Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO konkurrence - Hjælp Amino

Side 6 ud af 11 (101 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nævnt, så arbejder vi som små heste på mange af jeres forslag og jeg skal nok udtrække nogle vindere, bare rolig.

Jeg kan se nogle forslag der går på at limitere folks signatur og det syntes jeg er en god plan.

Mit forslag er 10 kbyte maks og ingen flash.

Giver det mening og/eller er der noget jeg har overset?

De bedste hilsner

Martin

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:46

Martin Thorborg:
Mit forslag er 10 kbyte maks og ingen flash.
Det lyder helt fint i mine øre når vi snakker hastigheder. 

De fleste forslag i forhold til signaturen, er i forhold til links, helt bestemt antallet af links, nogen mener så slet ingen links. Men det tror jeg ikke på man skal gøre, da det så ødelægger debatten på anden vis, fx i form af færre som rent faktisk vil bruge Amino. Jeg mener dog godt man kan skære ned på antallet af links man må have, og på den måde flyder der ikke så meget juice væk fra amino som der gør i dag.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min baggrund i SEO er at jeg har fordybet mig noget i det over sommerferien (så ingen SEO ekspert herfra - dog alligevel har jeg fået gode resultater mht SEO og at komme på side 1 på stærkt konkurrenceprægede ord). Og ja jeg har gået all-in og læst fra Thomas Rosenstand og deMib og brugt det meste af tiden på det - udover at få tips fra Jimi Hove og lejlighedvis læst blogs fra superdygtige folk som Frank Hellerup Madsen og Henrik Bondtofte. 

Der er nogle få faktorer som jeg som ny har mærket markant effekt af:

1. Eksterne links er Gud. 

2.  Duplicate Content (DC) er djævelen der kan trække dig ned i dyndet uanset hvor meget Vorherre forsøger at hive dig op. (jeg er ikke religiøs, men elsker billedsprog)

I praksis har jeg prøvet at ligge godt i Google og fra den ene dag til den anden deranke på visse søgeord).  Det viste sig at være pga at en side var spoleret med DC fordi jeg ikke havde erfaring med en bestemt type WordPress skabeloner og ikke havde testet det hele. Der var kun en side med DC og det gjorde en enorm forskel og kunne ikke opveje de gode links!

Så er det jeg tænker på de gange i debatten hvor vi skaber DC selv. I praksis har jeg lige gjort det (undskyld). Men eksemplets magt:  

http://www.amino.dk/forums/t/144356.aspx?PageIndex=3&#976301

Mit forslag er at reducere disse muligheder for hele tiden at genskabe så meget DC. Evt ved at man kun kan citere 255 tegn ad gangen før man skal kommentere og bidrage med unik tekst selv (som Google kan lide). Det er muligt der er andre tekniske muligheder for at gøre citatet ulæseligt her med JavaScript. Det har jeg ikke undersøgt og det kan andre kvikke hoveder måske se. 

Der er en del herinde, der sidder og skriver unikke tekster hele tiden. Det er guld for Google. Når der så kommer en god lang A4 side med relevant tekst i forhold til overskrift og TITLE-tag, kan den blive reduceret i Google ved at en anden eksempelvis citerer og måske endda kun har et "thumbs-up-ikon" som svar. (Kan være jeg har overset noget her og I ikke er påvirket når I ranker så højt generelt). Som jeg forstår DC kan effekten variere afhængigt af flere ting. Min erfaring er dog bare at DC er den sikre vejen nedad. 

Riisagers forslag vil jeg også mene tager hånd om de allerværste DC problemer i debatten der, mens mit er på et lag længere nede.

3. Intern linkbuilding - der har jeg lært et trick der har taget mig langt på E-Universe.dk. Hvordan den skulle foregå i praksis på så stort et site kan jeg ikke sige. Det må i tale med Thomas Rosenstand om. 

4. omhandler min erfaring men ord fra SEO-eksperten Thomas Rosenstand (og som passer rigtigt godt ind i min logik omkring at Google ønsker at vise relevante sider). Den går på at links udad ikke nødvendigvis er dårligt - tværtimod. Men ja, jeg kan også godt se det måske kan virke negativt hvis links er irrelevante. Til gengæld er muligheden jo en motivator for nogen. De har også været det for mig.

Jeg vil ikke personligt holde på at vi skal kunne få links med nofollow fra det her supersite, men jeg tror faktisk også at en del unikke tekster motiverer til netop dette. Det vil jeg lade Amino om at afgøre. Det er jer der sidder på tallene der. 

De eksterne links har I virkeligt supergode muligheder for at få. Vi sidder så mange herinde der får lækker link-kærlighed herfra. Jeg tror ikke det er godt at lave åbenlyse aftaler, men I kunne måske gøre mere opmærksomme på at I også godt kan lide links til Amino.

Mht udpegende links og at det skulle være et problem, så skulle det have været Amino Buzz, hvor der skal få ords forklaring før man fyrer et link af til en totalt ligegyldig artikel på Ekstra Bladet, men jeg ved intet om SEO effekt her, men mit indtryk er at debatten trækker folk mere end Buzz. 

Jeg ved jeg ikke er den eneste i verden der er supertaknemmelig for Aminos eksistens og hvordan det har hjulpet mig, så jeg vil hellere end gerne reklamere for stedet (hvilket jeg også jævnligt gør). Men det skal jeg da også have skrevet om på en af mine hjemmesider. Jeg har bare ikke været opmærksom på det. Måske en eller anden for opmærksomhed omkring det løbende ville gøre underværker. Det der batter er nok ikke de 500 links på en gang - men de par stykker der løbende kommer ind  ;-)

Det Kim T fra KTJ-Media skriver er ikke helt af vejen. Det er teknisk optimering på GUI laget så I får bedre hastighed. En vigtig del jeg har hørt fra andre har givet gode resultater mht SEO. Det kan også være I har noget dybere i jeres database og programmering der gør at hastigheden halter. Jeg kan dog godt se det muligvis er opad bakke hvis I har valgt en Microsoft Community Server og nu ikke kan starte fra scratch fordi I har succes og Community Server måske er gået i en helt anden retning end jer.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 00:27

Jeg synes helt klart i skal gøre noget for at øge hastigheden. Mest af alt for brugernes skyld, men også fordi det er en af de parametre Google kigger på. Kilde: Google.

Tag et kig på Google forslag til forbedring af hastigheden: Google Speed Test . (Når i trykker på linket, så kører den lige testen. Der går derfor lige 10 sek før data kommer frem) I kan trykke på de mange forskellige forslag for at læse mere. I kan endda se, hvor meget af filstørrelsen hver forslag sparer.

Flyt javascripts

Hvad med at flytte javascripts til bunden af siderne i koden, så de bliver loadet sidst? Det er muligvis ikke alle, hvor det kan lade sig gøre, men det kan det vel for de fleste. Det vil jo betyde at scripts bliver loadet efter indholdet.

Komprimer filer

Komprimer jeres css og javascriptfiler. Husk at mellemrum og linjeskift fylder.

Andre gode råd

Her er en liste med råd og forklaring, der kan forbedre hastigheden: Gode råd.

Pænere URLs

Dette er allerede nævnt, men Aminos URL's er lange og kringlede.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 02:05

10 kbyte og ingen flash er en fin idé til signaturen! Det vil i hvert fald lette på loadtiden.

En anden ting som virkelig er overset, er at få smækket noget tekst i kategorierne.

Kigger vi på jeres forum med søgemaskineoptimering, så står der tre spøgrsmål øverst oppe - that's it. En længere tekst (som dog nok skal være i bunde af brugervenligheds mæssige årsager), vil gøre underværker uden tvivl. Skriv 3-400 ord om emnet, sæt den korrekte HTML op, så skal der helt sikkert nok ske ting og sager.

Få skrevet nogle gode lange artikler til alle kategorierne - det vil Google elske..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:37

Jeg synes Amino loader fint, men min forbindelse er også super. Ærgerligt har lige fået lavet en gif på 25kb som ville passe perfekt ind på Amino Smile

Jeg tror det er farligt at pille ved links og bannere da mange forretningsdrivende bruger Amino flittigt i den tro at det hjælper (om det gør skal jeg ikke gøre mig klog på). Man kunne eventuelt kun gøre det tilgængeligt for Amino + at linke.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:45

Hmm og du sidder i Thailand som nok har verdens langsomste internet...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:47

Haha mit internet failede da jeg postede og editede i indlægget (oh the irony). Jeg havde hørt mange farlige ting om internettet hernede, men min 8MB linie kører meget hurtigere her end min 10MB derhjemme.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:50

Hmm hurtigere end i Danmark wow...hvor sidder du in the land of smiles (og hurtigt internet)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:16

Bor på Sukhumvit Soi 10, så i hjertet af Bangkok med True som udbyder. Downloader via wi-fi med 1MB/s. Strømnedbrud i forgårs i 10 min. for første gang i 2 måneder. Ikke helt så slemt som jeg frygtede. Hvad med Filippinerne er der større problemer der?

Side 6 ud af 11 (101 indlæg)