Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der noget galt med min webshop?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle erfarne amino og webshopbrugere.

Jeg har i dag fået lavet nogle ændringer i designet på min shop. Der er nogle af dem jeg er lidt i tvivl om, bl.a. har jeg fået sat thumbnails ude i højre side med produkter. Oprindeligt bad jeg kun om det på forsiden, men de kommer på samtlige sider, og måske er det fedt nok, eller jeg ved ikke helt om det bliver forvirende og for meget, og om der er for mange. Jeg har fået skriften i grå, måske er der nogen der syntes at det bliver for besværligt at læse - jeg tænkte at det måske var en måde at skille sig ud fra mængden på - burde det være sort?

Der er sikkert nogen der kan se nogle andre ting, måske også noget teknisk så dem ville jeg meget gerne høre.

Håber i vil hjælpe.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:31

Klikker man på "contact" så bliver den åbnet i et nyt vindue?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 9. Apr 07
Skrevet kl. 23:35
Sorry jeg tror du har kigget på den forkerte

http://www.japanesedesigns.eu/

Det er den her der er shoppen, den anden er en infoside

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 23:45
Synes dine thumbnails virker godt - faktisk bedre på undersiderne end forsiden - hvor det skaber en masse tom plads. Du har en masse spild plads i toppen - til højre for dit logo, det synes jeg måske I kan udnytte bedre. Forsiden synes jeg heller ikke du udnytter så godt ..

Den grå tekst bliver lidt utydelig - ja. Måske du kunne bruge den orange mere rundt omkring. Dine knapper rundt om på siden virker også ret dominerende ...

Men held og lykke med siden - ser spændende ud.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 9. Apr 07
Skrevet kl. 00:00
Hej cygnet

Fedt! tak for det, jeg skal lige sige at jeg regner med at lægge noget tekst ind på forsiden når den skal åbnes (det kommer over forsidebilledet, og der kommer nyheder ind under forside billedet når jeg sætter ny produkter ind, det er bare noget tid siden jeg har sat produkter ind.

Knapperne ved jeg ikke om jeg kan gøre noget ved da der næsten ingen mugligheder er for ændringer af knapper i administrationen.

Har du et forslag til hvad der ellers skulle være i toppen?

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 00:20
Jeg kan rigtig godt lide designet. Specielt at det er holdt sådan lidt minimalistisk og elegant.
Derfor syntes jeg personligt at det ville være en skam at sætte noget ind i toppen og jeg syntes også du skal være varsom med at fylde tekst på forsiden da jeg tror det nemt ville kunne ødelægge den stemning som jeg syntes er indeholdt i designet. (Men det er nok bare mig som godt kan lide en næste tom side ).

Angående thumb nails, så syntes jeg det virker rigtig godt, men måske du skulle overveje at fjerne de nederste 3-4 stykker (har overhovedet ikke været indeover hvad det kan gøre for funktionaliteten af siden, tænker bare udseendesmæssigt) da det virker lidt sært at forsiden er dobbelt så lang som der er behov for, det fungere vældig godt med flere af undersiderne men jeg syntes alligevel at førstehåndsintrykket af forsiden vejer tungest. Altså det jeg mener er at det kunne være optimalt at slippe af med scroll baren i højre side ville det være optimalt. Ved godt at det er afhængigt af brugerens opløsning, men så om ikke andet få den væk fra en eller anden opløsning og op.

Mvh Peder

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 00:29
Jeg synes der i toppen skal være noget af det der er helt vitalt for din virksomhed. Prøv at leg du ikke kan læse, hvad ville du tro der blev solgt på din hjemmeside?

Få lavet en top der viser dine produkter og får folk til at længes efter en tur til Japan - eller noget af det yperligste der forbindes med Japan - kedeligt er det i hvertfald nu.

Synd du ikke kan ændre så meget på knapper, det er dog heller ikke nødvendigvis negativt at der er meget opmærksom på dem, dog kunne det gøres med de var orange i stedet.

De små ikoner du har er også lidt for grynet - og ser ud til de er lidt for hurtigt lavet. Tænker på f.eks. sådan et:

Du har handelsbetingelser på en meget prominent palds - kan måske ligges et andet sted og i stedet for skrevet i lidt lettere form det folk kigger efter som at du har 2 dages levering og hvad dine fragt priser er på - det irreterer mig også at de skal findes i en boks jeg umiddelbart ikke forstår - og skal være logget ind for at se ...

Hvorfor beder du om køn, fødselsdag, firma, bydel osv. for blot at bestille hos dig - alt den info gider jeg ikke af med

Hvorfor kan jeg vælge om jeg vil betale mellem to fragt satser? Hvorfor er den ikke bare valgt på forhånd. Generalt er den side meget forvirende - specielt de bullets, svært at se hvad det er man egentlig vælger.

Sent man accepterer handelsbetingelser - måske de kan ligges tidligere i forløbet - gør jeg i hvertfald selv - dumt at bede folk om alt den info hvis de ikke gider at handle under dine betingelser, som er stort set umulige at læse i den boks. Gør den lidt større, gør så teksten er venstrestillet.

Kom vist til at gå i gennem hele forløbet, men håber du bare sletter min test-ordre...

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 9. Apr 07
Skrevet kl. 00:31
Hej Peder.

Tak for de fine ord, jeg har også prøvet at holde den i en minimalistisk stil, så det er sku fedt hvis du syntes det. Jeg har lige i dag aftalt med w2w der er udlejer af shoppen at jeg skal kunne vælge hvor mange thumbnails der skal være på siderne indefra admin... jeg syntes nemlig også at det var lige i overkanten når man så det i virkligeden.

Tilmeldt 9. Apr 07
Skrevet kl. 00:44
Danm! det var fanme i orden, det var lige sådanne ting jeg selv gik og spekulerede på. Så rigtig fedt at du lavede en test ordre - jeg skal nok slette den

Det er helt klart at det er overflødigt at man skal indtaste køn etc. men jeg kunne bare ikke finde ud af at gøre det til optional... jeg prøver lige at se om jeg bare kan slette det fuldstændigt. Handelsbetingelser er bare standard der var på shoppen i forvejen dem skal jeg nok også lige kigge på i løbet af et par dage.

Faktisk havde jeg også tænkt på om jeg skulle slette den ene af forsendelsespriserne og bare sætte en standardpris så det gør jeg helt klart. Jeg skal også nok se om jeg kan gøre noget ved de andre ting du skriver - må bare lige ind i admin først.

Tusind tak

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:57
Dato: 22-04-2007 23:35:24 Forfatter: JD
Sorry jeg tror du har kigget på den forkerte

http://www.japanesedesigns.eu/

Det er den her der er shoppen, den anden er en infoside

Typisk ;)

Hmm.... de første 400 liner i koden er javascript. De bør lægges ud i en ekstern fil. Det tror jeg ikke er så smart til søgemaskinerne.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)