Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det top tre der tager alle besøg?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 06
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,
Hvor højt skal jeg op på google før jeg kan aflæse det på antal besøg på min hjemmeside. Er det top tre der tager alle besøg? – findes der nogle statistiker?

… og så lige et tillægsspørgsmål:
Kan i sætte procenter på hvordan jeres kunder finder jer. Søgemaskiner, De Gule Sider, Krak, opsøgende salg, netværk, lokalbladet ???

Mvh. Allan

Go-media – Kildevand til intern og ekstern succes!

Mvh. Allan

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 20:16
Der er mange delte meninger omkring dette. EyeTools har nogle ret tiltrækkende analyser af, hvordan en bruger ser på søgeresultaterne. Det kan du bl.a se her. Men mange af repræsentanterne fra søgemaskinerne selv hævder, at mange af de søgende går ned i bunden først, for at tjekke søgeresultaterne derfra og op. Min holdning er, at det er vigtigt at stå på side 1 og 2 - og at din title er en Call to Action title. Dvs. selvom du ligger nummer 1 skal du have en title der trækker de besøgende til. Tilbud, lokation, speciale, brand, osv.

Jeg ved, at det ikke HELT var det svar du søgte, men der findes bare ikke noget facit. Eyetools kontra søgemaskinerne - hvem skal man stole på?? Eyetools leverer analyser af, hvor øjnene kigger og søgemaskinerne leverer analyser af hvor de søgende klikker :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:30
"Eyetools leverer analyser af, hvor øjnene kigger og søgemaskinerne leverer analyser af hvor de søgende klikker"

Den må jeg lige korrigere, Marcel.

Eyetools fortæller faktisk også, HVOR folk klikker.

Det er det, du kan se med de lilla X''er.

Mvh, Christian

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 20:39
Dato: 22-04-2007 20:08:06 Forfatter:Allan
Hej Aminoer,
Hvor højt skal jeg op på google før jeg kan aflæse det på antal besøg på min hjemmeside. Er det top tre der tager alle besøg? – findes der nogle statistiker?

… og så lige et tillægsspørgsmål:
Kan i sætte procenter på hvordan jeres kunder finder jer. Søgemaskiner, De Gule Sider, Krak, opsøgende salg, netværk, lokalbladet ???

Mvh. Allan

Go-media – Kildevand til intern og ekstern succes!

Lige så snart du rammer side 1 med dit søgeord vil du kunne se resultater  - i min verden er side 1 alt!
Herefter bliver det vigtigt hvilke titler og beskrivelser der tager interessen. Men nr. 1 er altid at foretrække - det giver ud fra mine erfaringer de fleste hits.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:56
Det er helt korrekt, Karsten.

Jeg forventer, at hele 68% går ind på en hjemmeside, hvor man ligger nr. 1 og har en OK optimeret titel, beskrivelse mm.

Og så må de andre søgeresultater og AdWords kæmpe om de resterende 32%.

Der kan selvfølgelig være variationer; men hvis du kikker nærmere på billedet, så ser du det; man kalder "den gyldne trekant" .

Det er i denne trekant pengene ligger.

Og det er også, alt andet lige det samme mønster, som de fleste besøgende starter med at kikke på de fleste hjemmesider - med store variationer, naturligvis.

Morale: Skal du tjene kassen, så skal du være nr. 1 på Google

Så det er helt korrekt, at de øverste 3 resultater løber med langt størstedelen.
Baggrunden for dette er, at folk har så stor tiltro til, at Google finder de bedste resultater og lægger dem øverst, at hvis de ikke har fundet det de søgte, så prøver de sig frem med en mere raffineret søgning og herved er et nyt søgeresultat skabt.

Mvh, Christian 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 21:15
Dato: 22-04-2007 20:56:23 Forfatter: Effektiv Markedsføring
Jeg forventer, at hele 68% går ind på en hjemmeside, hvor man ligger nr. 1 og har en OK optimeret titel, beskrivelse mm.

Og så må de andre søgeresultater og AdWords kæmpe om de resterende 32%.

Her må jeg så korrigere dig hehe

ReFocus skiftes hele tiden med Concept Interest om at ligge nummer 1 på søgeordet ''reklamebureau''. Der er ikke flere besøgende, når nummer 1 er aktuel - og det er procentvist MEGET lidt ekstra statistikken steg fra 4. plads til 1.

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:52
> Jeg forventer, at hele 68% går ind på en hjemmeside, hvor man ligger nr. 1

Det er muligt du forventer dette men det er absolut ikke tilfældet :)
Ca. 1/3 del af alle kliks i f.eks. Google går til AdWords - de resterende 2/3 dele fordeler sig mellem alle søgeresultater. Hvis AdWords resultaterne er virkelig relevante så stiger procenten. På samme måde vil den falde i de organiske resultater, hvis de ikke er så gode. 68% som nummer 1 er helt ude i hampen. Selv med en virkelig god titel og en god beskrivelse skal du være virkelig heldig hvis du laver 20-30%. Det er forholdsvis let at måle, hvis du f.eks. kører AdWords parallelt på de samme keywords.

Forskellen på søgemaskinerne og så samtlige af de eksterne selskaber der har lavet undersøgelser er, at det alene er søgemaskinerne der har det fulde datamateriale. Og de tal de ind imellem frigiver giver et noget andet billede.

Det er klart at brugernes første fokus er i toppen - men det gælder for både AdWords og de organiske resultater, som de fleste almindelige brugere fortsat ikke kan skelne ordenligt imellem. Men alt afhængig af søgningen, målgruppen og de resultater der viser sig, kan der sagtens komme flere kliks på resultaterne midt på siden eller længere nede.

Jeg har som Marcel også oplevet hvordan de øverste 3-5 pladser ikke gør den store forskel. Der er en forskel på toppen af side 1 og bunden - og endnu mere til side 2, men sålænge du bliver vist i første sidevisning (above the fold) så er det ikke placering der er mest afgørende.

En del research har desuden tydet på, at mange af dem der klikker på det øverste link gør det pr. automatik og ikke fordi de har vurderet at det er det bedste link - og derfor er konverteringerne ofte meget lavere på top 1 ranks frem for top 3, 5 eller 10.

Jeg har flere gange oplevet at der kom flere besøg efter at et website røg ned fra top 1 eller 2, til 5 eller 6. Jeg siger ikke at det er derfor at der kom flere kliks, men det gjorde der. I flere tilfælde. Jeg har naturligvis også oplevet det modsatte.

I alle fald fokuserer jeg normalt mit arbejde på at ligge på side 1, men jeg vil hellere ligge lavt på side 1 med 10.000 keywords end top 1 med 10, og i sidste ende er det et spørgsmål om hvordan man fordeler resurserne :)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:49
Enig med Marcel - og jeg bør jo vide det... Min generelle erfaring er, at er du i Top 5 (above the fold), er det titel og description, der er afgørende for antal klik mere end det er placeringen. Og jo mere "nørdet" søgningen er - jo længere er søgeren parat til at gennemgå resultaterne for at finde det rigtige. Eller sagt på en anden måde: Sælger du kaffemaskiner, skal du helst være i top 5, men sælger du temperaturresistente halvlederkomponenter, kan du godt klare dig fint med lavere placeringer (hvis din titel og description er OK). Sådan i store træk...
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 07:41
Nu har jeg endnu  ikke ligget nr. 1 på ordet reklamebureau - den højeste placering har været nr. 2 - og nu er jeg "raslet" ned gennem rækkerne til nr. 6. Men i min besøgsstatistik var forskellen på at være nr. 4 og nr. 2 altsåt pænt stor. Jeg fik 13-18 % flere besøgende på 2. pladsen end på 4. pladsen. Jeg kan også genkende Thomas sætnig om "the fold" - for på 6. pladsen sker der ikke ret meget.

Men jeg har altså også kunder hvor forskellen på at være nr. 1 eller 2 har været enorme - og hvor det direkte kan ses på omsætningen - jeg ved det fordi jeg har dem i røret lige så snart de ryger "helt ned" som nr. 2.

Den med at 1/3 klikker på Adwords kan jeg genkende med flere af de kunder jeg har som henvender sig b2c delen - men tallet for de b2b kunder jeg har har mere ligner 1/5 - ved ikke om det at der søges på erhvervsfaglige emner gør at brugerne er mere sikre i deres valg.

En hammer interessant tråd - rart med nogen tal fra "konkollegeren"

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:14
Hæh, DER røg proppen godt nok af flasken

Så det I fortæller er, at dokumentationen fra Eye tool er helt ude i hampen?

Prøv at kikke på, hvor mange lilla kryds der ligger i de første resultater.

Når det så er sagt, så er jeg helt enig med jer.

Det er jo det, der ligger i min udtalelse: "Der kan selvfølgelig være variationer"

Men jeg må sige, at efter at have hørt jeres MEGET interessante udmeldinger, så hælder jeg også selv mere til, at der gennemsnitligt nok er en mere bred fordeling end den gyldne trekant på billedet indikerer.

Mvh, Christian

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)