meget træt af min comp og har flere gange overvejet og kaste den ud af vinduet, så jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig????

Eller henvise mig til nogen som der kan.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

MSB
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 23:36
det var da et underligt problem du har der...

har aldrig hørt om det må jeg indrømme, kender kun til ram problemer på windows XP når man kommer op over 3 GB.

din pc burde ikke gå ned i performance ved skift fra home til pro, i hvertfald ikke så mærkbart som du beskriver.

prøvet at skifte tilbage til home?

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 00:28
At outlook tager 30sek for at starte op er en fejl fordi den tjekker efter msn...
Dette kan rettes... (hvis det alså er den fejl)

De 1GB ram du har i den er det 2x512MB eller 1x1024MB ?
Dit onboard grafikkort kan nappe lidt men har aldrig set så meget ram blive sharred...

Lige for at teste... hent Ubuntu ned (eller en anden GNU/Linux dist) og boot den fra CD (ikke install den) og tjek hvor meget ram du så har...

jeg kan evt. godt tjekke den for dig...
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 08:07
Hej Selbach.

Nej jeg har ikke prøvet at skifte til home igen, for Min comp. skal bruge en sata driver eller sådan noget, når jeg skal installerer home eller pro. Jeg fik installeret pro på Vitus Bering´s IT afdeling og de havde et ekstrent diskette drev og fandt en sata driver, men jeg ved om jeg selv kan finde denne driver og om man kan bruge en usb nøgle i stedet for et ekstern diskette drev.??

Med venlig hilsen

MSB
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 08:17
Hej Ken.

Det kunne godt tage op til 2 min at starte outlook inden at jeg fik den formateret, men det er da blevet lidt bedre nu. Men det går stadigt langsomt. Jeg har haft kontaktet microsoft og de sagde at det ikke gjorde noget at det kun registreret alle rammene, og hvis den brugte mere end den havde registreret betød det aat den godt kunne bruge rammene alligevel, men alle andre jeg har snakket med (inkl HP) siger asta det ikke kan passe, men de ved ikke hvad de skal gøre. De mener at når min comp bruger mere end 256 så går den ned og bruger harddisken som ekstra ram?????

Det er 2 x 512 MB der er i.

Vedr. Ubuntu:

Jeg kan godt prøve det. Skal man bare downloade det (Hvor findeer jeg det henne) og brænde det ud på en cd og prøve at boote på cd´en? Er det ligesom windows mht menu, så jeg kan se hvormeget ram Ubuntu registrerer?

Med venlig hilsen

MSB
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:22
  I mine øre lyder det som om din computer bliver inficeret med et eller andet.

Det kunne forklare hvorfor den virker godt lige efter den er blevet formatteret og så ellers langsomt bliver værre og værre. Jeg har set rigtig mange eksempler på dette.

Er din lokale Windows-firewall slået til? Eller kører der en anden form for lokal firewall på maskinen?

Gå ind på TrendMicro''s hjemmeside og benyt dig af den gratis tjeneste HouseCall.
Du finder den her http://housecall.trendmicro.com/

Scan PC''en og se om der er noget snavs på den.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 08:45
prøv at lige at kigge på www.spywarefri.dk

Det er det bedste forum til at fjerne inficering fra din pc.

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 17:54
Hent Ubuntu her... http://ftp.hosteurope.de/mirror/releases.ubuntu.com/7.04/ubuntu-7.04-desktop-i386.iso
Når det er gjort brænder du den ud på en cd som image...

Når den er startet op klikker du på "Applications" derefter på "Accessories" og vælger "Terminal".
Her skriver du "cat /proc/meminfo"
MemTotal viser hvor meget Ram du har... og da det står i kilobyte skal du /1024 så har du i megabyte.

Det er simple og gratis :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:29
Hvordan fandt du ud af dette: Windowx kun registrerer 256 MB ram ud af 1024 MB?
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 23:04
Hej Jesper.

Jeg har gjort ddeet flere steder. Det ene sted er når jeg højre klikker på My Computer og tager properties Den første side der kommer frem, kan man se hvor mange Mhz (1,.8) og hvor mange ram der er i din comp.

Det andet sted er hvis du højre klikker på start linien og vælger Task manager. Her kigger du under Performance. der kan man også se det.

Med venlig hilsen

MSB
Side 1 ud af 3 (27 indlæg)