A - Grammatik: I har en del problemer med grammatikken. Jeg kan se at i er et tysk firma, og jeg ved at på tysk skriver man navneord med stort, men det gør man altså ikke på engelsk. Der er mange steder hvor der er skrevet unødigt med stort.
- Sætningen "Designer Sunglasses up to 80% Discount" er en form for danglish, på engelsk ville man normalt sige "Designer sunglasses up to 80% off!"
Den med navneord med stort, den har jeg ik selv spottet. Så super tak!
Du har ret i, at det hedder off, hvis du vil skrive korrekt britisk engelsk. Men problemet er bare, at de færreste benytter det ord, når de søger på Google, og at den amerikanske version hedder Discount. Og det er den amerikanske version, som skaffer besøgende i Nordamerika, latinamerika, Asien og Australien. Så målt på salg og kundepotentiale, så er det bevist, at vi benytter den amerikanske udgave, som også konverterer bedre...
B - Design: Der er noget vanvittigt galt med jeres baggrund og hovedframe, jeg tror det er fordi baggrunden er alt for markeret og det gør at ens øjne farer rundt omkring på siden og kan ikke rigtig finde ro.
- Jeg kan ikke lide at i lister alle jeres produkter i en lang pærevælling på forsiden, et forslag kunne være en slags kategorivisning, eller en dynamisk slider der skiftede mellem produkterne eller noget helt tredie.
- De grå kasser med sort skrift er lidt kedelige - måske kunne de peppes lidt op?
- Headeren med jeres banner er tom og MEGET hvid - kunne i lave et mere fyldestgørende design?
Det var præcist den baggrund, som vi søgte feedback på. Jeg har det selv lidt på samme måde, men efter at have testet den overfor 40 kunder i målgruppen, så er de fleste positive...
Mange som køber solbriller, de handler 100% ud fra mærket. Dvs de søger et bestemt mærke, og er det ik på shoppen, så er de væk igen. Så dit forslag om dynamiske slider mm fungere ik... Eller det fungere sikkert, men alt for mange besøgende vil så forlade shoppen før de nærmest er kommet ind.
Der kommer nogle små design ændringer på de grå kasser ;D
Banneret er kun midlertidigt. Der er designet 5 andre, om har helt andre budskaber og designs...
C - Den gule bar i toppen: Det er ikke super godt at have en bar der på den måde giver opmærksomhed på noget som ikke rigtig gavner læseren. Jo det er da en rar information at vide at Shipping entire EU only €8 men jeg ville ikke have den deroppe. Desuden er resten af information ret ligegyldig, hvorfor vil du fortælle folk at shippingen er mellem 1-20 dage her? Det skal da stå under bestilling eller andet sted.
- Konkret forslag: Fjern den gule bar og lav et mindre bogmærke/æseløre-agtigt et andet sted...fx over det store par solbriller hvor du skriver: Shipping within EU: €8 eller w/e da dit domæne er .eu er der vel ingen grund til at skrive om worldwide shipping som et slags salgsargument - det lyder også dyrt i øvrigt, €30 - så fokuser på hvad eventuelle kunder ville synes var en fordel ved at bruge jer, ikke at i ikke har nogen ide om brillerne kommer på 1 eller 20 dage.
Bare lidt info, så spare den gule bar os for ca 300-500 mails om måneden, som omhandler leveringstid og pris på levering. Så måske er den ikke køn, men den er sindsyg effektiv.
Vi har testet med alle de andre måder, hvor dette budskab kunne sendes på, men ingen har den effekt, som den gulebar har...
Der er alt muligt grund til at skrive levering world wide, da Japan, Australien og USA er nogle af de store markeder, hvor vi er inde. Og fremgår levering til disse lande ikke tydeligt, så kommer der sindsyg mange mails...