Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krydsord.dk - en ny baby er født ... hvad synes du?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har længe fulgt med her på siden, og nu føler jeg at jeg er klar og har noget relevant at lægge ud. Ja, det er, som overskriften antyder, et "se min baby-indlæg", men I skal være MEGET velkomne til at sige at den er grim samt komme med generelle forslag til hvad der kan gøres bedre. Jeg har ikke nogen naiv forestilling om at dette er verdens smukkeste baby. I må naturligvis også godt sige at den er flot, hehe Surprise

Der er tale om www.krydsord.dk.

Som nogle måske ved, så er Aller lige kommet med deres online krydsordssatsning, så man kan sige at vi får konkurrence til stregen, hvilket bliver ret spændende, men naturligvis også en stor mundfuld.

PS - siden er ikke helt færdig (især venstre menu kunne godt lige trænge til en opstrammer og det er på vej), men jeg kunne simpelthen ikke vente længere nu.  

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:05

Jeg synes det ser fedt ud... men:

Onlineopgaver fra Krydsord.dk fungerer desværre ikke i Safari på Mac.

Får jeg i Google Chrome @ Mac.

Ud over det, så er her en gratis ide til, hvad i kan lave af værktøj, som gør jeres side mere interessant end Allers. http://xxxxxxx.dk/?x=4

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 16:23

Hej

Sikke en god ide med sådan en side. Umiddelbart synes jeg den fungerer glimrende.

Der sker lidt for meget på forsiden, synes jeg. Første punkt, som jeg helt sikkert synes, du skal have gjort noget ved, er "Gratis startpakke"-kassen til højre. Teksten "Få den her", som står og blinker, er lige til at blive skør af.

De forskellige blå og grønne knapper gør mig også en smule forvirret. Jeg havde forventet, at de blå knapper også ville linke til en underside, men de fungerer bare som overskrifter. Bare lav en almindelig overskrift over de grønne knapper, og drop så de blå knapper.

Noget som jeg sad og savnede, var en video samt en guide/forklaring til den plugin, som skal installeres. Der gik noget tid, før jeg opdagede de to grønne knapper, som faktisk viser disse ting. Det skal helt sikkert fremhæves noget mere!

Videoen er rigtig god og brugbar, men det er slet ikke tydelig nok, at man kan få en introduktion til at løse krydsordene.

Og plugin'et er nødvendigt, men der er måske nogle, som ikke har lyst til at installere det, fordi de ikke ved hvad det er. Så hvis du kan gøre det mere tydeligt, bare ganske kort, hvad plugin'et gør og at det er helt ufarligt, så vil det være et plus. Jeg synes heller ikke teksten "Få online krydsord vist" i den grønne knap, fortæller at det handler om plugin'et. Jeg forventede at se eksempler på online krydsord.

Hvis du i stedet lavede en tydelig knap eller et menupunkt, som hed "Sådan kommer du i gang med online krydsord", og lagde både video og guide til at installere plugin'et på den side, så vil du have hjulpet brugerne rigtig godt på vej.

Men jeg tror noget af det vigtigste er at få pakket forsiden lidt mere sammen. Den støre blå og grønne tekstboks samt kasserne med de nyeste krydsord bliver simpelthen blandet for meget sammen, så jeg ved ikke hvor jeg skal starte. Hvis du laver en "Kom godt i gang" boks øverst og så to de to nyeste krydsord, så vil det være meget nemmere at finde rundt.

I øvrigt skal du passe på med farvet skrift på farvet/semi-gennemsigtig baggrund. Det bliver svært at læse.

Held og lykke med siden Smile

Venlig hilsen

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:14

blå baggrund oven med blå tekst er svært at læse det samme med grøn tekst oven på grøn baggrund

betingelser ved oprettelse kunne jeg ikke se , skulle det ikke være et sted , bedste ved opret bruger klikker  ok

flere lave længere og mere sigende titler til google gerne op til 67 tegn at skriv blogs siger ikke meget om siden vis kommer fra google af

arbejde med interne links kan ikke se der linker hver gang et kerne ord nævnes til en side der omhandler dette emme denne side starter med h1 behøves være vildt antal sider satse på bare dine kerne ord dette kan også være en mini ordbog dette er om kryds ord lige som amino.dk har en wiki side

vis skal bruge blå skrift type til hvid baggrund brug en mørk blå farve i stedet for lys.

om jer side kunne jeg meget bruge det skaber troværdighed om siden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:22

Det er en flot side!

Specielt krydsordsfelterne på skrå øverst på siden synes jeg hjælper til at give siden et prof. indtryk. Overbevisende.

Kan godt følge Sisse i det med, at der er meget indhold, og det kan forvirre. Omvendt giver det indtryk af aktivitet, og gengangere lærer hurtigt, hvor de skal hen. Siden er meget fokuseret på krydsord og sudoku og intet andet. Det virker meget målrettet.

Enig med Mikael i det med Om jer-siden. Det er mangler væsentlige oplysninger såsom navn, adresse (blot by), telefon om muligt samt CVR-nummer hvis der er et. Men helt afgørende for troværdigheden er, at der findes et eller andet konkret om jer. Lige nu er der intet udover et fornavn, Hanne og at man kan emaile support. Nederst på hver side bør der stå noget i stil med Krydsord.dk, copyright 2011, by/adresse og email.

Ovre til højre er der et felt, Email med rød stjerne - men ingen forklaring på den røde stjerne! Der er også rød stjerne øverst til højre ud for brugernavn og adgangskode, men igen: ingen forklaring. Man kan godt regne ud, at det nok handler om at email adresse er en nødvendig oplysning, men brugere skal ikke selv gætte... 

Jeres tekster er gode og generelt uden stavefejl. Med tiden tror jeg, at I skal redigere teksterne for at gøre læsningen lidt mere flydende (men det er kun mindre ting). På siden om Sudoku står der: "Synes du også at logiske opgaver giver langt mere mening end at bakse med få en fransk maler og en italiensk dirigent til at passe sammen?". Den kan I senere rette til fx "Synes du, at logiske opgaver giver mere mening fremfor at bakse med en fransk maler og få ham (/hende) til at matche en italiensk dirigent?".

I hvert fald ville jeg fjerne "også", eftersom I underminerer værdien af krydsord. Desuden mangler der et "at" foran "få en fransk maler".

Tilmeldt 23. Nov 11
Skrevet kl. 12:43

Hej allesammen,

Tusind tak for jeres meget konstruktive og kvalificerede forslag til rettelser, generelle iagttagelser mm. Vi er MEGET glade for at I har taget jer tiden til at se på Krydsord.dk og alle de spændende ting der er kommet ud af det. Tak for det.

Jeg vil forsøge at komme omkring de fleste af jeres pointer, dog kan det siges at der ikke er sagt meget som vi er uenige i efter at have hørt jeres mening og argumenter herfor, så det bliver ikke til den store diskussion. Jeg synes dog jeres engagement fortjener mere end blot et tak:

@ Casper:

Tak for din kommentar angående Safari på Mac; det er noteret og vi udbedrer skaden. Din ide om "ordopslags værktøjet" er noteret, og vi har sat det på vores liste over ting, vi skal have set nærmere på. Tak for det.

@ Sisse:

Tak for din meget grundige respons, det er værdsat, hvert et ord :-) Umiddelbart er én af pointer, jeg / vi får mest ud af den angående knapper og den generelle forvirring der opstår imellem disse og de blå elementer der ikke er knapper. Vi vil forsøge at finde en helt anden måde at strukturere dette på, således at vi opnår mindre forvirring og større overblik for brugeren.

"Noget som jeg sad og savnede, var en video samt en guide/forklaring til den plugin, som skal installeres. Der gik noget tid, før jeg opdagede de to grønne knapper, som faktisk viser disse ting. Det skal helt sikkert fremhæves noget mere!"

Ja! Vi arbejder på det :-)

Kommentarerne omkring plugin er noteret, vi havde selv haft det liggende i laget lige under det bevidste niveau og er helt enige. Der er noget usikkerhed forbundet med den slags, så det er vigtigt at få det kommunikeret ordentligt ud; ikke mindst for de der ikke er så internet-vante og evt. måtte have besvær med at installerede det / andet.

Jeg kunne kommentere yderligere på resten af dine kvalificerede og gavnlige kommentarer, men lader den ligge her. Vi kommer til at kigge yderligere på det når todo udarbejdes :-) Tusind tak!

@ Mikael, altid hjælpsomme og hyper-aktive Mikael - jeg vil gerne på mine, og sikkert en masse andres vegne, benytte lejligheden til at sige tak for din enorme indsats her på siden :-)

Pointer angåeende farvevalg / læsevenlighed noteret, det kommer vi 100 % til at rette op på. Betingelser - du har helt ret, vi skal have udarbejdet vores retningslinjer / betingelser. Der vil komme et forum på siden i næste fase, og der vil det naturligt for os at få skrevet dette.

Spørgsmål:

"flere lave længere og mere sigende titler til google gerne op til 67 tegn at skriv blogs siger ikke meget om siden vis kommer fra google af"

Taler du her om titlerne eller sidetitlerne, for sidetitlerne på (vil ejg tro) alle vores undersider er mindst 60 anslag, højst 67. Vi arbejder generelt med korte titler, men kan være der er en pointe i at gøre noget andet her?  

Oplæg til diskussion / spørgsmål:

"arbejde med interne links kan ikke se der linker hver gang et kerne ord nævnes til en side der omhandler dette emme denne side starter med h1 behøves være vildt antal sider satse på bare dine kerne ord dette kan også være en mini ordbog dette er om kryds ord lige som amino.dk har en wiki side"

Personligt er jeg ikke vild med for mange interne links (omend jeg kender noget til værdien af en god intern linkstruktur), især ikke automatiske links. Hvad er din, Mikael, og også andres, holdning til automatiske links? Jeg er kun delvist tabt bag af en vogn, da jeg naturligvis har lagt mærke til at Amino benytter automatiske interne links, hvilket vel er at betragte som et vink med en vognstang om at det er fornuftigt at gøre (?). Æstetisk set, og egentlig også af hensyn til brugerne, synes jeg dog det er grimt og "forstyrrende" med umotiverede links her, der og alle vegne (?).

Vores "om os" vil blive uddybet og ikke mindst - som jeg vil komme nærmere ind på i mit svar til Poul Madsen nedenfor - vil der komme firmaoplysninger mm på siden også.

Tusind tak for dine kommentarer, Mikael.

@ Poul Madsen:

Tak for roserne angående sidens overordnede look, det tager vi naturligvis også med :-)

"Kan godt følge Sisse i det med, at der er meget indhold, og det kan forvirre. Omvendt giver det indtryk af aktivitet, og gengangere lærer hurtigt, hvor de skal hen. Siden er meget fokuseret på krydsord og sudoku og intet andet. Det virker meget målrettet."

Noteret, umiddelbart sidder jeg og tænker over om man kunne finde en løsning der på sin vis placerer sig mellem der hvor vi er og Sisses forslag, forstået på den måde, at vi - indtil nu - har været fokuseret på at vi meget gerne vil etablere et indtryk af aktivitet, som du også er inde på her. Vi har en række ideer i denne sammenhæng og de vil blive udfoldet indenfor den nærmeste fremtid. Uanset hvad, skal vi helt sikkert have gjort noget ved det "bombardement" af elementer der møder den besøgende, som tingene er nu.

"Enig med Mikael i det med Om jer-siden. Det er mangler væsentlige oplysninger såsom navn, adresse (blot by), telefon om muligt samt CVR-nummer hvis der er et. Men helt afgørende for troværdigheden er, at der findes et eller andet konkret om jer. Lige nu er der intet udover et fornavn, Hanne og at man kan emaile support. Nederst på hver side bør der stå noget i stil med Krydsord.dk, copyright 2011, by/adresse og email."

Noteret, og der er ikke så meget at sige til dette; lige så vel som der er tale om "banale pointer" (Læs: så fornuftige at det burde være unødvendigt at nævne dem), så kan jeg love for at vi tager den del alvorligt og de "efterspurgte" informationer er på vej. Vi har blot endnu ikke oprettet firma, men det er under oprettelse :-)

Stjernerne oppe til højre fjernes - du har helt ret.

Dine kommentarer til sproget, som man tydeligt ser du behersker godt, er taget til efterretning og vi har rettet til det konkret kommenterede teksstykke. Det er ikke mig der står for den del, skal det siges, men så sender man jo info videre.

Tusind tak til jer allesammen, det har været yderst lærerigt at se på jeres kommentarer. Lad mig understrege at mange pointer og forslag indtil videre "blot" står på vores todo til webmaster, men at vi vil følge en række af de konkrete anvisninger. Der er i øvrigt ikke læst gennemgribende korrektur på dette indlæg, så bær over med mig, hvis det fremstår mere sjusket end hvad godt er når man nu reprænterer en side der omhandler sprog på skrift :-)

Fortsat god dag til alle - og skriv endelig igen :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05

En af grundene til, at forsiden virker forvirrende er, at I blander det, der skal være i højre og venstre kolonne sammen. Venstre-kolonnen skal være "jeres", faktisk nogle af punkterne i menu-linjen, mens højre-kolonnen kan indeholde reklamer, herunder konkurrencen med Politikens bog.

Prøv at smide nyhedsbrevstilmeldingsformularen (du godeste for et ord!!!) over i venstre side. Der samme gælder indtastningsfeltet med email. Login skal måske stadig være i højre side, men prøv alligevel at se, om der er gevinst ved at flytte felterne over i venstre side.

Hvis der kommer ubalance i tingene, dvs. at der er meget mere i venstre kolonne end i højre, ja, så er I sgu' nødt til at finde på noget at fylde på højre kolonne!

Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 14:03

Overordnet set flot side - men jeg er dog enig i med de fleste andre i at det er svært at finde ud af hvor mit øje skal kigge hen. 

Jeg prøvede også at oprette en bruger, og omend det var en fin og hvad der lader til at være en gennemarbejdet proces, så havde jeg efter sidste trin, hvor jeg vælger kodeord svært ved at få bekræftet om jeg var logget ind eller ej. Måske skulle I et eller andet sted have den normale besked "du er nu logget ind som xxxx" - især når I nu forsøger at fortælle folk at det er vigtigt at de er logget ind, før de begynder at løse online opgaver. 

Jeg er ikke nødvendigvis enig med Poul i at venstre side er "Jeres" og højre side er "reklamer og kampagner" - Jeg tror jeg ville føle det mere som spam hvis en hel side var desginet til at få mig til at købe - end hvis det var forsøgt inkorporeret i designet. Men nu ved jeg jo ikke hvad jeres planer er omkring reklamer - men indtil videre ville det godt nok være en tam højreside, hvis dette skulle overholdes. 

Poul - Jeg har aldrig hørt den "regel" før - er det noget du har set omtalt i forbindelse med brugertilfredshed / konvertering? For det er da yderst interessant.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:25

Nkara:

Poul - Jeg har aldrig hørt den "regel" før - er det noget du har set omtalt i forbindelse med brugertilfredshed / konvertering? For det er da yderst interessant.
Jeg ved ikke, om det er en regel, og jeg er ikke stødt på det offentligt, men jeg synes, at jeg har set et mønster i, at man bruger ventre-kolonnen til noget, der har med een selv at gøre, evt. ens firma, mens højre-kolonnen mere har at gøre med andre, dvs. omverdenen. Menu-linjen kan både handle om ens produkter/ydelser samt om firmaet, eller, hvis tingene ikke passer helt, så bruges venstre-kolonnen til produkter/yderlser. Man ser oftere Om os og kontakt i menu-linjen, end man ser den i venstre-kolonnen... synes jeg, altså. Venstre-siden er jeg-siden, mens højre-siden er du-siden.

Men om det bare er mig, der ser det sådan, og andre ser noget andet, skal jeg lade være usagt...

Tilmeldt 23. Nov 11
Skrevet kl. 09:56

Interessant. Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, Poul Madsen, jeg ved dog ikke om reglen nødvendigvis er sort / hvid (?), eller i hvert fald om vi kommer til at tolke den så skarpt. Men jo: "Om", "Kontakt" osv. i øverste (midt) menu, mens man som oftest finder nogle af sidens centrale kategorier mm i venstre, så langt (og så godt) er jeg med.

Indtil videre er denne tråd resulteret i 28 todo-punkter til vores stakkels webmaster, så jeg er meget tilfreds og vil atter takke for hjælpen.

Jeg fik aldrig svar på spørgsmålet omkring interne links, hvor Mikael var / er fortaler for en ret aggressiv strategi med mange interne links, mens jeg beskrev at jeg - dette mest ud fra et æstetisk / brugerorienteret (synes jeg) perspektiv - er mere fortaler for en moderat tilgang til den interne linkstruktur. Jeg forventer dog også at det er svært at komme med et facit angående dette, og at det måske i sidste ende er et spørgsmål om "smag." Intern linkstruktur er super vigtigt, blot lige for at slå fast at det er jeg helt med på :-)

God dag.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)