Hej PPC eksperter Jeg har et spørgsmål om tracking af Adwords søgeord: Jeg kører en kampagne i Adwords Search og Display for en af mine affiliate marketing sider. Jeg vil selvfølgelig gerne kunne måle specifikt på effekten af denne kampagne. Jeg får også organisk traffik til siden, så det er samme side som bruges til Adwords og organisk. Er der nogen måde at tracke hvilke søgeord der giver konverteringer hos affiliate netværkene? Lige nu har jeg bare opsat et mål i GA med gns. EPC pr. klik på en kampagne url, men dette er jo ikke særlig præcist. Er der nogen måde at 'tagge' en indgående besøgende sådan at de kan genkendes hos affiliate netværket uden at udbyderen af kampagnen skal tilføje kode på deres site? |
Mange netværk har 3. parts tracking, så du automatisk kan få data med over på din AdWords brugerflade. Det er dog ikke specielt brugbart, så længe man også benytter netværk, som ikke tilbyder 3. parts tracking.
Du kan istedet bruge denne løsning, som dog er noget mere omstændig, da data så skal hentes hos netværket og importeres i Analytics.