Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på shop ønskes

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Phillip Dyhr Hobbs:

I think it's a fantastic way that you've used to explain this using Jing!

Hehe, I got use to it after working with you! I just need the right equipment for making videos also :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Super med en masse svar! Da jeg kan se, at mange har gjort sig omhyggelige med feedbacken, så får alle lige et modsvar på deres punkter som tak ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

ExportInnovation:

hvidt i hvidt og så på skrå stresser mine øjne, har svært ved at se overgangen mellem baggrund og Shoppen... Jeg søger hele tiden om der er noget jeg har overset....

Det bare min hurtige umiddelbare oplevelse, bor sammen med en Grafiker, men jeg er ikke nogen fagmand, bare min hurtige opfattelse af siden...

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg har det lidt på samme måde. Men kunderne i målgruppen er vilde med det.

Har du evt et forslag til en anden baggrund? For vi har testet med alt muligt, og det her er noget af det bedste, hvis den ik skal være ensfarvet...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

KristofferBroholm:

A - Grammatik: I har en del problemer med grammatikken. Jeg kan se at i er et tysk firma, og jeg ved at på tysk skriver man navneord med stort, men det gør man altså ikke på engelsk. Der er mange steder hvor der er skrevet unødigt med stort.

- Sætningen "Designer Sunglasses up to 80% Discount" er en form for danglish, på engelsk ville man normalt sige "Designer sunglasses up to 80% off!"

Den med navneord med stort, den har jeg ik selv spottet. Så super tak!

Du har ret i, at det hedder off, hvis du vil skrive korrekt britisk engelsk. Men problemet er bare, at de færreste benytter det ord, når de søger på Google, og at den amerikanske version hedder Discount. Og det er den amerikanske version, som skaffer besøgende i Nordamerika, latinamerika, Asien og Australien. Så målt på salg og kundepotentiale, så er det bevist, at vi benytter den amerikanske udgave, som også konverterer bedre...

KristofferBroholm:

B - Design: Der er noget vanvittigt galt med jeres baggrund og hovedframe, jeg tror det er fordi baggrunden er alt for markeret og det gør at ens øjne farer rundt omkring på siden og kan ikke rigtig finde ro.

- Jeg kan ikke lide at i lister alle jeres produkter i en lang pærevælling på forsiden, et forslag kunne være en slags kategorivisning, eller en dynamisk slider der skiftede mellem produkterne eller noget helt tredie.

- De grå kasser med sort skrift er lidt kedelige - måske kunne de peppes lidt op?

- Headeren med jeres banner er tom og MEGET hvid - kunne i lave et mere fyldestgørende design?

Det var præcist den baggrund, som vi søgte feedback på. Jeg har det selv lidt på samme måde, men efter at have testet den overfor 40 kunder i målgruppen, så er de fleste positive...

Mange som køber solbriller, de handler 100% ud fra mærket. Dvs de søger et bestemt mærke, og er det ik på shoppen, så er de væk igen. Så dit forslag om dynamiske slider mm fungere ik... Eller det fungere sikkert, men alt for mange besøgende vil så forlade shoppen før de nærmest er kommet ind.

Der kommer nogle små design ændringer på de grå kasser ;D

Banneret er kun midlertidigt. Der er designet 5 andre, om har helt andre budskaber og designs...

KristofferBroholm:

C - Den gule bar i toppen: Det er ikke super godt at have en bar der på den måde giver opmærksomhed på noget som ikke rigtig gavner læseren. Jo det er da en rar information at vide at Shipping entire EU only €8 men jeg ville ikke have den deroppe. Desuden er resten af information ret ligegyldig, hvorfor vil du fortælle folk at shippingen er mellem 1-20 dage her? Det skal da stå under bestilling eller andet sted.

- Konkret forslag: Fjern den gule bar og lav et mindre bogmærke/æseløre-agtigt et andet sted...fx over det store par solbriller hvor du skriver: Shipping within EU: €8 eller w/e da dit domæne er .eu er der vel ingen grund til at skrive om worldwide shipping som et slags salgsargument - det lyder også dyrt i øvrigt, €30 - så fokuser på hvad eventuelle kunder ville synes var en fordel ved at bruge jer, ikke at i ikke har nogen ide om brillerne kommer på 1 eller 20 dage.

Bare lidt info, så spare den gule bar os for ca 300-500 mails om måneden, som omhandler leveringstid og pris på levering. Så måske er den ikke køn, men den er sindsyg effektiv. 
Vi har testet med alle de andre måder, hvor dette budskab kunne sendes på, men ingen har den effekt, som den gulebar har...

Der er alt muligt grund til at skrive levering world wide, da Japan, Australien og USA er nogle af de store markeder, hvor vi er inde. Og fremgår levering til disse lande ikke tydeligt, så kommer der sindsyg mange mails...  

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Helbo:

Har lige kigget lidt på siden, og synes egentlig at den er cool nok. Du spørger til, hvad vi synes om baggrunden. Min personlige mening er, at baggrunden gerne må være lidt mere transparent. Sådan som den er nu, synes jeg at baggrunden forvirrer mere, end den gavner - i hvert fald i mit øje, men det er jo forskelligt, hvordan man ser på det.

Men ud over dette, kan jeg ikke sætte en finger på det. Baggrunden i sig selv er super fed! :D

Ja men hvordan hylan gør vi den mere transparent, så den beholder sit fede design? Vi har stiret os lidt blindt på det, så kom endelig med forslag, hvis du kommer på et ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

uffehs:

Baggrunden er rigtig god - det et fedt logo. Dog ville jeg måske lave en "kant", så det måske er lidt nemmere at adskille selve siden, med baggrunden. Se her hvad jeg mener:

 

Men igen, baggrunden i sig selv er rigtig fin :)

Det var måske løsningen! Nupper lige dit billed og sender det til designeren, så han kan lave en kreativ løsning ud fra dette! ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Johannes Helleland:

Har svært ved at sige præcist hvad det er, men jeg reagerer ikke positivt på forsiden. Jeg fik ingen følelse af tillid og tryghed, efter mine 10 sek. på forsiden.

Ubevidst er det nok designet og farvevalg, der har forårsaget de negative følelser.

Det er jeg da lidt ked af at høre, da vi ellers har fået den modsatte feedback fra kunder tidligere...

Oprindeligt var designet meget mere stilrent, men det var for maskulint, synes kvinder, og da 80-90% af alle kunder er kvinder, så tog vi det til efterretning. Desuden "troede" mange at det var dyrt at handle der, selvom priserne var de samme som nu. Dvs designet ubevidst gav folk et indtryk af høje priser.

Vi er derfor gået den modsatte vej, og har prøvet at gøre det hele så simpelt, og så neutralt som muligt. Derfor er farvere blå og lyserød bevidst fravalg.

Johannes Helleland:

Bevidst er det nok;

- "levering 1-20 dage". Det ville jeg nok vente med at oplyse.

- "Forsendelse World Wide 30 euro". Hvorfor skal jeg vide dette - har ikke min interesse.

- "80% discount". Får mig til at tænke på billige kopivarer fra Kina. 20% rabat ville virke mere troværdigt på mig - 80% er simpelthen for meget. Hvorfor er dette tilbud på forsiden ikke oversat til dansk i den danske udgave, når alt andet er? Det virker igen lidt underligt. 

De ting du vil vente med, sparer os for ca 300-500 mails om måneden. Vi har konkluderet, at vi kan skrive alt det vi vil, og hvor vi vil, men hvis det ik fremgår meget tydeligt, så fanger 19 ud af 20 ik budskabet, fordi de ik læser handelsbetingelserne. 

Så disse kunder sender i stedet en mail, og det er for at komme dette til livs, at den gule bar er der. 

Altså der er kæmpe forskel på "op til 80% rabat" og så "20% rabat". Jeg er sikker på, at du godt ved, hva der sælger bedst :) 
Men det store banner er kun midlertidigt, der kommer nogle helt andre på meget snart, som har nogle helt andre budskaber...

Johannes Helleland:

Men shoppen er brugervenlig og let at navigere rundt på. Udover ovenstående ville jeg nok gøre lidt mere ud af "call 2 action" knapperne. De fungerer fint nogle steder, hvor de andre steder er store set usynlige. Ligeledes ville jeg nok gøre "kurv" større og mere synlig.

 

Kunne jeg lokke dig til at give et eksempel på et sted, hvor de er usynlige? For så må vi have overset det nemlig, og det går ik ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:

Enig med Broholm i, at den gule bar i toppen skal væk. Den distraherer og minder for meget om en af de her browser-advarsler man får, fx at browseren har blokeret for noget, eller man bliver spurgt i Chrome, om man ønsker passwordet gemt for dette websted. Oplysningerne er ok, men som Broholm foreslår, så placér dem et andet sted.

Når du lægger mærke til den, så må den jo gøre et eller andet. Den gule bar sparer os for ca 300-500 mails om måneden med spørgsmål omkring fragtpriser, leveringslande og leveringstid. Vi har prøvet at placerer informationerne alle mulige andre steder, men uden held. Folk ser dem ganske enkelt ik...

Poul Madsen:

Ideen med jeres logo-baggrund er fin, og at logoet står på skrå gør det dynamisk. Men det gør så til gengæld også, at logoet snupper for meget af opmærksomheden og forstyrrer læsningen. Jeg foreslår at tone det ned med vandmærke-virkning. Prøv først med 70-80 % og se, om det er nok. Logoet skal sandsynligvis ned på 50 % gennemsigtighed.

Jeg er personligt enig med dig, og det var måske en god løsning, som du kom med der... Det vil vi da lige teste af, og se om der er nogen effekt ;D

Poul Madsen:

Er ikke helt enig med Broholm i den med 80 % discount vs. 80 % off. Jeg mener, at jeg tit har set x % discount på salgs-skilte i Tesco, Eason's, Penney's og mange andre butikker i Dublin. x % off husker jeg ikke at have set, så jeg ved ikke, hvad der er rigtigt og forkert.

Som jeg skrev til Broholm, så har han ret i forhold til britisk engelsk, men discount er valg ud fra amerikansk engelsk. Begrundelsen kan du også læse om i besvarelsen til Broholm ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

overskrifter

kunne se flere tekster forsiden over 250 ord uden en overskrift på og en under overskrift der deler en tekst gør teksten let læselige folk der ikke læser perfekt engelsk eller er ordblind men gør dog for alle teksten hurtigere at overskue huske h1 og h2 og h3 på siden.

Spot on. Vi har glemt at sætte den ind. Det er altid rart med friske øjne ;D

Mikael christiansen:

teksten

siden er meget tekst tung lav lidt grafik på siden og flere billeder imellem teksten flere steder man bliver lidt træt hurtigt i at læse teksten med så meget uden billeder på siden.

Det er svært at lave teksterne mere levende, da det er rå informationer, som kunderne skal have i forhold til lovgivningen. Billeder er selvfølgelig en mulighed, men jeg tror de er mere forstyrende end gavnende.

Mikael christiansen:

produkt beskrivelser

er på engelske på den danske side jeg forstod ikke alt men oversæt det til dansk og skriv om holdbarheden og hvorfor lige disse briller er gode

Det er korrekt, men det skyldes ganske enkelt, at det er for omkostnings tungt, at oversætte over 2000 produkter til 4 forskellige sprog. Det ville helt sikkert gavne i forhold til Google og nogle kunder, men problemer er heldigvis ikke så stort. Alle andre i branchen gør det nemlig på samme måde, så ved at følge normen, så kommer vi ikke foran, men vi falder heller ikke bagud...
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

KristofferBroholm:

Jeg skal ikke kunne sige om discount bruges mere liberalt på amerikans engelsk, men sætningen i sig selv giver ikke særlig meget mening.

Faktisk kan jeg ikke lige komme på den danske sætning der har inspireret den engelske? Designer-solbriller nu 80% rabat? Det lyder lidt mærkeligt. Anyway, off er klart bedre på britisk engelsk, lyder også lidt sejere end discount der giver associationer til alt andet end luksusmærker ;)

Det skal lige siges at sætningen er jo ikke decideret ukorrekt, den er bare lidt klodset og mærkeligt konstrueret og falder lige i hovedet.

Som du selv er inde på, så henvender discount sig til det amerikanske publikum, og dem som følger disse. På britisk engelsk er off det 100% grammatisk korrekte, men UK er bare så lille et marked i forhold til Nordamerika, Latinamerika, Asien og Australien...
Side 2 ud af 5 (43 indlæg)