Hej Aminoer, Hvor højt skal jeg op på google før jeg kan aflæse det på antal besøg på min hjemmeside. Er det top tre der tager alle besøg? – findes der nogle statistiker? … og så lige et tillægsspørgsmål: Kan i sætte procenter på hvordan jeres kunder finder jer. Søgemaskiner, De Gule Sider, Krak, opsøgende salg, netværk, lokalbladet ??? Mvh. Allan
|
Der er mange delte meninger omkring dette. EyeTools har nogle ret tiltrækkende analyser af, hvordan en bruger ser på søgeresultaterne. Det kan du bl.a se her. Men mange af repræsentanterne fra søgemaskinerne selv hævder, at mange af de søgende går ned i bunden først, for at tjekke søgeresultaterne derfra og op. Min holdning er, at det er vigtigt at stå på side 1 og 2 - og at din title er en Call to Action title. Dvs. selvom du ligger nummer 1 skal du have en title der trækker de besøgende til. Tilbud, lokation, speciale, brand, osv.
Jeg ved, at det ikke HELT var det svar du søgte, men der findes bare ikke noget facit. Eyetools kontra søgemaskinerne - hvem skal man stole på?? Eyetools leverer analyser af, hvor øjnene kigger og søgemaskinerne leverer analyser af hvor de søgende klikker :)