Henrik, hvordan pokker har du dog lært så meget om skatteforhold? ;-) Du er jo den menneskelige version af wikipedia ! ;-)
Se - det er jo interessant! Den rolle den/de medarbejdere, jeg vil have i UK/SE - vil nærmest være noget lign, ordremodtagelse, kundemøder osv. Den desideret produktion af vores hjemmesider, vil enten foregå i Danmark, eller være outsourcet til Asian via oDesk. Men hvis man tager din idé med salgskontor - vil dem jeg ansætter så blot få en dansk ansættelseskontrakt, med arbejdssted i UK/SE? Og hvordan styre man så lønudbetalingerne, også mht skat for dem?
Det er en dansk bil, som jeg bliver fuldt beskattet af... Men overvejer snart at få Svenske plader på den, og få en sjat penge tilbage fra skat, og få den ud af virksomheden. Banken er skam samarbejdsvillige nok - jeg skal mere bare finde ud af hvad jeg vil, og hvad der er smartest. Jeg vil helst bare være sikker på nu at min konstruktion er god, så jeg ikke behøver at ændre så meget for at vækste. :-)
Okay, tak for advarslen. Ledelsessædet vil de næste år, foregå fra Danmark - da jeg praktisk talt i DK hver dag. Så skattepligten vil vel være i DK? :-) |
Michael_N:Det sociale afgifter kan väre svære at komme uden om.
Bliver arbejdet udført i sverige, så skal der som udgangspunkt betales sociale afgifter til sverige.
Personligt, udfører jeg hovedparten af mit arbejde i DK :-) Blot med bopæl, 5 min fra betalingsanlægget i SE :-)