Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal der til før i synes godt om en side på facebook?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Unge helte :-)

Da min primære målgruppe 18-25 årige vil jeg spørge jer til råds.

Jeg har lavet en facebook side med apps, der gør det muligt at man kan søge lejlighed og udleje direkte på facebook. Jeg har dog haft lidt problemer med at få den ud til folk. Jeg synes det ville være meget ærgeligt at projektet gik død fordi der ikke er nok "Likes", da alle jo kan have gavn af en boligsøger - også oven i købet direkte på facebook. Og så kan vi fattige studerende jo godt lide gratis ting - og det er helt gratis.

Siden er: www.facebook.com/Boligspot

Hvad synes i om idéen?

Hvad skal der til for at i ville synes godt om siden?

Hvad synes i om designet?

Har prøvet at lave et billede der skulle være lidt sjovt og ungt, virker det på jer? (Det ligger på facebook fansidens billeder)

Søger altså gode råd til hvordan jeg fanger unges opmærksomhed på facebook, uden alt for meget spam og dårlig stil :-) Håber virkelig i kan komme med nogle gode inputs, da jeg synes det er en god chance for at få en god gratis boligsøger.

Mvh. Thore

Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 149
Fra  Mulius.com Skrevet kl. 12:58

Hej,

Fantastisk idé! :)

Hvis din Facebookside kan gøre boligsøgning sjovt ville jeg like siden med det samme - indtil nu har jeg kun oplevet det har været en kamp.

For at få budskabet ud ville jeg bl. a. tage fit i ungdomsbladet Frikvarter eller Chili - Jeg kan desværre ikke huske hvilket et af dem der ligger ude på gym.
Der ville jeg gøre hvad jeg kunne for at få en artikel i.

De bedste tanker Mai

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Skrevet kl. 13:38

Hej Mai

Tak for svaret. Ja boligsøgning er nemlig en kamp :-) og en dyr en af slagsen..

Det er en rigtig god idé at få en artikel i en af aviserne, har dog bare en tanke som hele tiden kommer frem, "Kan man godt det når man ikke har flere likes?". Tænker det samme når det kommer til boligudlejerene. Men dem må jeg ringe til, eventuelt starte med de små :-)..

Angående udlejerene, er det så lovligt at ringe til dem, hvis de ikke selv har bedt om det? Eller bliver det betragtet som en form for spam?

Man kan jo kun håbe :-) - og vil straks undersøge hvilke blade der bliver sendt ud hvor, og tage kontakt!

Fortsat god dag!

Mvh. Thore

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Skrevet kl. 12:01

Har desuden et problem med mine facebook apps.. For at de kan køre på Mac skal det være en sikker linie altså HTTPS / SSL.. Hvordan får man det?

Har googlet lidt men uden held.. :(

Fra Mern
Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 144
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 16:23

Hey,
Fed idé - jeg vil bare lige gøre dig opmærksom på at der i forvejen findes Boligbogen (https://www.facebook.com/Boligbogen), som udbyder samme service som dig ..  

Anyhow - da vi oprettede en facebookside fik vi først mange af vores venner til at "like" siden. Det betød at vi nåede ca 125 likes. I fredags lancerede vi så en advents-konkurrence, hvor vi trækker lod om en præmie bland alle likes hver søndag frem til jul. 
Nu har vi 179 likes - på 7 dage er antallet af likes steget med 44,72% :-)

Min pointe er altså at folk eeeelsker at få noget gratis. Kan du give noget ud er du nærmest sikker på at få likes.

Thore Nissen:
HTTPS / SSL.. Hvordan får man det?

Du skal have fat i den webhost du bruger til at hoste dine applikationer :-)

Mvh 
Nicklas 

Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Skrevet kl. 16:28

Tak for svaret..

Som jeg ser Boligbogen er det en side hvor du lejere kan finde evt andre lejere eller hvor udlejere kan opsøge en lejer. På Boligspot er det jo lejeren som opsøger udlejere, ligesom på f.eks. boligportalen.

Lyder som en meget god idé, og dejligt med tal på bordet. Må jeg se din facebook side? Så kan jeg da lige like og få lidt inspiration, da det lyder som om du har fat i noget af det rigtige.. ;-)

Har også overvejet konkurrencer, problemet er bare at jeg synes det skal være relevant.. Måske et gavekort til Ikea eller lign.?

Jeg bruger one.com - Hvad skal jeg spørge dem om, og ved du hvad det koster for sådan en sikker løsning?

Fra Mern
Tilmeldt 21. Apr 08
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 16:55

Thore Nissen:
Som jeg ser Boligbogen er det en side hvor du lejere kan finde evt andre lejere eller hvor udlejere kan opsøge en lejer. På Boligspot er det jo lejeren som opsøger udlejere, ligesom på f.eks. boligportalen.

Det er muligt du har ret - så har jeg måske nok bare misforstået dit koncept :o)

Naturligvis, vores facebookside kan findes her: https://www.facebook.com/barudlejning 

Ang. konkurrencen så er jeg enig i at det skal have en eller anden form for relevans i forhold til din side. Det kan selvfølgeligt godt blive lidt af et problem.. Vores konkurrence kan findes her :-)

Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.

Fra Mern
Tilmeldt 21. Apr 08
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 17:26

Ang. SSL-forbindelse så er det ikke muligt hos One endnu. Så enten skal du finde dig en anden webhost, eller også skal du ihvertfald have hostet dine applikationer et andet sted :-)

Jeg mener det koster omkring 1000 kr om året at have sit eget 128 bit SSL-certifikat.. 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:25

I dit logo kunne du måske godt tilføje, et hus bag tekst boligspot, Så ved man det handler om bolig :-) (Udover at detselvfølgelig står der). Men det gør det mere spændende at se på, når man også illustrere sin tekst. 

Tilmeldt 15. Nov 12
Indlæg ialt: 4
Fra  Vietnam House Skrevet kl. 20:39

Hej Thore

Rigtig god ide! 

Jeg har et par forslag til hvordan i kunne få mere aktivitet på jeres hjemmeside:

- Billeder er altid gode, og giver brugerne noget lækkert at se på (Kontakt mig hvis du mangler en fotograf til hjælp)

- En velskrevet og opdateret beskrivelse af virksomheden hjælper folk til at få et overblik over din side.

- En jævn strøm af status opdateringer, dette får brugerne til at føle at der er "liv" på siden.

- Du kan tage et smut forbi linkedin, og via dit netværk, sende siden ud til endnu flere.

- Hvis du ønsker flere likes, kan disse altid købes (dog har jeg ikke selv erfaring med køb af likes, men det lyder til at det skulle give en god effekt.

- Du kan via facebook siden, kan du Like andre sider, således vil DIN side poppe op, på andre sider og blive set af mange mennesker

Håber det har hjulpet lidt på vej :)

Mvh Peter Skov

https://www.facebook.com/pages/Forrest-Photography/131452133596921

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)