Dato: 23-04-2007 17:24:04 Forfatter:Jens Lykke Nielsen Jeg er ved at lave en kæde af online kiosker. Som bringer bestilte 'kiosk' varer ud til kunden Siden er under opbyggelse Så kom lige med nogle gode råd kære aminoer følgende urls Jeg ved godt der er en del mangler men det er jo derfor jeg skriver til jer her. PÅ FORHÅND TAK JENS Jeg forstår godt hvad i mener med post nummer søge funktionen. 1) Man kan søge et interval af postnumre, havde jeg ønsket andet havde jeg lavet funktionen Jeg bor i [ Post ] 2) Kiosk informationer i databasen. Gør så at kiosken kan bestemme hvilke post nr. der leveres i.eks 8000. 8100, 8200, 8210, 8220, 8230, 8381 Evt prøv klik ind på krak og se hvor TÆT disse post nr. ligger på hinaden (for at få forståelse for post funktions valg) Så skulle en bruger søge "9000 - 9220" så er muligheden der for at Nogle kiosker leverrer i mere end 1 post nr. 3) Man kan søge ud fra "kortet" som de fleste besøgende på sitet benytter sig af (se detalje søg efter Kiosker der ligger i 1000-2999) Og skulle en bruger søge efter kiosker i post nr. 9000. ja så skriver man jo bare 9000 - 9000 Hvad syntes i om INDKØBS KURVEN? |
Hey NU har jeg brug for DIN / JERES hjælp
Jens: For det første - hvorfor quoter du dit eget indlæg? Det giver jo ingen mening? Derudover: 1) Man kan søge et interval af postnumre, havde jeg ønsket andet havde jeg lavet funktionen Jeg bor i [ Post ] Hvorfor spørger du så om gode råd? Du har fået masser af kommentarer om, at den måde du har bygget det på, ikke er særligt brugervenlig. Det er et godt råd. Nu skriver du, at hvis du havde ønsket andet, så bare havde lavet det - hvorfor så spørge? Hvad er pointen, Jens? 2) Kiosk informationer i databasen. Gør så at kiosken kan bestemme hvilke post nr. der leveres i.eks 8000. 8100, 8200, 8210, 8220, 8230, 8381 Det har vi fattet. Men hvorfor kan jeg så ikke bare skrive min adresse eller postnummer og få en liste over kiosker der deler ud i mit lokalområde? Jeg er overhovedet ikke interesseret i om en kiosk deler ud i 2000 - hvis jeg sidder i 1455! Så vil jeg KUN vide hvilke kiosker der deler ud til MIG, så jeg ikke skal køre ud til Frederiksberg og modtage mine skide kioskvarer dér? Det er blevet skrevet til dig mange gange.. forstår du virkelig ikke forskellen? Brugerne er kun interesserede i at vide om der der bliver delt ud i DERES postnummer. Der er INGEN grund til at de nogensinde skal have muligheden for at skrive et interval. Hvad syntes i om INDKØBS KURVEN? Det er pænt svært at vurdere, eftersom de to eneste kiosker du har i dit system er lukkede nu - og i øvrigt også var lukkede kl. 22.00... Men selvom man ville kunne se indkøbskurven, ville du jo alligevel ikke være interesserede i at høre, hvad vi havde af feedback til den. Så hvorfor overhovedet spørge? |
Jens det du gør i din tabel er at du lader din postnummer celle bestemme hvor butikken ligger, altså sådan som du gør nu. Så opretter du en tabel der f.eks kunne hede "udbringning" som ser sådan her ud: Id, INT | Primary index, auto incrementation ----------------- KioskId, INT | Denne her skal relatere til Kioskens række i tabellen. ----------------- PostNr, VARCHAR(8) | Her skal et af de postnumre stå som kiosken bringer ud i ----------------- Pris, INT | Her skal der stå hvad det koser at bringe ud i lige præcis det postnummer. ----------------- Så indsætter du simpelthen bare en række per postnummer som butikken ligger i.Hvis du ikke kan finde ud af det må du gerne henvende dig til mig så kan jeg lave modifikationen for dig. |
Nu er det ikke for at være flueknepper eller noget, men mon ikke en SMALLINT(4), UNSIGNED ZEROFILL i MySQL-regi, ville være lidt mere optimal til at indeholde postnumre? :) Jens > Nu vi er inde på SQL, så er din side fyldt med steder hvor input ikke valideres og der kan fremprovokeres SQL fejl - i værste tilfælde kan der også laves injections. Jeg ved godt du kører med magic_quotes, men det er kun tilstrækkeligt ved quotede strings, ikke integers. Generelt er det faktisk en god ide at fjerne den setting, så man tvinges til (læs: mindes om) at validere ordentligt. |
Korrekt jeg kan ikke kode ;-) og ellers tak, hvis jeg ønskede at ændre funktionen havde jeg bedt min programmør om det. Dog skal det siges at det overvejes at blive ændret men p.t ikke Lone: Det er Test kioske De er altid "åbne" bare klik "BESTIL NU" Jens |
Men jo jeg kunne evt også have kørt det helt ud og have kreerert en stored procedure til at gemme/opdaterer kioskerne med og ligeledes et view til at trække det ud, men hvis min konstatering om Jens'' database evner er korrekte ville han ikke få en meter ud af det alligevel :) |
|
Tro på det... :)
Nej du har ret, det er vist relativt lige meget i dette tilfælde. Jeg forstår simpelthen ikke den tråd her. Den er endnu mere underlig end denne: http://www.amino.dk//view.asp?topicID=15439 |
|