Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO konkurrence - Hjælp Amino

Side 5 ud af 11 (101 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må kunne gøres noget for at lette loading af siderne.

Når man tester med det fantastiske Yslow plugin i Firefox, fortæller det, at forumside, som den jeg nu besvarer, kræver et download på 1,2MB.

Der er flere 404-errors og for mange komponenter uden eller med for kort "expire date".

Men de manøvrer, som Yslow plugin'et foreslår, har gutterne i Crew og 1902 nok allerede optimeret, så meget kildekoden tillader det? :)

(Sender da gerne listen af anbefalinger.)

Det kunne være, at man skulle sætte et lavt max på tilladt filstørrelse i signatur-bannere?
Det vil nok lette loadingtider en smule. :)


OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når ikke at læse tråden her og tjekke om det er foreslået, men i så fald får det min stemme:

Drop alle udgående signaturlinks helt i debatten. Lad folk linke ud fra deres profilsider til deres projekter og ikke andre steder fra. 

De der tusind signaturlinks til alt muligt i hver tråd er ødelæggende - linksene er jo også helt irrelevante for trådens emne som regel. Og seo-værdien for aminobrugerne som linker til sig selv er også så minimal at det kan være lige meget.

Lad evt folk lave signaturlinks til interne ting - så som deres profil, gode tråde og så videre. Men drop de eksterne signaturlinks og gør Google glad. :-)

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Var det være en ide, at udarbejde en liste med links til alle de sider, som Amino gerne vil ligge højt med på søgemaskinerne og en stak forslag til brugbare ankertekster, som aminobrugere kan "plukke" fra og så køre en kraftig kampagne (ved tilmelding til Amino, fredagsmails o.lign) for at få brugerne til at linke til amino fra deres blogs, websites, andre debatfora etc.?

Med det antal brugere vi er på Amino burde det vel være muligt, at få så mange med på vognen, at vi kan få skabt en ordentlig bunke fornuftige indgående links, så vi i fællesskab kan få løftet Amino op i toppen af Google på de relevante søgeord!

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Så vil jeg lige komme med mit hurtige udspil, efter at have brugt et par timer på at se jeres side igennem og teste hist og pist.

Hvorfor det er vigtigt at samle grafik og filer til så få filer som muligt, er egentlig meget enkelt. Kigger man på fx http://gtmetrix.com/reports/www.amino.dk/RUMDd2i5 under Timeline, vil man faktisk kunne se hvorfor.

I teorien:

Tager det fx 50ms at connecte og hente en fil (hvilket er sat meget lavt for nogle af filerne, og lidt højt for andre filer) så vil 140 filer som man jo fx skal hente på amino, tage 7000 ms, hvilket svare til 7 sekunder. Det er selvfølgelig kun i teorien, men den passer nu ret tit.

Yderligere når man har med javascriptfiler at gøre, og mange af dem, som fx på amino, så skal man være opmærksom på hvordan og hvornår man loader de javascriptfiler. Jo senere man kan loade dem jo bedre er det for hjemmesiden.

Konkrete forslag til forbedringer:

I realiteten kan man samle alle grafikfiler i en stor fil, men det kan være hensigtsmæssigt at opdele det så der stadig hentes mere end 1 fil.

  • Baggrunde, toppe, menuer etc.
    - Se først og fremmest hvor i kan erstatte de rundinger som i bruger meget, med rundinger som bruger CSS metoden (border-radius) som i allerede bruger mange steder i dag. Her tænker jeg fx på Aminomenuen og submenuen, knapper, tabs etc. Det kan spare rigtig mange billedfiler, ca 2-4 pr element der er rundet som de er i dag.

    - Alternativet er at bruge faste elementer, altså i stedet for at have 3 billedfiler til at lave en ting som hovedmenuen, så lave det til en hel grafik, og det samme for den tilhørende submenu

    - Genbrug af grafik er vigtigt
  • Når i så har fundet alle ovenstående elementer og har gjort noget ved det, så skal I til at finde de grafikelementer som sagtens kan lægges sammen til en sprite.
    - Fx online ikonet, Plus knappen, ekspertblogger knappen, Amino moderator knapper, udfyldning af profil (100% etc), produktiv baren, svar knappen, mere knappen, søg knappen og andre knapper som jeg måske har overset, Ikoner og andre grafik elementer som fx dem der er ved siden af hvert indlæg på forsiden. Dem som bruges i overskrifterne etc. Alt der er små grafikelementer. Med små mener jeg alt der er på størrelse med eller mindre end fx jeres ”Boost din forretning – bliv amino plus medlem i dag” reklame.

  • Grunddesignet har i gjort lidt ved.

Sammenlægning af jeres css og js filer betyder også utrolig meget, som bruger henter man lige nu 45 filer af den type, og det vil klart være at foretrække at dette tal røg ned under 5, nogen steder kan det ikke lade sig gøre da i ikke selv styre det, men det er langt fra alle filer det er sådan ved.

Alt i alt, burde man kunne reducere fra 91 kald til serveren efter js, css og grafik, så det kun bliver max 15-20 kald. Hvilket alt i alt gør at siden i teorien skulle køre mere end dobbelt så hurtigt.

Andre tips til hastigheden som også vil gøre en del.

  • Forbyd brugen af flash på Amino, her snakker jeg fx i signaturen.
    - Det kan have en negativ indflydelse på hastigheden, uanset hvor stor swf filen nu er.
     
  • Unødig CSS, Jeg har set en del steder at i definere fx en baggrundsfarve på elementer, som i forvejen er oven på elementer der har defineret den samme baggrundsfarve, spild af bytes.
     
  •  Fjernelse af whitespace og unødig kode generelt, kan også spare mange bytes.
     
  • Load CSS før JS filer.
     
  • Caching af filer (server en cached html fil til brugeren frem for at generere den hele tiden) Dette kan man fx gøre på rigtig mange af de gamle indlæg hvor der ingen aktivitet har været, men de stadig læses af folk.
     
  • Opsætning af korrekt header for billeder, css og javascriptfiler, så man undgår at skulle hente de samme filer igen og igen.

Andre ting jeg mener i bør gøre noget ved er:

  • Beskrivelser af hver eneste emne/kategori.

  • Fjern ”om amino” og” regler for brug", samt ”køb annoncer” etc, der er så små at man ikke helt ser dem, og samtidig bør de måske være under et menupunkt, så de ikke får helt så meget fokus.

    - Eller brug avanceret javascript links på links som absolut skal være på alle sider, men som egentlig ikke er så vigtige i forhold til SEO og dermed bare er spild. Fx Amino bruger cookies, hjælp, feedback, valuta og ja ovenstående links.

  • Brug title attributter på links, jeg mener at man får lidt ud af det i forhold til brugervenligheden, og dermed også på SEO fronten. De skal selvfølgelig være relevante.

  • Skær ned på antallet af links man må have i sin signatur, fx kunne man sige at Ikke Plus slet ikke må have nogen, mens Plus kun må have 2-3 stykker.

  • Udnyt titles noget bedre på alle sider. Både i form af længere titles, men også i form af at i jo godt kan li at nævne hjemmesidens navn i dem, som i nok bør fjerne og bruger på bedre titles.

    fx kan i når der er flere sider til et indlæg, gøre det at i tilføjer første linje af det første indlæg på den pågældende side til title.

  • Få styr på tegnsætningen, fx bliver ø til ø hvilket jo ikke burde ske og slet ikke i en title, og det gør samtidig også at flere tegn bliver brugt, og samtidig efterlader det også huller i form af fejlfortolkninger, fx en risiko for at det bliver cuttet og dermed ikke fortæller at det er et ø der er tale om.

  • Omstrukturering af markup, ved ikke om i har muligheden for dette i den løsning i har i dag, men få alle links som går igen på alle sider, herunder fx hovedmenuen, topbanner, hele højre side etc. Til at komme efter det reelle og unikke indhold for hver side.

    så markup strukturen bliver som følger:
    - Brødkrummer
    - Unikt indhold (indlæg, blogindlæg etc.)
    - højre side
    - topbanner / topmenu
    - Feedback, reklamer og andre ikke helt så vigtige links etc.

    Med CSS kan man så placere elementerne som de er i dag, så designet stadig er det samme.

  • Søgemuligheden skal forbedres, jeg opgiver at bruge den mulighed hver gang jeg prøver. Det er nemmere at bruge Google til at søge, så det er den vej jeg går hver gang jeg skal søge efter noget på amino. Hvis den bliver bedre, kan det også gøre at folk ikke spørger om det samme hele tiden, der kommer nemlig tit det samme spørgsmål.

  • I bruger h1 fint, men derimod springer i fx h2 over, og bruger i høj grad h4. I bruger nu også h4 korrekt, nemlig til element overskrifter som egentlig ikke er så relevante for den pågældende side.

  • Genbrug de avatar billeder, fx hyperaktive aminoer, amino buzz brugertopliste og nye ekspertblog-indlæg er alle nogenlunde samme størrelse, men der er kun nogle få pixels til forskel, så det ville efter min mening være bedre at hente noget på hastigheden frem for at vise forskellige billeder hvor det ene er 45x45 og et andet er 48x48 og et tredje er 44px, lav i stedet dem alle 45x45. og hent fra samme sted.

Så nu vil jeg få arbejdet lidt, inden jeg hopper i seng, i skulle også have fået fået nok at arbejde med nu må man sige Big Smile

MVH Kim

Tilføjelse: Dobbelt indhold er også noget i bør se på, og sikre på bedst mulig vis. I kan evt smutte over på e-univers.dk hvor jeg har lavet et indlæg om det at sikre eventuelt tabt linkjuice, og samtidig fjernelse af dobbelt indhold på mange områder.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Da jeg stod op her til morgen vidste jeg ikke hvad jeg skulle få dagen til at gå med, det gør jeg nu :-)

Tak for jeres feeback. Ingen nævnt, ingen glemt, men alt er blevet læst og oversat til Engelsk så gutter og gutterinderne her i Manila kan forstå det. Vi sætter meget stor pris på hjælpen. 

Uden at gå i detalje, så er flere af de ting som er nævnt her lavet på forskellige steder i debatten men det er ikke lavet fuldt ud. Der er også nogle ny tip og ideer vi ikke kendte / havde tænkt på - tak for det.

Vi har haft en snak her på kontoret om hvad vi kan gøre og vi har lavet en prioritetsliste hvor vi - logisk nok - i første omgang går efter de frugter som hænger lavest. Det er mit store håb at vi allerede i dag kan leverer de første resultater.

Nu vil jeg gå ind og spørge d’herrer programmører hvornår de bliver færdig :-)

Igen tak for hjælpen venner, jeg poster mere senerer i dag.

Med venlig hilsen,

Peter 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 205
Fra  Webjuice.dk Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Brug den forholdsvis nye funktion Google at givet os til "serier" og få styr på de debatter som indeholder flere sider

Eks.

http://www.amino.dk/forums/t/144552.aspx
http://www.amino.dk/forums/t/144552.aspx?PageIndex=2
http://www.amino.dk/forums/t/144552.aspx?PageIndex=3
http://www.amino.dk/forums/t/144552.aspx?PageIndex=4

Første side, http://www.amino.dk/forums/t/144552.aspx, Skal der I <head> sektionen stå:
<link rel="next" href="http://www.amino.dk/forums/t/144552.aspx?PageIndex=2" />

Anden side, http://www.amino.dk/forums/t/144552.aspx?PageIndex=2:
<link rel="prev" href="http://www.amino.dk/forums/t/144552.aspx" />
<link rel="next" href="http://www.amino.dk/forums/t/144552.aspx?PageIndex=3" />

Tredje side, http://www.amino.dk/forums/t/144552.aspx?PageIndex=3:
<link rel="prev" href="http://www.amino.dk/forums/t/144552.aspx?PageIndex=2" />
<link rel="next" href="http://www.amino.dk/forums/t/144552.aspx?PageIndex=4" />

Sidste side, http://www.amino.dk/forums/t/144552.aspx?PageIndex=4:
<link rel="prev" href=" http://www.amino.dk/forums/t/144552.aspx?PageIndex=3" />

Håber det giver mening

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Hej!

Da jeg stod op her til morgen vidste jeg ikke hvad jeg skulle få dagen til at gå med, det gør jeg nu :-)

Tak for jeres feeback. Ingen nævnt, ingen glemt, men alt er blevet læst og oversat til Engelsk så gutter og gutterinderne her i Manila kan forstå det. Vi sætter meget stor pris på hjælpen. 

Uden at gå i detalje, så er flere af de ting som er nævnt her lavet på forskellige steder i debatten men det er ikke lavet fuldt ud. Der er også nogle ny tip og ideer vi ikke kendte / havde tænkt på - tak for det.

Vi har haft en snak her på kontoret om hvad vi kan gøre og vi har lavet en prioritetsliste hvor vi - logisk nok - i første omgang går efter de frugter som hænger lavest. Det er mit store håb at vi allerede i dag kan leverer de første resultater.

Nu vil jeg gå ind og spørge d’herrer programmører hvornår de bliver færdig :-)

Igen tak for hjælpen venner, jeg poster mere senerer i dag.

Med venlig hilsen,

Peter 

 

Skide godt Peter.

Til de interesserede kan jeg sige at Peter & Co. i dag har rodet med problemstillingen og arbejder videre de næste par dage. Sådanne nogle ting her er jo et evig "work in progress" og hastigheden skal nok blive forbedret.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Rohde:
Sådanne nogle ting her er jo et evig "work in progress" og hastigheden skal nok blive forbedret.
Ja uden tvivl, men starter i som jeg beskriver ovenfor, vil i optimere hastigheden på ingen tid, og samtidig er det der i vil få aller mest ud af det. Reducering af kald til serveren vil nemlig gøre underværker for hastigheden, selvfølgelig ikke hvis der bare er tale en redicering på et par stykker, men får i det ned under de 15-20 i stedet for 91 så skal i se løjer.

Men godt i er begyndt

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 03:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har været 4 mand på opgaven igår og de fortsætter i morgen. Så der er fuld fokus på de gode råd i kommer med.
Igen tak.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er helt enig i betragtningerne omkring loadtider mv.: En brugervenlig side er i stor udstrækning med til at fastholde brugerne og sikre deres fortsatte tilstedeværelse på Amino.

Herudover er der vel en række standard SEO ting der bør kigges på:

1) Søgevenlige url's - de URL'er Amino benytter nu er jo ikke ligefrem i den "læsevenlige ende af skalaen"
2) Der skal "støvsuges" for DC
3) Riisagers forslag bør implementeres
4) Masser af indgående links til de relevante sider (services) på Amino, som Martin gerne vil have op i søgeresultaterne
 - Inddrag brugerne i arbejdet - der må kunne hentes en del
 - Nedsæt en gruppe, som kan "pumpe" den danske pressestand med Amino succes-historier
 - "Martin Thorborg snydt for løn i 7 år" skal også nok få en journalist eller to op af stolen Smile
5) Mere aktiv "Social marketing" (fx. Google+) vil også være med til at øge Amino's synlighed og bringe flere "kunder i butikken". Mangler der ikke nogle Facebook, Google+ etc. kanpper på Amino. Det er i hvert fald ikke lige noget jeg umiddelbart får øje på.
6) Intern linkbuilding: Mindre wiki brug og flere relevante landing pages

- Jeg kan sagtens se fordele ved at droppe mange af de udgående links fra debatterne, men jeg tror bare, at det vil være at "skyde sig selv i foden". Som det allerede er nævnt, tror jeg at mange debatører ser Amino som en del af deres marketing. Og jeg er ikke i tvivl om, at nogen af dem vil forsvinde, hvis muligheden for links i eks. signaturer fjernes. Og samtidigt tror jeg ydermere, at det vil påvirke økonomien negativt, da mit gæt er, at færre vil købe Amino Plus.

Og til Amino folkene: Imponerende så hurtigt i kaster jer over opgaverne! Fortsæt det gode arbejde!

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Side 5 ud af 11 (101 indlæg)