Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der noget galt med min webshop?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg vil jo helt sikkert ha den skal være sægemaskinevenlig... er bare ikke lige klar over hvordan man gør det...

Jeg prøver at forhøre mig hos supporten, men tak for det.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 01:22
Jeg synes, ligesom de andre her på siden at der er lidt for mange thumbnails - men at de klart er et plus for siden. Hvis thumbnailsne ikke var, ville jeg nok ikke blive så længe på siden, som jeg har gjort, selvom jeg synes du har nogle fede produkter.
Uden thumbsne, ville der ikke være noget fristende at klikke på, når man klikker rundt på din side. Der er ingen "anbefalede / relaterede" produkter? Kunne eksempelvis være smart, at man når man kiggede på Snowmansættet fra Authentics også blev introduceret for de andre produkter i serien. (Der er et fællesbillede, af produkterne, men umiddelbart ingen måde at komme til flasken, udover at gå tilbage til "Diverse" og finde den.

.. og når vi nu taler om produktsiderne, så synes jeg at de er lettere... well.. grimme. De er rodede og billederne vælter rundt, og der er knapper og tekst og links, kastet ind i mikset, på en tilsyneladende halvrandom måde.  I forhold til din generelt enkle side, og dine superfede, enkle produkter synes jeg, at det er meget, meget rodet.  Kan det ikke sættes op på en simplere måde?

Derudover - man får en fejlside, når man signer op, hos dig - dog fik jeg en mail bagefter, så det lader til at den gik igennem :-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fejlsiden:
1146 - Table ''nobunaga_osc.TABLE_PAGES'' doesn''t exist

select
p.pages_id,
p.sort_order,
p.status,
s.pages_title,
s.pages_html_text
from
TABLE_PAGES p LEFT JOIN TABLE_PAGES_DESCRIPTION s on p.pages_id = s.pages_id
where
p.status = 1
and
s.language_id = ''4''
and
p.page_type = 8

[TEP STOP]

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Men alt i alt en fin side - med cool produkter. Glæder mig til du går i luften :-)
Tilmeldt 9. Apr 07
Skrevet kl. 01:36
Hej Lone, tak for det og tak for rosen af produkterne:-)

Syntes du måske at jeg skulle fjerne knapperne under produkter - altså anmeldelser og tilføj ønskeliste - og måske holde mig til maks 3 produktbilleder. Med hensyn til fejlsiden skriver jeg det til supporten, da man jo nemt kan tro at noget er galt hvis man får den besked så tak for den opmærksomhed også.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 01:43
Dato: 23-04-2007 01:36:09
Forfatter: JD

Hej Lone, tak for det og tak for rosen af produkterne:-)

Syntes du måske at jeg skulle fjerne knapperne under produkter - altså anmeldelser og tilføj ønskeliste - og måske holde mig til maks 3 produktbilleder. Med hensyn til fejlsiden skriver jeg det til supporten, da man jo nemt kan tro at noget er galt hvis man får den besked så tak for den opmærksomhed også.

Jeg ved ikke om anmeldelser/tilføj ønskeliste er gode, brugbare features. Hvis de er, skal du ikke fjerne dem for designets skyld.  Men hvis du kigger på denne side:
http://japanesedesigns.eu/product_info.php?cPath=36&products_id=92

synes jeg mest, at det er billederne der gør siden rodet. Det øverste sidder i midten og presser teksten - og gør at menuen (kategori) ovenover ikke aligner - og de to billeder nedenunder er venstrecentrerede, og "hopper", fordi de ikke er lige høje. Nedenunder dét, er der en tekst der flugter med kategorien, men som stadig ikke er centreret, men bare svæver rundt, lidt til venstre for midten - og allernederst ligger der 3 funktioner, og roder rundt.

Det må kunne gøres mere elegant.

EDIT:   Det er nok bare min browser, der fucker siden op - tjekkede i en anden browser, og der er der ikke samme problem: Dog et helt nyt.
(jeg sidder på mac). Har lavet et par screendumps
I firefox centreres produkterne ikke ordentligt - se her
I Safari er der noget laksefarvet gejl ved thumbsnailsene - se her
Tilmeldt 9. Apr 07
Skrevet kl. 02:02
Jah... det var fanme et godt eksempel...

Jeg har ikke brugt så meget tid på billederne i photoshop, men det vil jeg helt klart gøre inden jeg åbner rigtigt. Grunden til at de ser så rodede ud er at man enten kan bestemme bredde eller højde for hvor store billederne skal være. og da nogle billederne på den side er brede og nogle høje bliver det sådan et mix.

Jeg har ingen anelse om tilføj ønskeliste og anmeldelser har nogen effekt eller er brugbare features - det kan være der er nogen der ved det - men hvis de fjernes og teksten om hvornår produktet er oprettet fjernes og billederne bliver samme sørrelse hjælper det nok en hel del. Jeg prøver mig frem en af de nærmeste dage og glæder mig til at høre din mening igen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:26

Du har handelsbetingelser på en meget prominent palds - kan måske ligges et andet sted og i stedet for skrevet i lidt lettere form det folk kigger efter som at du har 2 dages levering og hvad dine fragt priser er på - det irreterer mig også at de skal findes i en boks jeg umiddelbart ikke forstår - og skal være logget ind for at se ...

Hvorfor beder du om køn, fødselsdag, firma, bydel osv. for blot at bestille hos dig - alt den info gider jeg ikke af med

Hvorfor kan jeg vælge om jeg vil betale mellem to fragt satser? Hvorfor er den ikke bare valgt på forhånd. Generalt er den side meget forvirende - specielt de bullets, svært at se hvad det er man egentlig vælger.

Sent man accepterer handelsbetingelser - måske de kan ligges tidligere i forløbet - gør jeg i hvertfald selv - dumt at bede folk om alt den info hvis de ikke gider at handle under dine betingelser, som er stort set umulige at læse i den boks. Gør den lidt større, gør så teksten er venstrestillet.

Helt enig. Handelsbetingelserne er skrevet i "Jura-sprog", som kan gøre mig som forbruger nervøs om jeg overhovedet kan komme igennem en eventuel reklamations eller fortrydelsessag. Overvej at få den omskrevet så du kommer ud med budskabet uden at skræmme købere væk. "Aftalens parter: "Køber" anvendes om den fysiske person", er mig bekendt højst usædvanlig retorik overfor almindelige forbrugere.

Mht. til fragtpriser kunne jeg slet ikke finde dem. Sørg for kun at have een pris og gør enten så man selv kan regne ud hvad det kommer til at koste, eller så man kan se det når man har lagt varen i kurven (du kan forudsætte at det er levering til Danmark).

Drop det med køn, fødselsdag osv. Dog kan jeg acceptere at accept af handelsbetingelser ligger sent. Jeg selv har altid checket dem inden jeg går til kassen, så i det tilfælde er det mest en proforma sag.

Købers bestilling af varer fra Japanese DesignS udgør ikke en bindende accept, men derimod et bindende tilbud til Japanese DesignS om at købe varen på de oplyste vilkår. Drop den sidste del af denne sætning, den har ingen værdi for din forretning, men kan gøre dine købere forvirrede/usikre. Vil du ikke hellere have at de trækker deres tilbud tilbage med det samme, end at du skal sende varen ud, og de så udnytter deres fortrydelsesret ved ikke at afhente pakken???

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:29
PS: Har du læst Martins E-pusher? Hvis ikke så er det bare om at komme ud over stepperne...
Tilmeldt 9. Apr 07
Skrevet kl. 09:44
Hej Jesper, jeg må helt sikkert gøre noget ved handelsbetingelserne kan jeg se... sproget skal gøres lettere læseligt og formentligt kan der skæres en hel del af teksterne, men er der nogen regler for hvor begrænset teksten må være? Jeg mener der står jo hvad man må og ikke må i lovgivningen.

Med hensyn til Martins E-pusher, så har jeg bestilt i pakketilbudet til Martins foredrag i FDIH, og har fået E-pusher her i fredags, men min printer er i stykker så jeg skal lige ha den printet ud gennem anden printer senere i dag. Og så skal der læses

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 09:57
Har ikke meget forstand på sådan noget, men synes designet er helt vildt fedt og super elegant.
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)