Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg momsregistreres og betale skat??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. 

Jeg er ved at starte en "virksomhed". Min lillebror går på en friskole og alle elever på skolen skal have en iPad. De har et problem, og det er at de mangler tilbehør til disse, og det er utroligt dyrt i butikkerne. Og da jeg kender et sted man billigt kan købe disse ting og sælge dem videre til børnenes forældre. Her kommer spørgsmålet. 

Skal jeg Momsregistreres, eller anses dette for at være en hobby? Skal jeg betale skat osv. Jeg er virkelig på bar bund. Hjælp mig !

Mvh Rasmus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:15
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Rasmus

Det er underordnet, om det anses for hobby eller ej.

Man plejer at sige, hvis du har en omsætning på over 50.000, så skal du momsregistreres.

Hvis ikke, så er det valgfrit.

Ja du skal betale, som alle andre :) Alt efter din alder og indtjening, så har du helt sikker et frikort på mellem 32.000-42.000, som du frit kan tjene, uden at skulle beskattes.

Mvh

Mark

Tilmeldt 4. Sep 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:29

Tak skal du have, jeg har et frikort og kommer ikke til at omsætte for mere end 10.000. 

Så jeg behøver ikke oplyse noget til nogen, eller hvordan får jeg pengene trukket fra mit frikort, skal jeg lave regnskab? :)'

Mvh

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 18:58
Ja, du skal lave regnskab.

Du registrerer dig som erhvervsdrivende hos skat, dog kan du fracvælge momsregistrering.

Når du r registreret somnerhvervsdrivende kan du fratrække de omkostninger du har ifm dine indtægter, såsom varekøb mv
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)