Jeg synes det er lidt uheldigt at skulle ofre sit design for at spare kundekontakt. Hvis det virkelig passer at i får tusindvis af emails der spørger om leveringstider har i jo et generelt informationsproblem senere henne i processen...jeg er jo ret så ligeglad med de oplysninger før jeg reelt har udset mig et produkt.
Nu bevæger vi os i en branche, som i hvertfald tidligere har haft et meget dårligt ry, hva angår leveringstider. Hvis du tjekker vores danske konkurrenter på Trustpilot, så prøv at se, hva det gennemgående problem er. Det er leveringstiden.
Tager du så problemet og skalere det op, så vil du se, at det kun er de større sonnenbrille shops, i Europa, som har hurtig levering. De fleste har lange leveringstider.
Og nuvel det er blevet bedre de senere år, men mange har stadigvæk de lange leveringstider i baghovedet.
Som sagt så har vi placeret de informationer alle de steder vi kan. Vi har testet over 20 forskellige placeringer, og denne ene med den gule bar, er den som virker. Og den virker sindsygt effektivt.
Webshoppen er som sagt intet design projekt, men den er forsøgt optimeret til alle de markeder vi leverer til, og vi har forsøgt at skabe en platform, som er let anvendelig og simpel uanset den besøgendes online handelserfaring.
Der er desuden lavet en liste med estimeret leveringstider til de fleste lande. Men mange ser slet ikke denne side, selvom den er en del af handelsbetingelserne, der linkes både i bunden af siden og under hvert produkt. Hvor skulle vi mere gøre opmærksom på det? Generelt så gider kunder nemlig ikke læse, så spørger de hellere via mail...
Og er du nu ligeglad med leveringstiden? Jeg kan oplyse, at nogle sites har 40-60 dages leveringstid til deres HJEMMEMARKED, dvs til kunder i det land, hvor firmaet har hjemme. De sender først solbrillerne efter så lang tid, og det er vel en væsentlig parameter, når vi sender indenfor 1-2 dage!
Mht formulerring prøv at overveje de 2 sætninger:
- Shipping 1-20 days depending on location
- We ship globally within 20 days!
Kan du se at jeg fokuserer på det positive aspekt og giver folk den information de har brug for? 1-20 dage er ikke særlig positivt.
Dit forslag havde vi på først, men reaktionen var, at tyske, hollandske og danske kunder skrev og spurgte, om det virkelig kunne passe, at leveringstiden var så lang. Vi kunne ligeledes se, at vi tabte salg på grund af formuleringen, da konverterings procenten faldt i den periode, hvor den var online.
Derefter blev teksten ændret, så der står fra 1-20, så det fremgår, at varerne sendes hurtigt.
Så vi har forsøgt dit forslag, men det giver bare en masse spørgsmål. Du skal have i baghovedet, at teksten ikke kun skal tilpasses personer i et land, men til kunder i ca 25 forskellige lande, med forskellige handelsmønstre og med forskellige forventninger. Så det er på ingen måde let, at lave en tekst, som både er meget præcist, men som også lever op til korrekt britisk/amerikansk eller andet.
Fedt du tager de ting vi siger til dig, og jeg tænkte nok at det med Discount havde en rod i noget keywords halløj. Men kan du så ikke omformulere i det mindste?
Desuden burde du også skrive en forklaring til hvor de 80% kommer fra er det ifht internetspris, retailpris eller noget helt andet? Det er lidt fesent bare at slynge en procentsats ud :)
Banneret er kun midlertidig, og der er nogle andre på inden ugen er omme, eller senest i starten af næste uge. Så du skal ik hænge dig så meget i formuleringen. Det var en midlertidig løsning :)
Når du sammenligner priser, så må man KUN sammenligne med de vejledende udsalgspriser. For hvordan diffinerer du internetpriser eller det andet? Vil du sammenligne med "internetpriser", så skal vi angive meget tydeligt, hvilken konkurrent vi sammenligner os med, og passe på vi ikke overtræder nogle markedsføringslove hist og her...