Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tvivl om uddannelse - HA + cand. Merc. vs. HD.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Er HD så hårdt som rygtet lyder? det bliver jo kaldt skilsmisse-studiet...

Fordi jeg overvejer meget kraftigt at læse HD ved siden af fuldtidsjob, istedet for at læse HA og så cand. merc. på fuld tid..

Grunden til dette er fordi at jeg gerne vil overtage min fars virksomhed, som er en virksomhed som sælger værktøj og maskiner.. Og ved at læse HD kan jeg få noget praktisk erfaring samtidig med at jeg studerer.

Jeg føler mig slet ikke motiveret til at læse 5 år på fuld tid, og så først derefter skulle ud og have praktisk erfaring.. men samtidig tror jeg det er klogt at have noget uddannelse i ryggen, istedet for kun praktisk erfaring.. derfor jeg overvejer HD.

Værktøjsbranchen er en branche som kræver erfaring, fordi at man skal have kendskab til produkterne..

Tror i det vil være det rigtige at gøre?

Mvh Tobias.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:10

Udfra dine oplysninger kan jeg varmt anbefale dig kombinationen praktik og H.D.

Hårdt ? Det er også hårdt at være selvstændig.

Ib Abildgaard, H.D.

Råd & Mal

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 23:11

HD kaldes også skilsmissestudiet, og det er ikke helt uden grund. Der er voldsomt meget at se til, og du vil jævnligt være nødt til at fravælge ting til fordel for studiet - det er i hvert fald min erfaring.

Min personlige holdning er, at der ikke er noget formål med at "slæbe" sig igennem et studie, hvis ikke det er det man har lyst til og behov for. Det virker til at du allerede har fastlagt destinationen (overtage fars firma), så er det bare lige at finde den rette vej dertil - det kunne eksempelvis være at en merkonom var det rette.