Hej Er der nogen der har erfaring med at deltage på en messe hvor man er blevet sat i forventning at der ville komme 28.000 besøgende og i realiteten kom der omkring 5000 (højt sat). Jeg er meget skuffet over at have brugt så mange penge af min opsparing og så ikke få noget retur. Jeg er klar over at det er en satsning man tager, men alligevel. Nogle stande ønsker deres penge retur og det gør jeg egentlig også, men jeg kender en af arrangørerne personligt og vil ikke gøre hende ondt. Måske skal jeg bare have luft. Jeg vil gerne have dine erfaringer |
Messedeltagelse uden besøgende
Jeg har selv været deltager på en sådan messe, som varede over to dage. Første dag var rimeligt godt besøgt, mens der anden dag INTET skete. Der var rent faktisk på denne messe nogle virksomheder, som havde delt en stand, så én virksomhed havde 1. dag, mens en anden virksomhed havde 2. dag. Vi begyndte at pakke stand ned midt på dag to, da hallen praktisk talt var tom for mennesker (skal måske lige nævne, at arrangementet var i Margrethehallerne i Fredericia, så det var ikke fordi setup''et ikke var stort nok). Med mindre du er garanteret mindst xx.xxx antal besøgende på messen, så er der vist ikke så meget at gøre, udover at sige øv bøv... Hvad mener I andre Aminoer? |
|
"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"
Jeg forstår helt klart din skuffelse. Der er væsentligt foskel på ca. 5.000 besøgende og så 28.000 besøgende. Hvorvidt man kan kræve sine penge retur synes jeg afhænger af, om der på forhånd er lovet "mindst 28.000 besøgende" eller om der "forventes op til 28.000 besøgende". Jeg ved, hvor surt det er, at have smidt penge ud efter noget, som man forventede sig meget mere af. Man kan gøre to ting efterfølgende: 1) Gå og ærgre sig over sit tab og dermed blive demotiveret, som smitter af på øvrige opgaver og igen indtjening. 2) Sluge tabet og se positivt på den erfaring, man har gjort sig. Nu ved jeg ikke hvad du laver og i hvilken forbindelde du var på messe, men er det et spørgsmål om, hvor mange besøgende, der var til stede på messen? Eller er det et spørgsmål om, hvor mange nye og vigtige kontakter/kunder, som du kan etablere samarbejde med i fremtiden? |
Jeg er meget på messer og der er mange ting der kan gøre at det antal besøgende som står i materialet ikke kommer: Godt Vejr Dårlig Vejr Andre messer i samme by eller i omegnen og mange andre faktorer Så tag altid besøgstallet med skepsis En messe arrangør skal sælge sin vare. God ide er at finde ud af om det er en ny messe, hvis ikke ny hvor mange var der året før, prøv og find firmaer der var på messen året før evt. spørg arrangøren om de vil oplyse navne på firmaer der var på deres messe året før. Er der mange med de samme vare er der mange om den samme kunde. Jeg har gode erfaringer med Danmesser Compassmesser Jung messer de fleste som de 3 firmaer laver er gode. Men i er altid velkommen til at kontakte mig da jeg kender mange der gør meget i messer og markeder. Nu er det slut med messer, det er dejligt at skulle ud i den frie luft på Markederne, lørdag og søndag er vi Viborg |
Hej, jeg så tilfældigvis dit spørgsmål.. Du kan jo vælge lidt forskellige strategier: 1. Tag en åben og direkte snak uden at bebrejde hende at det gik som det (Hun synes sikkert også det er ærgerligt). Dvs. udtryk hvad du har oplevet / føler og så fortæl hvad du ønsker fra hende / dem. 2. Vælge og se hvad de der ønsker pengene igen reelt får ud af det. Hvis du udtrykker dig på en OK måde tror jeg ikke du vil gøre hende ondt. Når du er bekymret for det er det måske også fordi du selv ikke kan lide den slags konfrontationer? Hilsener |
Jeg ville ikke nødvendigvis konfrontere min bekendte med det. Jeg ville først stille mig selv disse spørgsmål: 1) Hvis det var en fremmed, ville jeg så kræve at få pengene tilbage 2) Ville jeg forvente at få penge tilbage (fx. fordi de havde lovet mindst 28.000 deltagere) Medmindre jeg kunne svare ja til begge dele, ville jeg ikke begynde at bede om penge tilbage af en bekendt. Hvor mange deltagere havde der været de foregående år? |
Hej Alle. Tak for alle jeres indlæg. Jeg har besluttet at tage det som en oplevelse og nu har jeg jo så erfaringen fra at deltage på messe. Mange hilsner Rikke |
Hvis der var lovet 28.000 besøgende og der kun kom 5.000 (ca 17,9% af det lovede) syntes jeg at du skal kræve pengene tilbage af følgende grunde: - Du skal skelne mellem privat og erhverv (du siger du kender hende). - 17,9% af det lovede udkast er alt for lidt. Man siger max. 15-20% negativt er grænsen. - Kræv enten pengende fuldt tilbage eller så dine omkostninger kun dækker de 17,9%. Hvofor dette vil være fornuftigt: - Folk skal lære at overholde gode forretningskikke, så dem der ikke overholder ikke kan drive forretning. - Du har betalt To Much For Almost Nothing (hver en eneste krone og øre tæller da forretning skabes med lavst mulig omkostning og mest mulige profit). Næste gang så lad være med at investere i noget på grundlag af, at du kender folkene bag det! Håber det kan hjælpe dig... Mvh. David Celik Probizz -a better way to sell.. |
Hej, Du kan selvfølgelig ikke kræve dine penge retur. Det er jo heller ikke sikkert, at du ville have solgt mere eller mindre hvis der var kommet flere. Du er naturligvs frustreret over mangl. salg og det er klart. Der er kommet nogle fine argumenter her og dem kan man bruge. Personligt har jeg tit været på en messe, hvor man praktisk talt står og piller røv i 4 dage og føler man har spildt pengene, men hvorefter efter messen få nogle få, men gode henvendelser. Så det er svært nogle gange at måle effekten. Good luck. |