Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tvivl om uddannelse - HA + cand. Merc. vs. HD.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian.

så vidt jeg ved så skal man nu aflevere et par opgaver i løbet af studietiden..

Mvh Tobias.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 13:23

Interessant debat.. Jeg har også overvejet HD men er aldrig begyndt. Jeg kan heller ikke forstille mig at studere fuldtid men det kunne sikkert være meget fornuftigt med lidt ved siden af..

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 13:37

Hej Kristoffer.

HD skulle bare være skide hårdt, men jeg tror bestemt at det er godt at have i baghånden :)

Mvh Tobias.

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 18:25

Andre som har en holdning til dette?

Mvh Tobias.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 12:24

Alle uddannelser er hårde, hvis man virkelig giver den en skalle med læsningen, opgaver og hvad der ellers følger med. Det er dog ofte et spørgsmål om planlægning af sin tid, så kan man altså nå ret meget - både at have et arbejde og studere.

Jeg har selv læst HD i regnskab og økonomistyring sideløbende med at jeg har arbejdet.

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 13:01

Hej Jesper.

Det er jeg rigtig glad for at høre.. jeg er villig til at give den en skalle med det hele, og kan fint disponere min tid..

Jeg er næsten helt 100 på at skulle læse HD, men skal lige have en snak med studievejlederen :)

Mvh Tobias.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 13:03

Husk at det koster skillinger at læse HD - og du er ikke SU-berettiget, så du skal have en "sponsor" til at betale for dig :-)

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 13:12

Hej Jesper.

Jeps, det er jeg udemærket klar over, men tak fordi du lige gjorde opmærksom på det..

Men det bliver ikke noget problem, i det at far kan skaffe mig fuldtidsjob, og så betaler farmand for uddannelsen, da det jo er en investering for ham - da jeg jo selvfølgelig senere skal arbejde for ham..

Mvh Tobias.

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 13:57

Hej Tobias,

Jeg læser HD, og er startet på anden del her i sommers(marketing management). Studiet kan være hårdt, men det er hvad man gør det til. Der er både mulighed for at læse hverdag, weekend eller som selvstuderende. Jeg har prøvet de to sidste, og det fungerer godt for mig.

Min erfaring er at mange arbejdsgivere virkelig ser HD som en fantastisk ting, fordi du både har praktik og teori. Det batter altså lidt mere end fem års skolegang, selvom en cand.merc er højere niveau.

Jeg vil 100% anbefale dig HD, hvis du ikke gider læse fuldtid. På HD er det hele lidt mere seriøst, og du har mulighed for at få et super godt netværk.

Held og lykke!

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 14:56

Hej Nikolaj.

Tusind tak for dit input!

Jeg regner med at skulle læse i hverdagsaftenerne, da jeg så kan holde "fri" i weekenderne og kun skal tænke på lektier der..

Endnu en gang tak, det bekræfter mig bare i at det sagtens kunne være det rigtige for mig..

Mvh tobias.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)