Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem ved noget om automatiske lagre eller har viden om robotlager ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 4. Dec 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har fuldt en del tråde herinde og kan se der flittigt svares på alle typer af problemstillinger, og jeg er løbet ind i en.

Iforbindelse med udvidelse af lagerhotel har jeg kigget på forskellige måder at optimere lageret, og er under mulighederne kommet til afdækning af fordele og ulemper samt pris på "automatisk lager" og robotlager.

Er der nogen der har erfaring med den slags?

Noget der kan anbefales?

Noget der ikke kan anbefales?

Er der nogen der vil dele viden om pris side ud over "overkommeligt" eller "skide dyrt"

Med venlig hilsen

Rene

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:37

Hej Rene

Ved ikke lige helt hvor stor og avanceret en løsning du er ude efter. Taler vi en større løsning ifm. et højlager, eller er vi ud i en mindre model, hvor du kan nøjes med automatiske pallereoler mv.? Jeg har bla. været med til at implementere den slags på Grundfos, hvilket selvsagt var noget af et projekt. Derudover kommer systemsiden, hvor du givetvis ønsker stregkoder på lokationer + varer og trådløs integration med dit ERP system. Overkommeligt eller dyrt? Nok nærmere dyrt og ikke helt så ligetil. Men hvis investeringen kan betale og tilbagebetalingstiden er OK, så kan det helt klart anbefales. Der findes er perlerække af virksomheder, der anvender den slags systemer og har gjort det i mange år.

Hilsen Daniel 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 4. Dec 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 19:44

Tak for hurtigt svar.

Det er til højlager, pakning af kundeartikler. Jeg overvejer mini-load lager, men vil også have pris på næsten automatisk. Der kommer stregkoder integration med ERP. Der er en stor investering, men tilbagebetalingstiden skulle være ganske få år. Idag fokuseres der meget på pris fra kunder, så hurtige pluk giver mindre omkosninger, og større kapacitet.

//Rene

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:30

Det var så lidt ;o)

Uanset størrelsen af dit setup, er det selvsagt er projekt der indbefatter en del facetter. Og reelt set kan løsningen for et lille lagerhotel, groft sagt have den samme kompleksitet og struktur som hos et stort (der er "bare" antal lokationer til forskel). Men først drejer det sig om at få defineret en mest mulig klar kravspecifikation på alle elementer i projektet (funktionalitet, HW/SW, garanti, support osv. osv.), hvorefter den ønskede løsning kan sendes i udbud. Som indikeret bør dette omfatte de tekniske forhold, men også leverandørens forpligtelser ift. overholdelse af tidsplan, oppetider, service og support på anlægget etc. Derudover skal du overveje om du ønsker et turnkey projekt (all inclusive), eller om det skal brydes ned i delenterpriser mv., som du i givet fald selv vil/kan være projektleder på. Måske skulle du mødes med nogen i lokalområdet, der har et lign. anlæg som du ønsker. Tror det er sundt at få noget erfa og tips på området. Det er nemlig ikke alt man kan forudsige og selv tænke sig til. Anyhow, det er spændende opgave.

Hilsen Daniel 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)