Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man det her?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil gerne sætte dette igang, men er lidt i tvivl om man må det her:

Har du lyst til at være din egen chef, og arbejde med smykker og mode?

Som forhandler hos Personalsales.dk kommer du til at sælge moderne accessories på en sjov og anderledes måde, uanset om du trænger til nye udfordringer, blot ønsker at få en fod indenfor modebranchen eller har brug for at tjene lidt ekstra til det, der gør livet lidt sjovere. Det vigtigste er, at du lige som os har lyst til at skabe glade og sociale oplevelser for aldersgruppen mellem 15-25 år. Hvor meget tid du vil bruge, er helt op til dig. Du planlægger selv hvornår du arbejder, og hvornår du vil have tid til familien, vennerne og dig selv.

Som Personalsales-forhandler får du:

et sjovt og fleksibelt job i modebranchen

en moderigtig kollektion af fede accessories stillet til rådighed

accessories til indkøbspriser

Som forhandler har du interesse for:

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:40
Hej René,

Som udgangspunkt kan jeg ikke se, at der skulle være noget ulovligt i dette. Som jeg forstår din beskrivelse, så vil du fungere som en engros virksomhed, og dine kunder vil være detailvirksomheder. At dine kunder primært vil være enkeltmandsvirksomheder i detailleddet har ingen umiddelbar betydning.

Hvad er det der gør, at du mener det kan være ulovligt?

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 14:40
altså konceptet kan jo godt ligge lidt op ad MLM, hvis du går skridtet videre og tilbyder de andre at få andre til at sælge dine smykker...

men ellers ser jeg heller ikke noget i vejen for det, hvis dine "sælgere" har tingene i orden, hvilket jeg ville ligge vægt på, så skattefar eller andre ikke kommer efter dig..

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 21:57
Hmm.. Min mor siger jeg ikke skal udtale mig om noget jeg ikke ved noget om, MEN prøver lidt alligevel!

Synes at vide at det er ulovligt at sælge til sin egen famile(venner, omgangskreds...?). Eller måske sagt på en anden måde - man må ikke opsøge dem med henblik på salg blot pga det er din familie... !?

Lige ang. din shop - er det ikke muligt at logge ind og se engros-priser?

Ang. MSNkonkurrence - Skal folk ha'' det stående i deres MSNnavn HELE perioden for at deltage eller bare tilfældigt? 

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 22:05
Jeg skal ikke udtale mig om lovligheden i det foreslåede, men hvis du har tænkt dig at bruge den tekst, så ville jeg nok ændre lidt på følgende:

Du kan selv bestemme prisen på de varer du køber.

Den er måske ikke helt god :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 08:50
Hej Alle

Tak for jeres besvarelser. Vi vil prøve at lancere det her, og se om der kan komme noget ud af det. Ja det bliver muligt at logge på vores hjemmeside, og se engros priser. Og vi har set fejlen, hvis folk skal til at bestemme deres indkøbspriser går vi nok hurtig fallit. hehe

Det jeg muligvis ser som et problem, det er, at mange af dem der måske køber ikke er registret virksomheder, men handler som privat person. Heraf betaler de måske ikke skat af det overskud de får, men det kan vel heller ikke være vores problem?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:25
Dato: 27-04-2007 21:56:49 Forfatter: MaxNooB

Hmm.. Min mor siger jeg ikke skal udtale mig om noget jeg ikke ved noget om, MEN prøver lidt alligevel!

Synes at vide at det er ulovligt at sælge til sin egen famile(venner, omgangskreds...?). Eller måske sagt på en anden måde - man må ikke opsøge dem med henblik på salg blot pga det er din familie... !?

MaxNoob: ..Din mor er en klog dame... du bør lytte mere til hende ;-)

Til PersonalSales:

Din ide er som udgangspunkt udmærket: Det handler jo i bund og grund blot om "direkte salg" (som til MaxNoobs overraskelse ikke er ulovligt); du tilbyder en forhandler at videreformidle og sælge dine produkter - han/hun køber dem til en pris - og sælger dem videre til den anden pris. Typisk vil en fortjeneste på 25-30% være rammen de kan arbejde i.

Tjek evt. omkring www.disafo.dk for lidt ekstra input omkring direkte salg i praksis.

Du vil være i stand til at åbne et langt bredere og større marked end du kan alene via din netbutik.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 09:29
Hej MaxNoob

Jeg tror ikke rigtig hvad du har forstået hvad hele konceptet er med Amino. Herinde spørger vi efter noget, som vi ikke altid ved noget om - deraf et debatforum. Hvis du laver lidt research på det her, vil du finde ud af, at når man handler med accessories vil man altid tage udgangspunkt i ens omgangskreds. Personligt har mine venner og familie stået på nakken af mig, fordi de gerne vil købe. Jeg kunne aldrig drømme om at se dem kun pga. salg, nu må du lige spænde hjelmen. Håber du forstår pointen, ellers skal jeg gerne skærer den ud for dig.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:32
Så længe den enkelte sælger/forhandler du engagere ikke omsætter for mere end 50.000 på et år behøver de ikke tænke på SE nummer, derfor ej heller moms.
Skatteindberetning må blive deres egen sag - vil jo typisk være B indtægt, da langt de fleste du vil få engageret som repræsentanter typisk vil ligge på alt fra nogle få hundrede kroner til måske et par tusinde om måneden.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:35
> når man handler med accessories vil man altid tage udgangspunkt i ens omgangskreds.

Det er da ikke rigtigt. Masser af accessories sælges i butikker.

Det er derimod rigtigt at der er meget skrappe regler for hvad du må når du sælger til private. Citat fra forbrugerombudsmanden:

"Efter Forbrugerombudsmandens opfattelse er vennehvervning som udgangspunkt i strid med god markedsføringsskik, hvis der er tale om hvervning afledt af egne økonomiske interesser."
Side 1 ud af 2 (19 indlæg)