Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er det med betaling af din faktura ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino Bruger .

Jeg har lidt spørgsmål angående betalingstider på ens faktura . Jeg har et firma hvor jeg udlejere mandskab til andre firmaer, som står akut og mangler en ekstra hånd. ( det mest inde for håndværker faget )

Mig og en ven sad og snakkede om den anden dag, hvad betalings frist der enlig var på sådanne opgaver, han mente at kunden rent faktisk har krav på 1 måned plus en løbende måned og det mener jeg ikke er helt rigtigt, så mit spørgsmål er hvad må man rent lovligt skrive på sin faktura og efterfølgende skrive rykker efter og sådanne ?

Han realilttered til ab 92 . men som jeg fik forståelsen af dette, er det er vis man byder på opgaver og selv udføre det . jeg lejere jo ud til de firmaer der der har opgaven . håber det giver mening

Med venlig hilsen
Daniel

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:25
Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 20:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med hensyn til rykkere så er det sådan at du kan sende 3 rykkere a 100 kr, med mindst 10 dages frist til betaling. Du må ikke sende ny rykker før fristen er gået. Betaler kunden ikke kan du sende en yderligere inkassovarsel med gebyr på yderligere 100 kr.

Du kan sende flere rykkere, men må ikke pålægge flere gebyrer.

Efter første rykkernkan du i princippet sende sagen videre til inkasso. Der er ikke noget krav om at du skal sende alle rykkerne.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 21:08

Læste lige med, tak for forklaringen E. Mortensen. Så er man lige blevet klogere på det område :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)