|
Nu var det såmen kun et par punkter eller 3 jeg var uenige med dig i, bestemt ikke alle :) |
Boysen:Jeg vælger med glæde de nye virksomheder som er i opstartsfasen og giver den en ekstra skalle for at nå i mål og gøre kunden tilfreds. At de så endnu ikke har lært at CVR nr. og adresse skal stå på en hjemmeside, har sjældent noget med deres arbejde at gøre.
Det er muligt der er nogen der blot ikke er gode til at præsentere sig, men det ændrer ikke på at hvis man skal lave en grovsortering på de "signaler" jeg hentyder til er manglende CVR-nummer ofte noget uærlige med vilje undlader.
Man kan eventuelt spørge til CVR-nummeret hvis man ellers synes virksomheden ser spændende ud og gerne vil arbejde videre med dem.
Boysen:at jeg har aldrig pålagt et kontonummer nogen form for tillidsbevis... forstår ikke helt hvorfor et konto nummer skulle det?
Ud fra egne erfaringer kan jeg se at de useriøse meget ofte ikke har kontonummer på, mens mange seriøse har. Du skal ikke bruge det som et tillidsbevis overhovedet hvis du ikke vil, men min erfaring siger det er et ud af flere signaler man skal se på når man bedømmer et firma.
Boysen:Men med referencer og nye virksomheder, jaså syntes jeg det er synd at skære dem fra pga dette. Hvis vi påtænker at det er svindlere der sidder bag, så har de gerne rigtig mange og store referencer.
Igen, du skal ikke skære nogen fra baseret på et signal, de ti punkter er noget der skal gøre den samlede vurdering nemmere for personer herinde uden den store erfaring med køb af mindre webydelser.
Da vi startede lavede vi nogle hjemmesider rimelig billigt, og satte nogle demosider op hvor vi tydeligt skrev det var demosider, for på den måde at vise hvad vi kunne. Det fungerede fint selvom vi var nystartede.
Boysen:Men hvorfor må man ikke betale 10000 for en hjemmeside upfront, når det er ok at betale for en PC eller andet upfront?
Det er meget lettere at købe en PC end en hjemmeside, det viser mange debatter herinde også. 50/50 synes jeg er en god deal for både køber og sælger. Der er mange flere ting der kan gå galt under et projektforløb og begge parter kan smutte fra projektet i utide og dermed bryde aftalen. Hvis du ønsker at betale alt forud er du meget velkommen.
Boysen:Men Thomas det afhænger jo tit af erfaringerne man kommer med, og dine erfaringer er selvfølglig en lovprisning af din egen virksomhed... sådan er det jo, og intet galt i det. Men selv den har vel også haft en periode hvor der ikke var CVR nummer på forsiden, hvor man boede i en kælder som man ikke var stolt af, og hvor der i starten ikke var så skide mange referencer.... og hen af vejen bliver man klogere :)
Vi var ikke helt unge da vi startede og måske det er forskellen, vi havde meget erfaring indenfor internet før vi startede WebCoders. Vi havde faktisk både CVR, ejerforhold, firmaadresse og privatadresse (da vi ikke boede på firmaadressen men i et lille hus i Sverige), og alle andre ting oplyst fra første version af. Da vi havde lavet siden postede vi faktisk herinde og spurgte til råd om både udseende og kommunikation.
Omkring lovprisningen så er det helt korrekt at vi opfylder tingene, men det er der bestemt også mange af vores kolleger der gør, og jeg håber at de seriøse firmaer der har glemt nogle af tingene får rettet op på det. Jeg ved en del af svindlerne ikke vil rette op, da de ikke ønsker folk skal kende deres navn, CVR m.m. ;)
Igen vil jeg påpege at de punkter der er opstillet er nogle signaler man skal bruge til en samlet vurdering. Men jeg ved af erfaring at man kan frasortere en hel del af svindlerne ved at se på disse signaler når man skal lave sin vurdering.
Bliv gratis medlem